XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#31
Napisano 23:22, 06.03.2018
#32
Napisano 19:03, 12.07.2018
Zdecydowałem się na płyn hamulcowy OEM Hondy.
Po drodze do mechanika zajechałem do ASO w Szczecinie - zaproponowali Shella bo nie używają oryginalnego (za drogi). Zrezygnowałem z zakupu.
Finalnie mechanik zalał płyn Jurida. Na pytanie "dlaczego taki" odpowiedział, że jest w metalowym opakowaniu i taki jest lepszy niż "w plastiku".
#33
Napisano 20:12, 26.07.2018
Najważniejsze jest, aby nie mieszać płynów ze sobą. Tak wiem, niektórzy producenci dopuszczają mieszanie - ale uważam, że nie powinno się tego robić, bo zmienia się właściwości płynu (między innymi temperaturę wrzenia).
Użytkownik lukasmce edytował ten post 21:00, 26.07.2018
#34
Napisano 12:45, 27.07.2018
Najważniejsze jest, aby nie mieszać płynów ze sobą. Tak wiem, niektórzy producenci dopuszczają mieszanie - ale uważam, że nie powinno się tego robić, bo zmienia się właściwości płynu (między innymi temperaturę wrzenia).
Dlaczego nie mieszać?
Płyn hamulcowy musi spełniać pewne normy minimalne i spokojnie można mieszać producentów, ponieważ każdy płyn spełnia tą samą klasę. Mówimy tu o mieszaniu płynów 1 gatunku a różnych producentów.
Norma określa minimalną specyfikacje dla płynu i zwiększona temperatura wrzenia w stosunku od producenta zależy tylko i wyłącznie od producenta.
poniżej wymagania z ISO
005279.jpg 49,07 KB 26 Ilość pobrań
http://www.epicbleed...51-brake-fluid/
#35
Napisano 13:28, 27.07.2018
Temperatura wrzenia płynu DOT 3 (dla przykładu niezawodnionego) to 205 stopni, w przypadku DOT 4 jest to już np. 230 stopni. A w DOT 5.1 wynosi ona 260 stopni. Czy to nie jest tak, że mieszając DOT 3 z DOT 5.1 spowoduje to zmianę temperatury wrzenia, a dokładnie jest zmniejszenie? Jeżeli producent przewiduje w aucie stosowanie DOT 5.1 to nie powinno się wlewać np. DOT 3, bo może to wpływać na hamowanie pojazdu. Przykładowo, jeżeli układ hamulcowy jest większy, będzie wytwarzał większą ilość ciepła, co w konsekwencji powoduje nagrzanie się płynu do wyższej temperatury (np. podczas jazdy w górach używając ciągle hamulców). Jeżeli zastosujemy płyn DOT 3, zamiast DOT 5.1 to możemy mieć w skrajnych przypadkach niespodziankę w postaci braku hamowania pojazdu).
Ja wiem, że fizycznie te płyny są ze sobą mieszalne (DOT3, DOT4, DOT 5.1). Bardziej chodzi mi o to, że zmieszanie jednego z drugim spowoduje zmianę jego właściwości (a dokładnie obniży temperaturę wrzenia).
Może nie jasno to napisałem - chodziło mi o zmieszanie np. DOT 3 z DOT 4, a nie o mieszanie producentów jednego płynu np. DOT3 shella z K2.
A temat się wziął z tego, ze mechanik stwierdził, że w plastiku są gorsze, od tych w metalowym opakowaniu, więc odpowiadając chciałem poruszyć ogólnie temat rożnych płynów, co może faktycznie wpłynąć na zmianę właściwości płynu.
Użytkownik lukasmce edytował ten post 13:36, 27.07.2018
#36
Napisano 13:52, 27.07.2018
W całym temacie jest mowa tylko o dot-4 więc nie mieszajmy
Mieszanie różnych rodzajów płynów jest dopuszczalne i zalewając DOT-3 zamiast DOT-4 dla normalnego użytkownika nie będzie odczuwalne.
Co najważniejsze to mieć niezawodniony płyn w układzie.
#37
Napisano 07:57, 14.09.2018
Nie bede zakladal nowego tematu. Kupilem urzadzenie do wymiany plynu hamulcowego Sealey vs820. W zestawie jest przejsciowka na zbiorniczek plynu hamulcowego 42mm.
W accordzie korek jest wiekszy. Wie ktos moze jaka ma srednice? moze ktos posiada podobne urzadzenie. Wydaje mi sie, ze 55mm tak jak mierzylem, ale nie jestem pewny na 100 %.
#38
Napisano 10:36, 15.09.2018
W temacie płynów DOT3/4/5 - DOT3/4 najczęściej spotkamy w "standardowych" pojazdach ze względu na higroskopijność. Zalecenia co do interwału czasowego wymiany płynu związane są właśnie z tym. Płyn DOT5/5.1 ma wyższą temperaturę wrzenia ale też i dużo większą higroskopijność, co jak dobrze pamiętam wg zaleceń producenta płynu, wpływa na wymianę nawet co 6mc!
#39
Napisano 01:51, 11.03.2019
Nie bede zakladal nowego tematu. Kupilem urzadzenie do wymiany plynu hamulcowego Sealey vs820. W zestawie jest przejsciowka na zbiorniczek plynu hamulcowego 42mm.
W accordzie korek jest wiekszy. Wie ktos moze jaka ma srednice? moze ktos posiada podobne urzadzenie. Wydaje mi sie, ze 55mm tak jak mierzylem, ale nie jestem pewny na 100 %.
Trzeba było kupić jeszcze korek uniwersalny do aut azjatyckich.
https://e-katalog.in...scr_dItems.html
SEA VS820UAUżytkownik backdraft998 edytował ten post 01:51, 11.03.2019
#40
Napisano 08:25, 24.06.2020
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
#41
Napisano 14:52, 24.06.2020
Long May You Ran
#42
Napisano 18:52, 23.05.2022
Szanowni koledzy,
Regeneruje zacisk tylny w VIII i będę musiał uzupełniać płyn.
Czy mogę zastosować DOT 4 K2 ?
Kupiłbym ATE SL6 ale trochę szkoda mi, bo zaraz po regeneracji jadę do ASO na wymianę płyny w całym układzie.
#43
Napisano 19:25, 23.05.2022
Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7
#44
Napisano 19:32, 23.05.2022
Oki, dziękuje. Taki mam pod ręką
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, płyn, hamulcowy, wymiana
|
VIII
Mechanik →
UkÅ‚ad elektryczny →
Jakie żarówki HB3 do świateł długich (jako dzienne) ?Napisany przez michal750 , 18 kwi 2024 VIII, hb3 żarówki dzienne |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
2.2 pływanie autaNapisany przez ksiądz wikary , 15 kwi 2024 VIII, zawieszenie |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Nadwozie →
Demontaż nadkolaNapisany przez Accord2.4 , 14 kwi 2024 VIII |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
Ścięte opinyNapisany przez kirsa , 13 kwi 2024 VIII |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Opony / Felgi →
VIII generacja - felgi - opony →
Jaka dojazdówka 17 cali ?Napisany przez michal750 , 07 kwi 2024 VIII, zapas, dojazdówka |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych