Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Stukające łączniki stabilizatora przedniego

VII Zawieszenie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:22, 07.07.2017

Znalazłem taki oto wpis odnośnie łączników stabilizatora przedniego w accordach sprzed liftu:
"W autach z początku produkcji montowano nietrwałe tuleje gumowe przedniego łącznika stabilizatora. Objawem tego są często dochodzące stuki z okolic przedniej części zawieszenia, szczególnie na często występujących niedużych nierównościach".

Jak to rozwiązano w polifcie wobec tego, zastosowano lepszą jakość materiałów czy zmieniono coś konstrukcyjnie w tej kwestii?

Użytkownik Heromin edytował ten post 21:29, 07.07.2017

  • 0

#2 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 13:02, 10.07.2017

wydaje mi sie że to bujda na resorach, gdzie to wyczytałeś - niemiecka gazeta moto? a czemu tak sądzę - po pierwsze nie ma czegoś takiego jak "tuleje gumowe przedniego łącznika stabilizatora", są łaczniki stabilizatora i  gumowe tuleje stabilizatora, po drugie właśnie zerknąłem w katalog i z niego wynika że łaczniki staba nie zmieniły się dosłownie nic na przestrzeni lat produkcji i dla sedana nieważne jakie wyposażenie, nieważne jaki silnik 2.0 czy 2.4, nieważne jaki rocznik (kombiaka nie sprawdzałem ropniaków też nie) występują pod symbolem 51320-SEA-E01 i 51321-SEA-E01 prawy /lewy, a tuleje staba 51306-SEA-E02, honda jeżeli wprowadza jakieś zmiany w częściach, to zmienia oznaczenie (chyba te ostatnie trzy symbole o ile dobrze pamiętam), a więc jeżeli symbol jest ten sam to raczej nic się nie zmieniło


  • 0

#3 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:15, 10.07.2017

....a po drugie są dość trwałe .Napewno nie są poniżej średniej w ogólnych statystykach tulei stabilizatora
  • 0
                       

#4 Haparts

Haparts
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Paliwo:PB
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:27, 10.07.2017

Oczywiście była wada fabryczna i dotyczyła wszystkich sedanów (CL7, CL9, CN1) ze wszystkich lat produkcji. Być może Tourerów też. Wadliwe są stabilizatory i jedyną zalecaną przez Hondę metodą naprawy jest wymiana całości - zestawu drążka stabilizatora razem z poduszkami - Honda przerobiła w stabilizatorze coś, co ma ograniczyć ilość zanieczyszczeń dostającą się pomiędzy stabilizator a jego poduszkę. Niestety w tym momencie nie posiadamy takiego elementu dla porównania, ale wada jest bezdyskusyjna.

Na pocieszenie dodać mogę, że wiele Hond cierpiało na tę samą dolegliwość, nie tylko Accordy ;)

Użytkownik Haparts edytował ten post 13:28, 10.07.2017

  • 0

#5 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:41, 10.07.2017

Do Kolegów powyżej, a jednak przynajmniej częściowo to prawda, nie wyczytałem tego w żadnej niemieckiej gazecie, lecz w kilku opisach polskojęzycznych, internetowych jak i również w Auto Świat i w Motorze (wbrew pozorom, w tych tygodnikach czasami można znaleźć sensowne artykuły-niekoniecznie bazujące na artykułach niemieckich, przynajmniej Motor ma swoje niezależne od nikogo opisy).

Haparts, dziękuję za rzeczową oraz sensowną odpowiedź.

W momencie kupna auta przeze mnie (accord z 2003 roku) jadąc właśnie po takich nierównościach mam wrażenie, że takie stuki dochodzą u mnie z okolic przedniego zawieszenia aczkolwiek wszystko jest ok, bo przegląd niemiecki w październiku został zaliczony, w ASO przy wymianie sworznia ponad miesiąc temu też do żadnego z elementów zawieszenia nie było zastrzeżeń.
Być może jest to moje tylko subiektywne odczucie co do stuków, a być może i nie.
Sam jestem ciekaw, czy mam ten wadliwy element jeszcze zamontowany, czy już ten poprawiony i jak to wygląda ogółem w skali innych Accordów z tych lat produkcji...

Użytkownik Heromin edytował ten post 17:42, 10.07.2017

  • 0

#6 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 18:51, 10.07.2017

u mnie stukały gumy mocowania drążka stabilizatora, były to bardzo głośne stuki występujące na dużych nierównościach. Po wymianie na OEM z Haparts całkowita cisza.


  • 0

#7 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 06:52, 11.07.2017

ooo kurde, to w takim wypadku jak jest z tymi symbolami, kiedyś gadałem ze sprzedawcą części z jednego z ASO (człowiek pracuje od kiedy H pojawiły się na naszych ulicach, a więc co niektórych z nas nie było jeszcze na świecie) i on twierdził że zmiany w częsciach/ technologii produkcji owszem pojawiały się, ale jeżeli się pojawiały to zawsze były tez zmiany w oznakowaniu, accorda mam od 2012 roku, ma 240k nalatane wg licznika (kto wie ile w rzeczywistości), jeżdżę po piaszczystych drogach (każdy wyjazd/ przyjazd z pod/do domu to około 2 km jazdy po drodze typu piasek z kamieniem często luźny), zrobiłem nim około 60k z tego okolo 20k po tych piaskach i teraz po tym co napisaliście sam się zastanawiam o co chodzi, czy mam wymienione na ten nowy zestaw czy jak? no bo w przypadek że moje auto jest jakieś super odporne po prostu nie wierzę, przeczyłoby to prawom Murphiego....  :hmmm: no i jak z tymi oznaczeniami, wprowadzili zmiany "cichaczem"? właśnie zerknąłem na staba, tak 2003 jak i 2007 ma ten sam symbol 51300-SEA-E02... poduszki 51306-SEA-E02 hmmmm...

są na tych gumach jakieś oznaczenia roku produkcji? jak wrócę do domu to zabawia się w detektywa i spróbuję poszukać


Użytkownik rafisz edytował ten post 07:59, 11.07.2017

  • 0

#8 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 07:47, 11.07.2017

Ale przecież była akcja przez honde przeprowadzana na wadliwe gumy staba w przedlifcie i wymieniali cały stabilizator więc skąd zdziwienie ?
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#9 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:21, 11.07.2017

Ale przecież była akcja przez honde przeprowadzana na wadliwe gumy staba w przedlifcie i wymieniali cały stabilizator więc skąd zdziwienie ?


Była ta kwestia na forum już omawiana czy dopiero teraz ujrzała światło dzienne?
  • 0

#10 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 10:26, 11.07.2017

Było już o tym wspominane..

Tak jak Skubiszek pisze..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#11 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:47, 11.07.2017

..i dość dawno
  • 0
                       

#12 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 14:13, 11.07.2017

Oczywiście. Dla potomnych - można zadzwonić do ASO i spróbować się dowiedzieć czy Wasze auto było objęte wymianą wg VINu i czy ta wymiana była zrobiona. Poza tym łączniki i gumy staba z wymianą myślę 150 -200 msx
  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#13 Haparts

Haparts
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Paliwo:PB
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:32, 14.07.2017

Oczywiście. Dla potomnych - można zadzwonić do ASO i spróbować się dowiedzieć czy Wasze auto było objęte wymianą wg VINu i czy ta wymiana była zrobiona. Poza tym łączniki i gumy staba z wymianą myślę 150 -200 msx

 

Według oficjalnej dokumentacji Honda wadą fabryczną objęte były WSZYSTKIE Accordy VII generacji, także żeby to sprawdzić do ASO dzwonić nie trzeba - a nawet lepiej nie dzwonić - bo jeszcze traficie na jakiegoś niekompetentnego pracownika, który będzie próbował wyprowadzić was z "błędu" i będziemy mieli na forum o czym rozmawiać... ;)

Koszt łączników oraz poduszek stabilizatora wraz z wymianą to - jak ze wszystkim - w zależności od regionu kraju (czyli kosztów robocizny) i użytych części zakres - powiedzmy 120-800PLN i ciężko naprawdę generalizować, bo jeden za 200PLN kupi części super jakości, a drugiemu za 400PLN "wcisną" chłam - także cały czas bywa różnie :)

P.S. Guma to materiał, element który mocuje stabilizator nadwozia bezpieczniej nazywać poduszką ;)


  • 0

#14 gural1004

gural1004
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:08, 25.07.2017

ooo kurde, to w takim wypadku jak jest z tymi symbolami, kiedyś gadałem ze sprzedawcą części z jednego z ASO (człowiek pracuje od kiedy H pojawiły się na naszych ulicach, a więc co niektórych z nas nie było jeszcze na świecie) i on twierdził że zmiany w częsciach/ technologii produkcji owszem pojawiały się, ale jeżeli się pojawiały to zawsze były tez zmiany w oznakowaniu, accorda mam od 2012 roku, ma 240k nalatane wg licznika (kto wie ile w rzeczywistości), jeżdżę po piaszczystych drogach (każdy wyjazd/ przyjazd z pod/do domu to około 2 km jazdy po drodze typu piasek z kamieniem często luźny), zrobiłem nim około 60k z tego okolo 20k po tych piaskach i teraz po tym co napisaliście sam się zastanawiam o co chodzi, czy mam wymienione na ten nowy zestaw czy jak? no bo w przypadek że moje auto jest jakieś super odporne po prostu nie wierzę, przeczyłoby to prawom Murphiego....  :hmmm: no i jak z tymi oznaczeniami, wprowadzili zmiany "cichaczem"? właśnie zerknąłem na staba, tak 2003 jak i 2007 ma ten sam symbol 51300-SEA-E02... poduszki 51306-SEA-E02 hmmmm...

są na tych gumach jakieś oznaczenia roku produkcji? jak wrócę do domu to zabawia się w detektywa i spróbuję poszukać

A czy łącznik stab dla acco 2003 sedan CL7 to nie jest symbol 51321-SEA-E01 ?

 

@Haparts na waszej stronie widzę tylko poduszki stabilizatora, nie macie łączników?

 

Ktoś może polecić gdzie kupić łączniki przód CRT lub LEMFÖRDER'a ??


  • 0

#15 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 21:27, 25.07.2017

51321-SEA-E01 lewy

51320-SEA-E01 prawy

 

pisz i dzwoń do Wolka - ma dobre części i ceny 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Zawieszenie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq