Użytkownik ubek edytował ten post 11:17, 09.07.2017
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#16
Napisano 11:16, 09.07.2017
#17
Napisano 08:37, 10.07.2017
Nowa Honda wyjeżdża z fabryki. Niech to będzie Accord. Do 100-200-300 tysięcy kilometrów nie trzeba w zawieszeniu takiego Accorda ruszać nic. Oczywiście w zależności od tego jak i gdzie użytkowane było auto, oraz która to konkretne tuleja - naturalnie jedne narażone są na większe obciążenia, a co za tym idzie szybsze zużycie, inne działają dłużej. Tuleja o której mowa to najszybciej zużywająca się tuleja w VII generacjach Accordów i przeważnie przy 150 tysiącach kilometrów przebiegu kwalifikuje się już do wymiany.
I dalej historia toczy się po sznurku - jak z podręcznika - jeden kurs do hurtowni, zamiennik za 40PLN, mechanik - 3 miesiące i tuleja nadaje się do śmieci.
Drugi kurs do hurtowni, tym razem lepsza tuleja "z górnej półki" (najczęściej jakiegoś niemieckobrzmiącego producenta), za okolice 50PLN - niestety po 3 miesiącach tuleja wygląda gorzej niż źle.
Przeważnie zapada wtedy przełomowa decyzja - jadę do mechanika. Konsultacja. Potem jadę do hurtowni. Kupuję najdroższą, JAPOŃSKOBRZMIĄCĄ z nazwy tuleję wahacza, poleconą przez znajomego już sprzedawcę - za 70PLN! To musi działać Głupi jestem - mówię sobie w myślach - że nie kupiłem jej za pierwszym razem! Tyle czasu, pieniędzy i kłopotów! Jadę więc ze zdobyczą do mechanika. Kupuję mechanikowi kawę. Patrzę mechanikowi na ręce. Trzymam wręcz wahacz, gdy mechanik wygina się przy prasie zlany potem. Wyjeżdżam w błogosławionym stanie, że kupiłem najlepsze co mogłem i zrobiłem najlepsze co mogłem.
Niestety po 3 miesiącach okazuje się, podczas jakiegoś rutynowego badania, że z tulei zostały tylko szczątki.
W tym momencie spada zaufanie do tulei metalowo-gumowych, użytkownik szuka alternatywy i w ten oto sposób trafia w internecie na "zaprzyjaźnionym forum" na wynalazek w postaci poliuretanowych tulei, które mają być zbawieniem dla rozpadających się tulei metal-guma. I owszem, są. Dla hurtownianych zamienników.
Problem jest taki, że zamiast kupić na od razu oryginalną tuleję Honda (i mieć spokój na dobrą sprawę dożywotnio dla jednego właściciela samochodu) większość przeprawa się przez "hurtownie" i "sklepy motoryzacjne", gdzie - bez urazy - siedzi "znajomy", który niestety nie ma pojęcia i uważa, że "Yamato" jest japońskie (a to nic innego jak nabierany szuflami chiński wynalazek kupowany za 50 centów/sztuka), a TRW wszystkie fabryki elementów metal-guma posiada w Chinach i jakość to ostatnie o co dbają. Faktycznie w takim środowisku plastikowa tuleja marketingowo wygrywa - przede wszystkim wydaje się być w dotyku "twarda", "solidna" i często jest "używana w sporcie". No cóż. Tyle tylko, że oryginalna tuleja Honda podczas procesu projektowania samochodu jak i jej samej jest badana pod względem drgań, wytrzymałości na wartości skrajne, dobierana jest pod względem masy samochodu, skoku zawieszenia, działania obciążeń wzdłużnych i poprzecznych, ściskania, rozciągania, a to wszystko ma działać podczas upałów i mrozów nie przenosząc ani za dużo, ani za mało. Proces projektowania tulei poliuretanowej polega na "złapaniu" suwmiarką kilku wymiarów. Potem jeszcze - ku uciesze klienta - pozostawia się mu możliwość wyboru rodzajów twardości (każdy może poczuć się jak inżynier), chociaż to tylko przeważnie 4 rodzaje twardości do 10 tysięcy produktów ofercie. A co do sportu - no cóż. Ani Honda Integra, ani S2000, ani żaden NSX - albo nawet najnowszy Civic Type-R elementów poliuretanowych w zawieszeniu nie posiadają - a źle na pewno się nie prowadzą.
W ten oto sposób plastik za 50PLN (którego trwałość jest pierwotnie nieznana), na badania laboratoryjne którego wydano 80 groszy sprzedaje się w tym kraju lepiej, niż oryginalna tuleja Honda, kosztująca przeciętnie 80PLN, na zaprojektowanie której wydano miliony japońskich jenów, a jej trwałość potwierdzona jest milionami jeżdżących samochodów posiadających takie produkty fabrycznie.
Dziwne to, ale co kto lubi.
Reasumując: tuleje poliuretanowe jako zamiennik oryginalnych tulei metalowo-gumowych Honda nie ma prawa bytu, ale wybija się niestety jako alternatywa dla chińskich produktów oferowanych masowo przez hurtownie.
Wybór należy do klienta. Zawsze. Szkoda tylko, że użytkownicy zrażeni jakością Yamato boją się za czwartym razem kupić oryginalny produkt Honda (i ja ich doskonale rozumiem) bo wrzucają go do jednej szuflady z rozpadającymi się w rękach zamiennikami.
Użytkownik Haparts edytował ten post 08:47, 10.07.2017
#18
Napisano 14:27, 11.07.2017
Witam ile trwa mniej więcej bez poślizgu wymiana jednej tuleji wahacza tej największej?I czy po wymianie dwóch tuleji po lewej i prawej stronie trzeba robic geometrie?
#19
Napisano 14:38, 11.07.2017
#20
Napisano 21:07, 11.07.2017
Mój mechanik robił 2 dni, bo zapiekła się inna tuleja wahacza i trzeba było ciąć śrubę i czekać na kolejna tuleję
Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...
#21
Napisano 22:17, 11.07.2017
#22
Napisano 16:28, 12.07.2017
W Accordzie za tydzień będzie rok i ponad 35 tys. Km. Jak napisałem wyżej wymienione mam WSZYSTKIE tuleje w przednim zawieszeniu na zamienniki Lemfordera i z żadną nie ma najmniejszego problemu. Polecam zainteresować się tym jak są montowane i skręcane, bo wbrew pozorom to ma największy wpływ na ich trwałość.
#23
Napisano 16:52, 12.07.2017
..ale na razie mnie to nie przekonuje i w życiu nie dałbym za lemfordera nie dużo mniej niż za OEM ..totalny bezsens ..
Co do montażu było o tym wspominane
Użytkownik Wlodar edytował ten post 16:53, 12.07.2017
#24
Napisano 17:01, 12.07.2017
ale po co kupować lemfordera skoro za praktycznie te same pieniądze jest oem made in Japan.
#25
Napisano 17:06, 12.07.2017
Użytkownik Stoliktomek edytował ten post 17:08, 12.07.2017
#26
Napisano 18:51, 12.07.2017
#27
Napisano 20:36, 12.07.2017
Do Accorda kupiłem zamienniki gum drążka stabilizacyjnego - lemforder nie pasował, a ted gum był miękki jak guma do żucia. OEM załatwiły sprawę. Także z gumami z zamienników mam złe doświadczenia. Twardość gumy jest różna.
Poczytaj choćby o wypadających sworzniach z "yamato"...
#28
Napisano 20:42, 12.07.2017
Do Accorda kupiłem zamienniki gum drążka stabilizacyjnego - lemforder nie pasował, a ted gum był miękki jak guma do żucia. OEM załatwiły sprawę. Także z gumami z zamienników mam złe doświadczenia. Twardość gumy jest różna.
Poczytaj choćby o wypadających sworzniach z "yamato"...
z tym przykładem sworzni to słaby przykład...akurat zamienniki CTR i 555 są ok
natomiast tyleje z całą pewnością brałbym OEM...
mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock tel 690886882 - zapraszam
#29
Napisano 21:15, 12.07.2017
Nieprecyzyjnie się wyraziłem - 555 i CTR są ok, sam mam u siebie.
#30
Napisano 21:15, 12.07.2017
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Nadwozie →
Listwy przyszybowe boczne - Accord VII.Napisany przez sky83 , 10 kwi 2024 VII, listwa, przyszybowa, vii |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych