Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Wymiana osłony gumowej na maglownicy

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Andy27

Andy27
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:RKL
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:13, 06.07.2017

Witam pytanie mam pęknięta osłonę gumowa na maglownicy i czy da się wymienić bez rozbierania końcówki drążka tj rozlaczenie maglownicy z drazkiem kierownicy aby nie trzeba było robić geometrii czy nie da się rozlaczyc maglownicy i drążka i trzeba robić geometrie bo czeka mnie wymiana i nie wiem czy dawać do warsztatu czy samemu robić. Bo jeśli miałbym robić geometrie później to wolę oddać do warsztatu dzięki za pomoc pozdrawiam
  • 0

#2 demonobiker

demonobiker
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:Sheffield
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:ciagnie jak Sasha Grey ;)
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:saloon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:18, 06.07.2017

Musisz rozłączyć bo inaczej nie ściągniesz, tzn na siłę pewnie ściągniesz ale nie założysz nowej .Dostęp masz od koła , kanału nie potrzeba .

Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 17:30, 06.07.2017

Witam pytanie mam pęknięta osłonę gumowa na maglownicy i czy da się wymienić bez rozbierania końcówki drążka tj rozlaczenie maglownicy z drazkiem kierownicy aby nie trzeba było robić geometrii czy nie da się rozlaczyc maglownicy i drążka i trzeba robić geometrie bo czeka mnie wymiana i nie wiem czy dawać do warsztatu czy samemu robić. Bo jeśli miałbym robić geometrie później to wolę oddać do warsztatu dzięki za pomoc pozdrawiam

Można to zrobić samemu. Odkrecajac końcówki policz ile obrotów odkreciles i zapisz. Drążka nie odkrecamy. Ale nakrętke kontrującą trzeba odkręcić.
Składamy w odwrotnej kolejności.
Jazda próbna. Jak kierownica stoi prosto to ok, jak nie to na zbieżność.
Sprawa w tym ze jak pojedziesz do warsztatu na wymianę osłony to i tak zapłacisz za zbieżność a jeżdżę dodatkowo za wymianę osłony...
  • 0

#4 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 17:47, 06.07.2017

Zależy jaką masz końcówkę, jeżeli okrągły korpus to zawsze są problemy z odłączeniem od przekładni (zapieka się ). Zbieżność zawsze trzeba sprawdzić i tu wystarczy listwa. Reasumując nie opłaca się samemu.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 Andy27

Andy27
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:RKL
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:56, 06.07.2017

A ten przegub krzyzakowy co jest w tej osłonie nie da się jakoś rozlaczyc tak jak w przegubie?
  • 0

#6 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 05:33, 07.07.2017

Przegób krzyzakowy??? Pewnie masz na myśli drążek kierowniczy. Odkręcić się go od listwy kluczem płaskim (jak ma odpowiedni ksztalt) lub kluczem hydraulicznym.
Są też klucze specjalnie do drążków , ale można poradzić sobie bez.
Ale do wymiany osłony drążka niema potrzeby demontażu samego drążka.

Użytkownik vova777 edytował ten post 05:39, 07.07.2017

  • 0

#7 coppi

coppi
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Marki/Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:138
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:43, 07.07.2017

Końcówkę drążka trzeba ściągnąć. Ale przy wykręcaniu można albo liczyć obroty, albo pewniejsza metoda to oznakowanie położenia nakrętki kontrującej i końcówki względem drążka. Ja to robię farbą (jaką mam pod ręką) - i potem końcówka jest w identycznym położeniu. Także geometria niepotrzebna.

 

Ogólnie robota z drążkami bardzo prosta i przyjemna. Dostęp od koła idealny.


  • 0

#8 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:41, 07.07.2017

Końcówkę drążka trzeba ściągnąć. Ale przy wykręcaniu można albo liczyć obroty, albo pewniejsza metoda to oznakowanie położenia nakrętki kontrującej i końcówki względem drążka. Ja to robię farbą (jaką mam pod ręką) - i potem końcówka jest w identycznym położeniu. Także geometria niepotrzebna.

 

Ogólnie robota z drążkami bardzo prosta i przyjemna. Dostęp od koła idealny.

Ja robię tak jak ty ale z użyciem markera :)  Nigdy nie miałem problemu z zbieżnością. A płacić bezsensownie dodatkowo za zbieżność to strata kasy samemu ogarniesz i około 140 złoty w kapsie ;)


  • 0

#9 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:44, 09.10.2017

Cześć panowie, pozwólcie że odgrzeje jeszcze nie tak starego kotleta  :-P

 

W sobotę robiłem Hani mały przegląd przed zimą i przy okazji wypadał mi wymiana olejów i filtrów. Po podniesieniu Hanki u mechaniora i zabawy z miską olejową zauważyłem pęknięta osłonę drążka maglownicy przy lewym kole, a przy prawym dopiero ma małą dziurkę, więc na przyszłą sobotę umówiłem się z nim od razu na wymianę obydwu.

Proszę tylko po pomoc przy wskazaniu odpowiedniej osłony. Otóż czy patrzyć OEM, czy obojętnie jaki zamiennik, bo ceny są nawet od 10-15zł, ale są i wyższe.

 

Pacjent:

Acco VI gen. 2000r.

1.8 LS, CH6

 

 

Pozdrawiam serdecznie,

Paweł

 

 

P.S.

Jakbym nie wpisywał na alledrogo, to tylko te 5 mi wyskakuje:

https://allegro.pl/listing?string=accord%20VI%20osłona%20przekładni&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-uni-1-5-1003

 

Warto? Czy jeszcze w stacjonarnych sklepach popytać? No ale jeśli to jest tylko zwykła osłona za parę groszy, to warto inwestować w droższą?


Użytkownik Palo edytował ten post 10:08, 09.10.2017

  • 0

#10 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:29, 09.10.2017

Cześć panowie, pozwólcie że odgrzeje jeszcze nie tak starego kotleta  :-P

 

W sobotę robiłem Hani mały przegląd przed zimą i przy okazji wypadał mi wymiana olejów i filtrów. Po podniesieniu Hanki u mechaniora i zabawy z miską olejową zauważyłem pęknięta osłonę drążka maglownicy przy lewym kole, a przy prawym dopiero ma małą dziurkę, więc na przyszłą sobotę umówiłem się z nim od razu na wymianę obydwu.

Proszę tylko po pomoc przy wskazaniu odpowiedniej osłony. Otóż czy patrzyć OEM, czy obojętnie jaki zamiennik, bo ceny są nawet od 10-15zł, ale są i wyższe.

 

Pacjent:

Acco VI gen. 2000r.

1.8 LS, CH6

 

 

Pozdrawiam serdecznie,

Paweł

 

 

P.S.

Jakbym nie wpisywał na alledrogo, to tylko te 5 mi wyskakuje:

https://allegro.pl/listing?string=accord%20VI%20osłona%20przekładni&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-uni-1-5-1003

 

Warto? Czy jeszcze w stacjonarnych sklepach popytać? No ale jeśli to jest tylko zwykła osłona za parę groszy, to warto inwestować w droższą?

szczerze obojetnie która to tylko guma jest :P  Ja np. kupiłem Pascala.


Użytkownik Troy edytował ten post 22:29, 09.10.2017

  • 0

#11 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:43, 10.10.2017

Ok, czyli różnicy nie ma. Ale dziękuję za info  :)


  • 0

#12 Grzegorz85

Grzegorz85
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:cg9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:09, 12.10.2017

Witam
Podłącze się do tematu chociaż mam już odpowiedz w pewnym stopniu ale u mnie przez tą gumę wyciekło trochę oleju(chociaż może być więcej niż trochę :diabelgrin: ) nie mam luzów ani bicia na kierownicy ale pojawił się delikatny opór co tez czasem powoduje znany wszystkim dźwięk układu wspomagania (tak samo kiedy skręci się kołami do maksa i przytrzyma) podejrzewam że jest za mało oleju w maglownicy jest opcja wymiany tego płynu ? jeśli tak to jak to zrobić i jaki to olej z góry dziękuje za pomoc


  • 0

#13 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:48, 12.10.2017

Witam
Podłącze się do tematu chociaż mam już odpowiedz w pewnym stopniu ale u mnie przez tą gumę wyciekło trochę oleju(chociaż może być więcej niż trochę :diabelgrin: ) nie mam luzów ani bicia na kierownicy ale pojawił się delikatny opór co tez czasem powoduje znany wszystkim dźwięk układu wspomagania (tak samo kiedy skręci się kołami do maksa i przytrzyma) podejrzewam że jest za mało oleju w maglownicy jest opcja wymiany tego płynu ? jeśli tak to jak to zrobić i jaki to olej z góry dziękuje za pomoc

Olej to PSF a przecież sprawdzić ile masz płynu sprawdzasz w zbiorniczku pod maską z prawej strony stojąc przodem do auta


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq