Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Bicie przy hamowaniu


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
586 odpowiedzi w tym temacie

#16 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:26, 12.11.2008

mi w ASO najbardziej polecano komplet aso lub coś ze sklepu (i tu nazwa sklepu) ale klocki konieczne aso bo są "miękkie" i nie niszczą tarcz,

no i faktycznie, EBC miały bicie od początku (najpierw niewielkie a później to już tragiczne) a te z aso wytrzymały około 2k km do pierwszych objawów bicia

a skoro na początku było OK - brak bicia, to znaczy że "coś" (któryś z podzespołów) w aucie powoduje że tarcze się wichrują w miarę przebiegu, u mnie pozostało tylko piasta lewa (prawą i łożysko wymieniłem ale po wymianie jej bicie mierzone czujnikiem było identyczne jak przed a bicie lewej takie jak i prawej), zostały te przeguby i chyba już tylko zaciski hamulcowe bo resztę zawieszenia sprawdzały 2 warsztaty i nic się nie doszukali, nic tez mi nie puka ani nie stuka poza maglownicą na większych dziurach)

dodam że w ASO reklmację uznali (mam już drugi nowy komplet, tylko staconego czasu i paliwa na dojazdy szkoda) a w EBC oczywiście ich pożal się boże "ekspertyza" była odmowna

także jak już ktoś chce na siłę kupować za każdym razem nowe tarcze to polecam tylko ASO bo EBC jest dobre jak jest dobrze, a jak jest coś nie tak to od razu lepiej szukać na nich prawnika

#17 tomi

tomi
  • Forumowicz
  • 1262 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:31, 12.11.2008

moim zdaniem to nie wychodzi raczej z czego innego jak tarcze hamulcowe. Jesli to byloby co innego to po wymianie tarcz czy po ich przetoczeniu nie byloby dobrze przez jakis czas. Mowisz ze po toczeniu przez 2-3 tys miales spokoj, i ze po wymianie tez przez jakis czas byl spokoj wiec raczej to tarcze.
U mnie trzeslo przez jakis czas ale jedynie przy hamowaniu z predkosci wiekszych tzn powyzej 100km/h przy poruszaniu w cyklu miejskim 60-80 nic nie trzeslo ale po wymianie w ramach kampani serwisowej stabilizatora jest super. Probowales zamienic na test kola z tylu na przod? moze to opony maja jakis defekt.
Lub jesli to faktycznie jakas wada fabryczna (chociaz nie slyszalem wczesniej) to moze byla jakas kampania serwisowa na to? lub moze to poprostu tez stabilizator na ktory byla kampania serwisowa.

#18 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:22, 12.11.2008

Jednak mimo tych wszystkich dewagacji , skłaniałbym się ku tarczom jako winowajcom.
W accordzie jest tak rozwiazany układ hamulcowy, że w około 80% za hamowanie odpowiedzialny jest przód ( poprostu większa siła niż powinna idzie na przednie zaciski)jest to zbyt duza dysproporcja. Zwróćcie uwagę , że tylne hamulce są nadwyraz słabe, co często widac po stanie samych tarcz (często zardzewiałe, lub nieórwnomiernie zużyte , czasem tylko do połowy tarczy) Dlatego na przód muszą być montowane SUPER wytrzymałe tarcze(czyt. oryginały honda) , które wytrzymają więcej niż powinny np: w układzie przód 60% -tył 40%.
Takie jest moje zdanie , ale kto wie jak to jest naprawdę?

#19 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:41, 12.11.2008

tak, wkładałem na próbę inne koła (stalowe + zimówki) i nic nie pomagało

rozmawiałem dzisiaj z kolegą z pracy i zasugerował że może zacisk jest winowajcą problemów

zamiast ustawiać klocki równolegle do tarczy, idą one krzywo i naginają tarczę podczas hamowania

co o tym myślicie?

#20 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:13, 12.11.2008

A oglądałeś klocki?
Jeśli będzie problem z zaciskiem ( zbyt duży luz na prowadnicach ) to bedzie to widoczne na klockach , które mogą nierównomiernie (nierównolegle do płytki klocka) się ścierać.
Ale wątpię w możliwość "naginania" tarczy, po to między innymi jest zacisk plywający aby wszelkie odchyłki były kasowane.

#21 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:20, 12.11.2008

stare klocki oglądałem wyglądały na idealne tzn równomiernie zużyte tłoczek chodzi idealnie prowadnice rownież nie zapieczone ale z linku co kolega podał wystepowały te same objawy i tarcze z aso wróciły na gwarancje po tym samym przebiegu i te i tak znowu pokrzywiło

#22 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:13, 13.11.2008

w poniedziałek jadę do fachowców na dokładny przegląd zacisków, jak to nie pomoże to chyba pozostaną do sprawdzenia te nieszczęsne przeguby...

#23 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:35, 14.11.2008

Jest jeszcze jedna możliwa przyczyna. Rozmawiałem wczoraj z fachowcem z firmy NSR RACING z krakowa co przygotowywują samochody do rajdów. przypadki z hondami mieli podobne krzywienie tarcz: przyczyna to korektor siły hamowania ten pod maską puszcza albo prawie nie puszcza ciśnienia na tył a w sumie puszcza za mało na tył i przód jest max obciążony "jedno hamowanie ze 130- 80 i tarcza przegrzana -krzywa. Sprawę załatwia sportowy korektor gdzie ustawia się go ręcznie koszt ok 300 pln. w każdych przypadkach objawy ustępowały.

#24 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:39, 14.11.2008

No niestety Honda tak ma że tył prawie nie hamuje :-/ Ciekawa sprawa z tym korektorem, jak założy ktoś to dajcie znać ;-)

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#25 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:00, 14.11.2008

Jest jeszcze jedna możliwa przyczyna. Rozmawiałem wczoraj z fachowcem z firmy NSR RACING z krakowa co przygotowywują samochody do rajdów. przypadki z hondami mieli podobne krzywienie tarcz: przyczyna to korektor siły hamowania ten pod maską puszcza albo prawie nie puszcza ciśnienia na tył a w sumie puszcza za mało na tył i przód jest max obciążony "jedno hamowanie ze 130- 80 i tarcza przegrzana -krzywa. Sprawę załatwia sportowy korektor gdzie ustawia się go ręcznie koszt ok 300 pln. w każdych przypadkach objawy ustępowały.


ciekawa teoria, z tym że ja byłem nie dalej jak 2 tyg temu na przeglądzie i gościu sprawdzał mi hamulce przód i tył i nie miał zastrzeżeń

a jakby ten korektor był przytkany to chyba by to zostało wykryte na rolkach - czy nie?
dodam że by 1 rząd rolek i wjeżdżałem na nie najpierw przednią osią a później tylną (4 na raz nie sprawdzali ale to raczej normalne bo każde auto ma inny rozstaw osi i musieliby mieć jakąś regulację rozstawu rolek)

#26 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 12:33, 14.11.2008

Kapitanie,ale na rolkach ci tylko sprawdzają siłę hamowania, gdzie nie jest powiedziane że np dla H.Accord ma byc taka a taka, tylko jest jakieś minimum dla wszystkich samochodów. Dodatkowo patrzą czy równomiernie biorą hamulce. I w żaden sposób na rolkach w stacji diagnostycznej nie dowiesz się ile % hamuje ci przód a ile tył.
Pozatym na diagnostykach w Polsce to przechodzi z idealnymi hamulcami wszystko co troche chodziaż hamuje i ma całą podłoge.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#27 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:39, 14.11.2008

aha,

ja za to nie przeszedłem z powodu "białych kierunkowskazów"
musiałem kupić od niego żarówki i wymieniać (stare były chyba od nowości i zlazł z nich lakier)
dałem radę w tylnych światłach ale z przodu skapitulowałem, na szczęście diagnosta po początkowych buńczucznych zapowiedziach że to proste, w końcu też skapitulował i podbił dowód :D
swoją drogą to dalej nie wiem jak wymienić żarówkę kierunku w przedniej lampie
z tego co patrzyłem w ESM to chyba trzeba całą lampę wykręcić?
ktoś to robił (sorry za OT)?

#28 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 26 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:48, 14.11.2008

Miałem podobny problem z biciem przy hamowaniu. Pomogła wymiana tarcz na nowe. Założyłem tarcze ZIMMERMAN i jest spokój. Miałem znajomego w sklepie i wiem że te tarcze były ściągane z Niemiec, a nie są to jakieś podróby o takiej nazwie.

Wiadomo że tarcz jest tarczy nie równa.
Czytałem gdzieś kiedyś że np. tarcze BREMBO produkowane są także w Polsce i te od nas są podatne na wykrzywianie, a te MADE IN ITALY już nie.

#29 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:56, 14.11.2008

ale ja mam już drugi komplet tarcz i klocków OEM Honda (na pudełku jest made in UK)
teoretycznie są to identyczne tarcze jak na pierwszy montaż
i oba komplety dostały bicia po 1...3kkm

natomiast gładkie tarcze EBC które co poniektórzy tak hołubią, nie wytrzymały nawet 1 hamowania (więc macie porównanie o ich jakości w stosunku do tarcz OEM)

więc to nie tarcze tylko coś co je niszczy

#30 NOWAK

NOWAK
  • Forumowicz
  • 26 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:10, 14.11.2008

Pozostaje tylko korektor siły hamowania, być może przekazuje tylko na przód a na tył już nie lub za słabo. Trzeba by bliżej przyjrzeć się temu.




IPB Skin By Virteq