Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

I-Dtec Chceck engine - błędy P0087 i P16D3

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:06, 01.07.2017

Witam,

Podczas jazdy zaświecił mi się chceck engine i zgasł silnik. Ale po zatrzymaniu i ponownym odpaleniu, samochód jeździ normalnie z tym że kontrolka silnika się świeci.

Nie byłem jeszcze na diagnostyce, ale może ktoś ma jakiś pomysł co mogło się stać? Silnik normalnie ma moc, nie wszedł w żaden tryb awaryjny, spalanie w normie, nie szarpie itp.

Filtr paliwa może?

Silnik 2.2 I-Dtec 150KM

Użytkownik Tyberiusz edytował ten post 05:52, 03.07.2017

  • 0

#2 f18b2

f18b2
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:38, 01.07.2017

Odczytaj co go boli
  • 0

#3 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 05:51, 03.07.2017

P0087 ciśnienie paliwa w listwie za niskie
P16D3 - to chyba któraś ze świec żarowych bo z tym byłem w serwisie i taki błąd u nich pokazało.

Ale co do tego pierwszego od czego zacząć poszukiwania, filtr paliwa?
  • 0

#4 de22

de22
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:03, 03.07.2017

ciekawy przypadek bo u mnie dziś rano to samo sie stalo. jadąc do pracy samochód zgasł odpaliłem go i dalej normalnie sie porusza z tym że świeci kontrolka check.

a można w jakiś sposób samemu odczytać kod błędu? jestem posiadaczem od lutego tego roku i nie rozgryzłem go za bardzo. i jeszcze jedno pytanie czy podczas wypalania dpf świeci sie ta kontrolka czy są jakieś inne oznaki tego. wcześniej posiadaczem byłem peugeot 407 i przy wypalaniu pojawiała się ta kontrolka i wzraztało spalanie. dodam jeszcze że zazwyczaj spalanie hondy nie wskazywało poniżej 6.0l/100 z komputera. a dziś z ciekawości zprawdziłem to spalanie i wskazuje 5.4l,100

wczoraj żona wróciła z trasy wieczorem i raczej po czasie w jakim przyjechała na miejsce wskazuje na to że za bardzo go nie oszczędzala chociaż zarzekała się zę wolno jechała :)  dajcie jakąś szybką w miare odp lub podpowiedź co to może być bo niedawno przyprowadziłem go od lakiernika bo jakiś sąsiad uczył sie rysować na nim i troszke mie to kosztowało :)


  • 0

#5 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:29, 03.07.2017

Przy wypalaniu DPFa nic się nie świeci - jedyny objaw to wzrost spalania. I to takie porządne - na chwilowym wskaźnik dochodzi momentami do końca skali, przez większość czasu przekraczając 10kę. I tak przez ok 15 kilometrów. Gdyby to był dpf miałbyś pomarańczową ikonę z wykrzyknikiem i cały czas tryb serwisowy. Pozdrawiam
  • 0

#6 de22

de22
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:36, 03.07.2017

czyli bez podpięcia go do komputera raczej żadnej informacji nie uzyskam jaki może to być kod błedu


  • 0

#7 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:50, 03.07.2017

Niestety. Serwis bierze 150 zł za podpięcie więc lepiej nawet znajomych podpytać, może ktoś ma komputer z OBDII.
  • 0

#8 de22

de22
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:01, 03.07.2017

sprawdziłem i po podłączeniu do kompa tzn. telefonu wyskoczył bład taki jak u ciebie P0087. wyskakiwał nawet przy włączonym zapłonie( bez konieczności odpalania) po wykasowaniu prowizorycznym urządzeniam i wtórnym załączeniu zapłonu kontrolka zaczeła migać i znikneła.  już nie świeci, oby tak dalej. poczytałem troche o tym błędzi i jest pełno opcji od wtrysków po czujnik na listwie i wszelakie rzeczy związane z układem paliwowom.


  • 0

#9 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 20:14, 03.07.2017

Potrzebny porządny diagnoskop z podglądem parametrów rzeczywistych.To problem poruszany nie pierwszy raz więc nie ma sensu się powtarzać.

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 20:15, 03.07.2017

  • 0

#10 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:04, 04.07.2017

Popytalem mechaników i w pierwszej kolejności poradzono mi wymianę filtra paliwa, gdyż bardzo często to on jest przyczyną błędu.

Użytkownik Tyberiusz edytował ten post 19:05, 04.07.2017

  • 0

#11 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:35, 04.07.2017

Jakie wartości ciśnienia?Trzeba było sprawdzić przed wymianą filtra i po jego wymianie.Jak mają czym sprawdzić w warsztacie to mnie dziwi że tego nie zrobili


  • 0

#12 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:27, 05.07.2017

Po wymianie i diagnostyce błąd już się nie pojawia póki co.
  • 0

#13 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:13, 04.08.2017

Ponieważ problem wrócił, postanowiłem się podzielić jego rozwiązaniem, być może komuś się przyda.

Otóż po wymianie filtra niedługo po, auto zgasło i wywaliło wspomniany wyżej błąd.

Podjechałem do serwisu i muszę powiedzieć, że podeszli do tego naprawdę fachowo, i tak, żeby nie narażać mnie na koszty.

Auto postawiłem więc na serwis o godzinie 8, o 10 dzwoni telefon, że znaleziono przyczynę błędu.

Uszkodzodził się zawór regulacji ciśnienia pompy wtryskowej. I tu pojawił się drobny problem, bo ten zawór w ASO jest nie do kupienia, występuje razem z pompą, a ta kosztuje.... 13000 PLN.... Nie, nie tysiąc trzysta a TRZYNASCIE tysięcy. Skąd oni takie ceny biorą swoją drogą!

Ale chwilę po, Pan z serwisu wszedł na internet i znalazł taki zawór BOSCH jaki jest montowany na pompę za 300 zł nowy, wysłał link i zamówiłem.

Od momentu wymiany zrobiłem 3 tys. kilometrów, auto nie gaśnie, błędów brak.

Nr części: 0928400707
  • 0

#14 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 11:21, 05.08.2017

Dlatego po raz kolejny z uporem maniaka powtarzam.Porządna diagnostyka (mam tu na myśli diagnoskop) podgląd na wartości ciśnienia przy rozruchu ,na biegu jałowym i test dynamiczny .To nam daje pełny obraz.


  • 0

#15 radeeek81

radeeek81
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Biała Podlaska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:15, 16.12.2020

Wymieniłem taki zawór u siebie i bez zmian błędy dalej się pojawiają
Potwierdzone kody
P228F: Fuel Pressure Regulator 1 Exceeded Learning Limits - Too High
P0088: Paliwo na szynie/Ciśnienie w układzie - Zbyt wysokie
P0087: Paliwo na szynie/Ciśnienie w układzie - Zbyt niskie
P0087-01: Paliwo na szynie/Ciśnienie w układzie - Zbyt niskie
P0088-01: Paliwo na szynie/Ciśnienie w układzie - Zbyt wysokie
P228F-01: Fuel Pressure Regulator 1 Exceeded Learning Limits - Too High

Nie potwierdzone kody
P0087: Paliwo na szynie/Ciśnienie w układzie - Zbyt niskie

Stałe kody
P0000: Brak usterki

Raport utworzony za pomocą oprogramowania EOBD Facile firmy Outils OBD Facile
www.outilsobdfacile.com
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq