Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Klimatyzacja wyłącza się przy wysokich obrotach silnika.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
35 odpowiedzi w tym temacie

#31 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 09:54, 30.07.2018

Cześć :)

Nowa sprężarka była kompletna (tzn. ze sprzęgłem itd.)?

Trochę dziwne to przekładanie elementów starych do nowej sprężarki...

Musiałbyś jakoś sprawdzić temp. obudowy sprężarki, bo być może jak zauważył Kolega Ślepak, sprężarka się przegrzewa...

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#32 karibe

karibe
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:59, 30.07.2018

Cześć :)

Nowa sprężarka była kompletna (tzn. ze sprzęgłem itd.)?

Trochę dziwne to przekładanie elementów starych do nowej sprężarki...

Musiałbyś jakoś sprawdzić temp. obudowy sprężarki, bo być może jak zauważył Kolega Ślepak, sprężarka się przegrzewa...

 

Pozdrawiam

Tomek

 

Tak była kompletna firmy NRF. Na logikę wymiana paska powinna była załatwić sprawę przy kole innego rozmiaru no, ale jak wspominałem sprężarka chodziła tragicznie. Finalnie zostało chyba też wymienione sprzęgło na nowe i teraz te problemy są na nowej NRF + nowe sprzęgło. 


  • 0

#33 karibe

karibe
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:20, 02.08.2018

Dobra, chyba szykuje się kolejna wymiana sprężarki tylko chce mieć ogarnięte jej parametry. Wg vin znalazłem http://japancars.ru/...&nplblk=B__5700

 

czyli kompresor OEM 38810-RBA-006 , szukając na intercarsie znajduję:

https://e-katalog.in...imatyzacji.html

https://e-katalog.in...imatyzacji.html

https://e-katalog.in...imatyzacji.html <- ten pdpd mam założony

 

https://e-katalog.in...imatyzacji.html <- tu inna niż 118 średnica koła pasowego(sic!)

https://e-katalog.in...imatyzacji.html <- też 130mm

 

Wydaje mi się że właściwa jest 118 dla VII CM1, mam racje?


  • 0

#34 karibe

karibe
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:36, 03.08.2018

Najnowsza teoria jest taka że to przez ślizgające się sprzęgło i chcą ustawić szczelinę.


  • 0

#35 ENDRIUZ

ENDRIUZ
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:tourner
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:43, 31.08.2018

Mam ten sam problem. Dokładanie jest tak jak opisano.  Przy jeździe ze stałą prędkością, przy obrotach powyżej 3000/ min klimatyzacja przestaje działać. Dzieje się to bez względu na to czy jest upał czy mróz. (zimą - nagłe parowanie szyb). Jest to bardzo irytujące zwłaszcza przy podróżowaniu na autostradzie. Radzę sobie w ten sposób, że na kilka sekund wciskam sprzęgło, puszczam pedał gazu. Wówczas klimatyzacja się załącza i  przez 2 - 3 minuty działa normalnie mimo, że wracam do szybkiej jazdy i silnik ma ponownie wysokie obroty.
Na razie nie byłem w żadnym servisie, ale chodzi mi po głowie możliwa przyczyna. Dwa lata temu (jeszcze przed ujawnieniem się tej usterki) miałem robiony przegląd klimy i zwrócono mi uwagę, że chłodnica klimatyzacji (pomimo swojej szczelności)
jest bardzo zużyta tj. poszczególne kanały i te "włoski" odpowiedzialne za odprowadzanie ciepła są mocno "powycierane" i mechanik mówił, abym nie ustawiał chłodzenia na poziom maksymalny bo klimatyzacja się będzie wyłączać - będzie wzrastać ciśnienie  w układzie i zabezpieczenie odetnie sprężarkę. Tak to zapamiętałem. 

Biorąc pod uwagę, że minęły dwa lata, a ja mam ciągle tę starą, zużytą chłodnicę klimatyzacji, to może to jest przyczyna.


Okazała się, że przyczyną było ślizgające się sprzęgło sprężarki.  Sprzęgło ślizgało się przy obrotach powyżej 3 tys/min.  Wymieniono sprzęgło na inne, używane. Koszt  naprawy w warsztacie 300 zł.


  • 0

#36 Diluosb

Diluosb
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:35, 22.04.2019

i ja sie podepne pod temat

mam taksamo tylko teraz doszlo do tego jak zjade z autostrady to slychac bulgotanie pod maska a jak wylacze klime to odrazu przestaje bylem w 2 serwisach i nie wiedza co to jest dokladnie jeden nie wie a drugi mowi ze uszczelka pod glowica

na probie po pierwszym serwisie doszlo do bulgotania jakies dziwne tarcie

borykam sie z problemem prawie rok 

chlodnica od klimy jest bardzo potrzaskana (blaszki od kamieni) ale jak ostatnio wymieniali mi sprzeglo od klimy to robili to poltora dnia i tyle mieli rozlozony uklad moze osusacz przestal dzialac??


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq