Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Problem z jazda na wprost

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#16 f18b2

f18b2
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:54, 05.07.2017

Próbuj nic Cię to nie kosztuje. Ale na wulkanizacji chyba by nie założyli outsaidem do wewnątrz
  • 0

#17 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 11:57, 05.07.2017

Czasami wystarczy obrócić oponę na feldze o jakiś kąt.

by HUAWEI 😎

Użytkownik Waldi. edytował ten post 11:58, 05.07.2017

  • 0

#18 hondamen

hondamen
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:T
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:49, 05.07.2017

nie opony sa dobrze zalozone outside na zewnatrz maja


  • 0

#19 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:03, 05.07.2017

Zamieniaj przód z tyłem i zobaczysz co będzie się działo.Przecież to max.30min.roboty.


  • 0

#20 hondamen

hondamen
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:T
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:33, 17.07.2017

wiec tak zamienilem i dalej zjezdza na lewo


napewno lewa tylna felga ma krzywy rant od strony wewnetrznej chyba od kraweznika


czy taka naprawiana pozniej nie jest slabsza? bardziej podatna na pekniecie?


  • 0

#21 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:04, 17.07.2017

A mi to wygląda na źle ustawioną kierownice na zbieżności.... i tyle. jak już pisałem


  • 0

#22 Łapa6

Łapa6
  • Forumowicz
  • 215 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Automat
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:12, 17.07.2017

Ale czy na źle ustawionej kierownicy auto ściągałoby na którąś stronę? Nie wiem, mogę się mylić, ale wydaje mi się, że jak kierownica jest lekko skręcona, a zbieżność ustawiona prawidłowo to auto jedzie prosto, tyle że kiera lekko skręcona w którąś stronę. Miałem kiedyś taki przypadek w swojej starej Avensis. Później przestawili mi to na zbieżności.


Użytkownik Łapa6 edytował ten post 17:13, 17.07.2017

  • 0

#23 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:54, 17.07.2017

Ja mam zbieżność idealna,zawieszenie top top, nowe sworznie,końcówki, nowe opony i jak puszcze na wprost kiere to często auto zaczyna powoli uciekac w prawo, czytałem nawet kilkanaście podobnych przypadków tu na forum wiec nie wiem jak to traktować. Tylko na perfekt drodze jak stol jest w miare ok ale tez zaczyna znosić. Tak czy siak jak czytałem jedzie na wprost na skreconej kierownicy? To wygląda na zle ustawiona kierownice.
  • 0

#24 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:35, 17.07.2017

Ja od siebie napiszę tak: jeżdżę po UK delikatnie ściąga w lewo ( bo i w tą stronę są drogi pochylone) .

Jeżdżę w PL tak samo delikatnie ściąga w prawo ( bo drogi także mają spad na pobocze) Dlatego trudno oczekiwać niepochylonych jezdni,aby zrobić jakiś miarodajny test.

Fakt że kierownica jest w pozycji prostej,ale jak puszczę to delikatnie zjeżdża.

Geometria sprawdzana regularnie raz w roku,zero luzów itp.


  • 0

#25 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 21:06, 17.07.2017

Źle ustawiona kiera nie ma nic do ściągania
  • 0

#26 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 21:21, 17.07.2017

Nie wiem czy tego nie widzą co niektórzy ja po pierwszym poście wywnioskowałem zle ustawiona kiere i typowe dla auta ściąganie w prawo. Auto jedzie prosta z kiera lekko w lewo i auto jedzie w prawo z kiera na wprost i co tu trudnego do ogarnięcia? Ustaw kiere na zbieżności albo sam w 5min na parkingu za pomocą dwóch kluczy jak juz pisałem.
  • 0

#27 demos900

demos900
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:mazowsze
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:25, 18.07.2017

Nie wiem czy tego nie widzą co niektórzy ja po pierwszym poście wywnioskowałem zle ustawiona kiere i typowe dla auta ściąganie w prawo. Auto jedzie prosta z kiera lekko w lewo i auto jedzie w prawo z kiera na wprost i co tu trudnego do ogarnięcia? Ustaw kiere na zbieżności albo sam w 5min na parkingu za pomocą dwóch kluczy jak juz pisałem.

 

 

Przecież autor najpierw napisał, że jedzie prosto z skrzywiona lekko kierownicą w lewo, czyli po puszczeniu kierownicy wraca na srodek i samochod jedzie lekko w prawo, później napisał, że zamienił przednie opony stronami i sytuacja się odwróciła, czyli musi mieć teraz kierownice skręconą lekko w prawo, żeby jechać prosto. Co tutaj ma kierownica do tego? Przecież tutaj ewidentnie wszystko wskazuje na opony albo felgi.


  • 0

#28 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:52, 18.07.2017

No nie jest to wina opon,bo cały czas zjeżdża w lewo ,a opony zamieniał tył z przodem. A czy lewa prawa,to nie wiem.

Skoro nie opony,to trzeba sprawdzić wszystkie ewentualne luzy oraz zrobić pełną geometrię.

Wtedy może wyjdzie gdzie jest przyczyna. Złotego środka na to nie ma.

Kiedyś w terrano zakupiłem 4 nowe opony MT i po przekładce okazało się że ciągnie w lewo. Na starych było dobrze więc żonglowałem kołami na wszystkie strony i zawsze ściągało w lewo.

Do tej pory nie wiem co za przypadek,bo na innych kołach było ok. W zawieszeniu żadnych luzów,geometria sprawdzana wielokrotnie.

Mam dostęp do przyrządów więc nie musiałem za to płacić,a to zmienia troszkę sprawę ,bo wiem że każdy wjazd na stanowisko badawcze kosztuje nie mało.


  • 0

#29 hondamen

hondamen
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:T
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:13, 21.07.2017

nie bede robil 3 raz geometrii bo jest wszystko ok wina sa opony tylne ktore sa slabej jakosci oraz krzywy rant w jeden feldze ! temat do zamkniecia dzieki za podpowiedzi


  • 0

#30 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 13:52, 21.07.2017

Nie wiem czy odróżniasz geometrię od ustawienia kierownicy...

 

Tylna opona nie ma szans by miała wpływ na ściąganie, dawno temu juz to sprawdzałem, rozwaloną fizycznie oponę i felge która potwornie znosiło na przedniej osi dałem na tył i auto jechało jak po sznurku.


Użytkownik lukasrz edytował ten post 13:52, 21.07.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq