Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

temperatura silnika

VI temperatura silnik czujnik

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 glowka22

glowka22
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • SkÄ…d:Nisko
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:137
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:06, 26.06.2017

Witam , mam problem z temperatura silnik , może ktoÅ› miaÅ‚ podobny przypadek i mnie naprowadzi gdzie szukać . Zawsze wskazówka zatrzymywaÅ‚a siÄ™ kreskÄ™ niżej niż poÅ‚owa skali , teraz bardzo czÄ™sto jest 2 kreseczki powyżej , a ostatnio zauważyÅ‚em że roÅ›nie nawet do 75% skali , po czym zejdÄ™ trochÄ™ z obrotów silnika  to trochÄ™ opadnie , ale dalej powyżej poÅ‚owy , ostatnio ciÄ…gnÄ…Å‚em przyczepkÄ™ temperatura wzrosÅ‚a jakieÅ› 75%-80% skali , dojechaÅ‚em powoli do domu , zgasiÅ‚em silnik  , wskazówka spadÅ‚a do zera , wÅ‚Ä…czyÅ‚em zapÅ‚on wskazówka siÄ™ podniosÅ‚a do poziomu jaki powinien być caÅ‚y czas czyli kreska niżej poÅ‚owy ,  wiatraki siÄ™ wÅ‚Ä…czajÄ… , pÅ‚yn chÅ‚odniczy jest , żadnych ubytków , wycieków nie widzÄ™... i pytanie czy to może być czujnik od temperatury pÅ‚ynu , czy może czujnik od wskazówki temperatury , czy może coÅ› innego??


  • 0

#2 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • SkÄ…d:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 17:30, 26.06.2017

Termostat do wymiany moim zdaniem.
  • 0

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 17:56, 26.06.2017

W jakim stanie masz chłodnicę?
Kiedy wymieniales płyn chłodniczy?
Nikt nie zalał wody?

Na początek tak jak vova pisze bo najtaniej. Później pasuje sprawdzić chłodnicę.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#4 glowka22

glowka22
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • SkÄ…d:Nisko
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:137
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:41, 26.06.2017

Właśnie byłem u kolegi mechanika , co zaobserwowaliśmy to dolny wąż od chłodnicy jest zimny , górny gorący, jutro wymieniam termostat, jesli nie pomoże zobaczymy do chłodnicy czy nie jest gdzies przytkana, chociaż 40tys.km temu miałem wymieniany cały płyn na nowy przy remoncie silnika.
  • 0

#5 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:09, 27.06.2017

no to prawie na 100% termostat, tak jak Vova napisał


  • 0

#6 glowka22

glowka22
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • SkÄ…d:Nisko
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:137
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:34, 29.06.2017

na 100% to był termostat, już zrobione , dzięki za pomoc


  • 0

#7 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • SkÄ…d:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 19:27, 29.06.2017

Jakiego producenta termostat założyłeś ?

Użytkownik vova777 edytował ten post 19:27, 29.06.2017

  • 0

#8 Marycha096

Marycha096
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • SkÄ…d:Police
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:50, 29.06.2017

ja założyłem gdzieś miesiac temu Calostat. Jest okej miałem ten sam problem że mi jeszcze skakał raz na jakiś czas całkiem na maksa i po kilku minutach sspadało.


  • 0

#9 glowka22

glowka22
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • SkÄ…d:Nisko
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:137
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:54, 13.07.2017

ja założyłem bodajże firmy Vernet, póki co działa ok


  • 0

#10 Hymphh

Hymphh
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • SkÄ…d:Marklowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LS-R
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:44, 14.07.2017

Panowie, u mnie W H22A podobny problem. Trasa z WrocÅ‚awia do Gliwic, caly czas 160km/h + i temp poniżej poÅ‚owy, potem 20 minut korek na bramkach i temperatura poleciaÅ‚a na 3/4 wskaźnika. Szybko wÅ‚Ä…czyÅ‚em nawiewy na maxa do Å›rodka i spadÅ‚a bardzo szybko, potem siÄ™ już to nie powtórzyÅ‚o. 

Przyznam siÄ™, że dolaÅ‚em trochÄ™ wody bo zabrakÅ‚o mi pÅ‚ynu + wskazywaÅ‚o, że temp. drogi to 44 stopnie. MogÅ‚o to być to ? Termostat wydaje siÄ™ ok, przy każdych innych warunkach wentylatory chodzÄ…, oba węże gorÄ…ce. 


  • 0

#11 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • SkÄ…d:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:17, 14.07.2017

Nie mogło być. Ne zależnie od warunków zewnętrznych temperatura silnika powinna utrzymywać się w normie. Może trochę oscylować w momencie otwarcia termostatu/ włączenia wentylatorów ale nie może przekroczyć 100°
  • 0

#12 Hymphh

Hymphh
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • SkÄ…d:Marklowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LS-R
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:08, 16.07.2017

Nie mogło być. Ne zależnie od warunków zewnętrznych temperatura silnika powinna utrzymywać się w normie. Może trochę oscylować w momencie otwarcia termostatu/ włączenia wentylatorów ale nie może przekroczyć 100°

to co w takim wypadku ? termostat ? wentylatory się nie włączyły ? jak to najlepiej sprawdzić u siebie ? mogło się coś silnikowi przez tą chwilę stać ?


  • 0

#13 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • SkÄ…d:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 11:16, 16.07.2017

W momencie jak zabrakło płynu , czujnik temperatury odpowiedzialny za włączenie wentylatora nie był zanurzony w płynie i nie włączył w odpowiednim momencie wentylatora.
Taka jest moja teoria...

A dla czego zabrakło płynu? Masz gdzieś wyciek?
Nie wydaje mi się żeby mogło się coś stać silnikowi przez ten moment. . .

Użytkownik vova777 edytował ten post 11:18, 16.07.2017

  • 0

#14 Hymphh

Hymphh
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • SkÄ…d:Marklowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LS-R
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:50, 16.07.2017

W momencie jak zabrakło płynu , czujnik temperatury odpowiedzialny za włączenie wentylatora nie był zanurzony w płynie i nie włączył w odpowiednim momencie wentylatora.
Taka jest moja teoria...

A dla czego zabrakło płynu? Masz gdzieś wyciek?
Nie wydaje mi się żeby mogło się coś stać silnikowi przez ten moment. . .

płyn jest w takim stanie jak był wcześniej ..


  • 0

#15 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • SkÄ…d:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 14:21, 16.07.2017

Przyznam się, że dolałem trochę wody bo zabrakło mi płynu...


Pisałeś ze zabrakło płynu wiec pytam dla czego?
Sprawa w tym , że ja masz nie szelny układ to nie utrzymuje się w nim odpowiednie ciśnienie, i wtedy też układ nie będzie pracował jak należy. . .
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, temperatura, silnik, czujnik

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq