Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Delikatny mod pomocy

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Grzegorz85

Grzegorz85
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:cg9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:22, 26.06.2017

Witam
Posiadam accorda vi 2.0 vtec przedlift (f20b6) ogólnie jest ok i wiem że pakowanie kasy w ten silnik nie ma sensu ale jednak jestem uparty:)i czuję że można go poprawić mam zamiar zmienić dolot wydech oraz przepustnice plus filtr na odmę i zmiana skrzyni biegów.z dolotem i wydechem sobie jakoś poradzę chociaż jestem ciekaw co proponujecie oczywiście z wydechu kat wyleci i zwiększę średnicę a właśnie jaki kolektor wydechowy polecacie? ale nie chce używać adapterów itp co do dolotu to bez stożka problem to skrzynia marzy mi się 6biegowa ale to chyba nie realne więc jaką?po liftową? A może od prelude?Może z nowszej/starszej generacji tylko która pasuje? Co do przepustnicy to też jaka? z h23? A może inna była by lepsza? Usunąć podgrzewanie przepustnicy spoko tylko czy zimą to nie problem? No i ostatnie komputer wymienić go ? Czy poprostu wgrać mapę inną i go wystroić?Proszę o pomoc bo średnio się na tym znam na tym forum dużo się dowiedziałem DZIĘKUJE ale potrzebuje konkretów poza tym z takich drobnych spraw co jeszcze? Dodam że zmieniam chamulce i usztywniam nieco zawieszenie a i nie mam zamiaru robić z tego auta rajdówki chce go poprawić no i poprostu coś zrobić obiecuje że będę wszystko wrzucał i opisywał
Pozdrawiam
  • 0

#2 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:33, 26.06.2017

Jak chcesz odczuć lepsze przyspieszenie - pakuj skrzynię U2L4 albo - jeśli masz kasę - U2Q7. Są jeszcze krótsze, ale to już raczej nie sprawdzi się na co dzień. Będzie niewygodnie. Przy okazji możesz odchudzić koło zamachowe u Otoczaka (choć ja osobiście jakoś nie przepadam za tym modem). 6 biegowa nie występowała w VI genie, więc nie ma szans.

Komputer musisz zmienić jeśli chcesz stroić - ze swoim nic nie zrobisz. Najlepiej P28 lub P30.

Kolektor wydechowy - wystarczy kupić jakiegoś chińczyka 4-2-1 i już poczujesz poprawę. Do tego de-cat lub cały układ wydechowy nowy.

W kwestii dolotu - zależy w jakich przedziałach chcesz miec przyrosty. Ale najsensowniej mieć odgrodzony short z doprowadzeniem powietrza ze zderzaka.


Użytkownik tarjei86 edytował ten post 09:33, 26.06.2017

  • 0

#3 Hymphh

Hymphh
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Marklowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LS-R
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:40, 26.06.2017

Jak chcesz odczuć lepsze przyspieszenie - pakuj skrzynię U2L4 albo - jeśli masz kasę - U2Q7. Są jeszcze krótsze, ale to już raczej nie sprawdzi się na co dzień. Będzie niewygodnie. Przy okazji możesz odchudzić koło zamachowe u Otoczaka (choć ja osobiście jakoś nie przepadam za tym modem). 6 biegowa nie występowała w VI genie, więc nie ma szans.

Komputer musisz zmienić jeśli chcesz stroić - ze swoim nic nie zrobisz. Najlepiej P28 lub P30.

Kolektor wydechowy - wystarczy kupić jakiegoś chińczyka 4-2-1 i już poczujesz poprawę. Do tego de-cat lub cały układ wydechowy nowy.

W kwestii dolotu - zależy w jakich przedziałach chcesz miec przyrosty. Ale najsensowniej mieć odgrodzony short z doprowadzeniem powietrza ze zderzaka.

 

I tak kosztem +-3 tysięcy ugrasz na F20 w porywach 10-15km ? Może nawet nie, a będzie wiązka trochę do przerobienia, przejściówka na obd1 jak chcesz p28. 


  • 0

#4 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:43, 26.06.2017

Nie tylko papierowe konie maja znaczenie. Jak nie zależy mu na dużych przyrostach, tylko lepszych odczuciach z samego przyspieszenia - spokojnie ogarnie to bez strojenia. Odpada wtedy p20/30.

Tarjei86 z ONEPLUS 3T @ Tapatalk
  • 0

#5 Grzegorz85

Grzegorz85
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:cg9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:27, 26.06.2017

Szybka odpowiedź dzięki:) generalnie auto ma 147kunia silnik jest zdrowy więc powiedzmy że jest chciałbym tak 160 i nieco więcej momentu myślę że to realne poza tym chodzi o to by był bardziej agresywny a co do przepustnicy? Co polecacie? O 6biegach mogę zapomnieć wiem ale spytać warto tylko czy ta skrzynia podana wyżej nie ograniczy prędkości maksymalnej? Jak to jest z odmą bo widzę że jedni twierdzą że jest sens inni że nie poza tym z takich drobnych w miarę tanich spraw można zrobić coś jeszcze?dodam że robię to także dla przyjemności pogrzebania i w sumie to też nauki
Ps o co chodzi z tym zaworem vtec? Większy mniejszy a co to za różnica?:)
Chce zrobić to auto też i wizualnie i spróbuję wbić się do was na zlot o ile mnie wpuście :) generalnie Accord bardzo fajne auto dlatego chcę mieć swoje 5groszy w tym aucie
  • 0

#6 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:38, 26.06.2017

 

czy ta skrzynia podana wyżej nie ograniczy prędkości maksymalnej?

 

Pytanie należy zacząć od tego - czego oczekujesz od tego samochodu? Jeśli chcesz być "najszybszy w mieście" to w/w mody na pewno Ci tego nie dadzą ;) Accord sam w sobie lekki nie jest, silniki poza H22 szału nie robią...

Wg mnie pytanie o ograniczenie prędkości maksymalnej jest tutaj bez sensu... po pierwsze - ile razy w życiu osiągniesz tę barierę? Chyba, że dziennie ciśniesz A4 na max możliwości samochodu. Kwestia druga - przy możliwościach rozwojowych tego motoru - szukanie i większej prędkości maksymalnej i lepszej zbiórki - jest trochę bez sensu przy N/A. Krótsza skrzynia to zazwyczaj mniejsza prędkość max, ale szybsza zbiórka, chyba że przy tym zrobisz moda i wrzucisz dłuższy 4 i/lub piąty bieg - ale tutaj znowu przy tej mocy to trochę sztuka dla sztuki.

Jeśli szukasz jednak podniesienia mocy w jakimś mocniej odczuwalnym stopniu - postaw od razu na turbo/kompresor. Szykuj się na ok 10k PLN przynajmniej - ale odczujesz to.

Jeśli chcesz po prostu pogrzebać, pouczyć się i ugrać kilka koni + ogrom przyjemności = zrób dolot, wydech, zmień skrzynię, odchudź koło i dobrze wyreguluj zawory ;-) + ew. strojenie aby to wszystko wykorzystać w 100%.

 

Opcja 3 - swap na H22.... coraz tańszy, coraz popularniejszy... i coraz trudniej dostępny w przyzwoitym stanie ;-)

 

A tak zupełnie abstra*cenzura*ąc - zacznij od dobrego hamulca i zawieszenia ;-) da Ci to o wiele więcej przyjemności.


Użytkownik tarjei86 edytował ten post 11:40, 26.06.2017

  • 0

#7 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:48, 26.06.2017

Racja. lepszy zawias, opona i heble w brew pozorą również sprawią że Accord będzie szybszy bo kiepskie osiągi nadrobisz w zakrętach czy w późniejszym hamowaniu.

Wszystkim tłumacze że budżetowo Fserie można poprawić kompletnym dolotem i wydechem z TypeR.
Do tego kolektor Ssący z H23 non vtec. Skrzynia jak już wcześniej zostalo napisane z polifta U2L4.
Odłączenie wałków balansowych. Chiński kolektor wydechowy i finalne strojenie.
  • 0

#8 Grzegorz85

Grzegorz85
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:cg9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:10, 26.06.2017

Zawias i chebel to i tak wymieniam dlatego wpadłem na pomysł poprawienia fabryki:) póżniej jak już kobieta mnie z domu wyżuci poprawie lakier pomyślę o tablecie i może dodam oświetlenie w drzwiach oby tylko go nie zrobić na wieś tuning więc delikatnie i jakieś ładnie felgi to w wtedy spotkamy się na zlocie generalnie dziękuję za odpowiedż jak wezmę sie do pracy to się pochwalę - powoli ale do przodu
Pozdrawiam
  • 0

#9 Grzegorz85

Grzegorz85
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:cg9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:26, 27.06.2017

Witam
Dołożę parę pytań
Czy wymiana wtrysków lub/i zaworów wchodzi w grę? Ma to sens? Poza tym interesuje mnie ten zawór vtec;) wiem a raczej wyczytałem na forum że w polifcie jest on większy co to zmienia i czy jego modyfikacja lub wymiana jest możliwa? Czy zamiast stożka nie lepiej dać dolot z wersji r i filtr sportowy?

I tak dodatkowo to wnerwia mnie gdy jadę do mechanika bo chce wymienić np amortyzatory i on pyta co to za auto gdy mówię że honda to się głupio uśmiecha jeden do drugiego dlaczego te auta mają taką opinię? uważam że to dobra marka a z braniem oleju to akurat niemieckie auta też go lubią CHORE
Pozdro
  • 0

#10 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 19:53, 27.06.2017

Żeby wymienić wtryski, musisz stroić.... poza tym wymiana wtrysków nie ma sensu jeśli modyfikacje będą lekkie.... z zaworami to samo... po co chcesz je wymieniać, skoro mody planujesz lekkie? Zawór VTEC większy w polifcie? To te same silniki.

Co do dolotu - Sysunia napisał Ci wyżej - zmień cały układ dolotowy na ten z TypeR'a i bedziesz zadowolony. Możesz wrzucić wkładkę sportową - zawsze jakiś plusik.

 

A co do mechaników - nie wiem o co Ci chodzi :-) może robią tęgie miny, bo wiedzą, że w Japońcach awarie są stosunkowo rzadkie.


  • 0

#11 Grzegorz85

Grzegorz85
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:cg9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:33, 29.06.2017

Co myślicie o tym
 https://sprzedajemy....ea9f-nr46558142

Chodzi mi o kolektor dolotowy i wydechowy tylko czy opłaca się brać kolektor ssąc bez wtrysków i motylków? chociaż tam sprzedający twierdzi że może skompletować ten z h23 na gratach z h22
będzie to do mnie pasowało myślicie że pokusić się i kupić go?


  • 0

#12 Grzegorz85

Grzegorz85
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:cg9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:20, 01.07.2017

https://sprzedajemy....ea9f-nr46558142

kupił bym ten kolektor wydechowy tylko czy on podejdzie? jak rozwiązać problem z sonda lambdą a poza tym to czy podczepię to pod oryginalny wydech? 


  • 0

#13 gosebus

gosebus
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147 obd1
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:39, 02.07.2017

Bierz taki kolektor:

http://mtuning.pl/Ko...-02-4cyl,p,2328
 

To jeden z najsensowniejszych modów w Fserii. Ma dużo większy przekrój kanałów.


Użytkownik gosebus edytował ten post 10:55, 03.07.2017

  • 0

#14 Grzegorz85

Grzegorz85
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:cg9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:51, 06.07.2017

Link działa dzięki 


  • 0

#15 Grzegorz85

Grzegorz85
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:cg9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:41, 22.07.2017

Witam
Dawno się nie odzywałem przepraszam no cóż praca....

założyłem dolot od wersji R i generalnie to niby jest ok ale auto zaczęło pluć olejem z wydechu powyżej 2,5 tyś obrotów poza tym gdy zgasi się silnik to słychać taki dźwięk jak by tarcie metalu ktoś wie co się stało? do montażu musiałem wyjąć wtyczkę od map sensor jeśli to ma znaczenie co zrobić? generalnie to silnik jest w bardzo dobrym stanie i przed wymianą dolotu nie było problemu więc znowu proszę was o pomoc


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq