Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Felgi 18", 7,5' ET 45 RC Design RC 26 SGVP

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:17, 24.06.2017

Hej. 

 

Planuje kupić do swojej czarnej VIII felgi wskazane w tytule (poniżej obrazek).

 

a956d16b9313.jpg

 

Czytam instrukcje samochodu i mam problem. Instrukcja wskazuje, że przy feldze 18' powinna ona mieć szerokośc 8j, a do tego powinna być opona 235x45 R18  98W. Chce spełnić wszystkie wymogi producenta odnoście zarówno felg jak i opon (inseks nośności, prędkości).

 

Problem w tym, że tej felgi którą wybrałem nie ma w szerokości 8j, a do 7,5j powinienem założyć oponę 225 mm szerokości. Z kolei opony w rozmiarze 225x45 r18 własciwie nie występują z indeksem nośności 98. 

 

Czy mogę założyć do mojej Hondy felgi 18' 7,5j ET 45 i na to opone 225x45 R18 95W? Na taką opone tez jest homologacja? Może instrukcja zawiera ograniczone informacje a homologacja jest też na niższy indeks. Żeby mieć indeks 98 musiałbym założyc opone o szerokości 235mm, a zakładam że przy feldze 7,5 j to już słaby pomysł. 

 

Ma ktoś może gdzieś homologacje zebym mógł poczytać?


Użytkownik MarcinCh87 edytował ten post 14:34, 24.06.2017

  • 0

#2 Kaucz`u

Kaucz`u
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:24, 24.06.2017

Na 7,5 spokojnie możesz założyć 235 oponę, chociaż zalecane jest własnie 225. 

 

http://www.nakole.pl...lgi-a-opony.php

 

Z drugiej strony uważam, że skoro japoński inżynier wymyślił tak, a nie inaczej to na pewno lepiej od niego wiedzieć nie będę pozostałbym przy rozmiarach zalecanych przez producenta. Czyli szukałbym też innych felg. 


  • 0

#3 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:33, 24.06.2017

Mówiac szczerze to na te felgi juz się raczej nastawiłem i próbuje tylko znależć uzasadnienie, że nie będzie to niezgodne z wymogami producenta. Mam wrażenie, że ta instrukcja zawiera jedynie rekomendacje (nie zawiera zamknietego katalogu dopuszczalnych konfiguracji) bo jakby się jej trzymać to do wersji z silnikiem 2.0 w ogole nie można by zalożyć felgi większej niż 17 cali... . Dlatego chcialbym zajrzeć do czegoś więcej. 


  • 0

#4 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 15:43, 24.06.2017

http://www.accordklu...-galeria/page-8

Wszystko opisane na ósmej stronie ;)

Pozdrawiam
- Artur

PS według mnie 235/45 na 7.5" będzie wyglądać 'baloniasto'.
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#5 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:39, 24.06.2017

Dzieki za link. Przeczytałem ósmą stronę i rozumiem ze przy feldze 7,5 j powinienem brac oponę 225. Ciągle jednak nie znam odpowiedzi na pytanie co z indeksem nośnosci. Taki jak wymagany przez Honde (98) przy oponie 225/45 r18 po prostu nie występuje. Stąd moje pytanie czy aby na pewno wymóg Hondy dotyczący tak wysokiego indeksu nośności dotyczy równieź opon 225/45 R18?

 

Stronka poniżej wskazuje, że dla opon 225/45 R18 indeks nośności wynosi 95 co mi odpowiada tylko nie mam pojęcia skąd taka informacja...

 

http://www.rezulteo-.../2.4-i-vtec-201


Użytkownik MarcinCh87 edytował ten post 22:55, 24.06.2017

  • 0

#6 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 13:25, 25.06.2017

Stąd moje pytanie czy aby na pewno wymóg Hondy dotyczący tak wysokiego indeksu dotyczy równieź opon 225/45 R18?

Nie ma nigdzie w ósemce informacji (instrukcja obsługi, tabliczka znamionowa, słupek, etc.), że może być 225/45 18"?

Wygląda na to, że Honda nie wymaga od rozmiaru 225/45 indeksu 98, bo go najzwyczajniej nie dopuszcza, a w 235/45 taki indeks już jest.

Co nie zmienia faktu, że wymagania japońskiego inżyniera są nieporozumieniem (98 - 3000 kg i W - 270 km/h), bo zmusza Cię do zakupu opon na, których możesz wozić obciążenie 3000 kg z prędkością około 240 km/h, lub 2500 kg z prędkością 270 km/h, gdzie maksymalna prędkość Accorda VIII to około 230 km/h, a dopuszczalna masa całkowita to niecałe 2100 kg.

Jestem ciekaw jak się to ma do takiego stwierdzenia:

"– Ale indeks bardzo łatwo dobrać samodzielnie. Jeśli symbol LI na oponie to 90, oznacza to, że jej obciążenie nie może być wyższe niż 600 kg. Mnożąc tę liczbę przez liczbę opon kierowca powinien otrzymać wartość odrobinę wyższą od dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu z pełnym obciążeniem – tłumaczy Filip Fischer."
http://kolo.naszemia...rt,t,id,tm.html

Zastanawiam się również, skąd towarzystwo ubezpieczeniowe czy policja biorą informacje o 'dozwolonych' rozmiarach i indeksach opon w konkretnym pojeździe?

Bo muszą skądś je brać/mieć, skoro mogą:

"W przypadku kolizji lub zdarzenia drogowego ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania, jeśli w samochodzie były zamontowane opony niezgodne z zaleceniem producenta."

"Policjant w trakcie kontroli może wystawić mandat, jeśli zamontowane opony będą niezgodne z wytycznymi producenta."
http://www.oponeo.pl...-nosnosci-opony

I teraz najważniejsze - czy ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania w przypadku KAŻDEJ kolizji/zdarzenia, np: gość z podporządkowanej wymusza i rozbija mi auto (ewidentnie jego wina), ale widzi, że jadę na 19", których na pewno nie ma w mojej instrukcji obsługi/słupku/wnęce drzwi i zgłasza to drogówce i ubezpieczycielowi (i wtedy ja staję się sprawcą?),

czy może odmówić TYLKO w sytuacji, kiedy opona pęknie w czasie jazdy, a usterka zakończy się wypadkiem?

"Może pęknąć w czasie jazdy, a jeśli usterka zakończy się wypadkiem, ubezpieczyciel będzie miał podstawę do odmowy wypłaty odszkodowania."

Stronka poniżej wskazuje, że dla opon 225/45 R18 indeks nośności wynosi 95 co mi odpowiada tylko nie mam pojęcia skąd taka informacja...

http://www.rezulteo-.../2.4-i-vtec-201

Oponeo również wskazuje, że może być 225/45 18" 95:
http://www.oponeo.pl.../r=1/225-45-r18

Określają się jako rzetelne źródło informacji, stawiając się np. obok dilera marki:

"Pozostałe źródła informacji o rozmiarze opon Informację o przewidzianym przez producenta rozmiarze opon do naszego pojazdu możesz również znaleźć: u najbliższego dilera samochodowego naszej marki pojazdu, w serwisie wulkanizacyjnym, na stronach producentów opon, na stronach sklepów OPONEO.PL SA lub w telefonując do naszego Call Center"
http://www.oponeo.pl...-do-mojego-auta

Ciekawe, czy w związku z powyższym poczuwają się do odpowiedzialności w przypadku jakichkolwiek nieprzyjemności - bo przecież rozmiar i indeksy wskazał nam profesjonalista...

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#7 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:17, 26.06.2017

Generalnie to zakres odpowiedzialności ubezpieczyciela zupełnie inaczej wygląda przy OC i przy Autocasco. Przy OC zakres i zasady jego odpowiedzialności wynikają w przeważającej części z powszechnie i bezwzględnie obowiązujących przepisów. Przy Autocasco wygląda to zupełnie inaczej i znacznie łatwiej byłoby się mu uwolnić od odpowiedzialności powołując się na konkretne postanowienia umowy ubezpieczenia. 

 

W sytuacji podanej przez ciebie (wymuszenie z podporządkowanej) nawet jakby ubezpieczyciel odmówił wypłaty na etapie postępowania likwidacyjnego to nie miałby szans wygrać takiej sprawy w sądzie. Przy jakiejś szkodzie z AC kompletnie nie związanej z ogumieniem mogłoby być różnie w zależności od tego co by było w OWU. Generalnie w niektórych umowach jest to ujęte w ten sposób, że ubezpieczyciel jest zwolniony z odpowiedzialności w razie rażącego niedbalstwa ubezpieczonego. Przy szkodzie niezwiązanej z ogumieniem nie wyobrażam sobie sukcesu ubezpieczyciela w sądzie. To samo moim zdaniem dotyczy sytuacji takiej jak przy Accordzie - indeks nośności 95 zamiast wymaganego przez Hondę 98.

 

Inaczej sprawa mogłaby wyglądać jakby w OWU AC było wpisane po prostu, że ubezpieczyciel uprawniony jest do odmowy wypłaty w przypadku zastosowania ogumienia niespełniającego wymogów producenta. Obowiązuje zasada swobody umów i godząc się na takie postanowienie w mojej opinii wykluczamy możliwość uzyskania odszkodowania. 

 

Tak czy inaczej nie po to się płaci kilka tys. zł za modyfikacje żeby dawać ubezpieczycielowi podstawę do odmowy wypłaty odszkodowania w postępowaniu likwidacyjnym...

 

Będe myślał dalej chociaż nie ukrywam, że te felgi wydają mi się świetną opcją do czarnego Accorda.


  • 0

#8 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 12:33, 26.06.2017

To nie ma nad czym myśleć - tylko brać 225 ;)

Pozdrawiam
- Artur

PS połączenie toczonych frontów z czarnym wnętrzem - nie podoba mi się w ogóle, ni to czarne, ni to srebrne, ale już z grafitowym - zarówno ciemnym, jak i jasnym
- komponują się idealnie ;)
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#9 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:21, 26.06.2017

To nie ma nad czym myśleć - tylko brać 225 ;)

Pozdrawiam
- Artur

PS połączenie toczonych frontów z czarnym wnętrzem - nie podoba mi się w ogóle, ni to czarne, ni to srebrne, ale już z grafitowym - zarówno ciemnym, jak i jasnym
- komponują się idealnie ;)

 

No własnie czarne w środku (jak większość samochodu) i srebrne na zawnatrz co ma pasować do wszystkich chronów - klamki, listwy dookoła okien :)

 

Mówisz o grafitowym wnętrzu felgi?


  • 0

#10 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 15:52, 26.06.2017

Kwestia gustu i jest to jakiś pomysł, ale mi czarny w takim zestawieniu nie leży.

Zdecydowanie wolę coś takiego:

MWDH2TD.jpg
https://m.facebook.c...rce=49&refid=13

AbJD5NH.jpg
https://m.facebook.c...rce=49&refid=13

Pozdrawiam
- Artur
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#11 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:21, 11.04.2018

Temat trochę odgrzewany ale może admin dla potomnych gdzieś przeniesie informację. Też na ten sezon kupując nowe felgi 18" do VIII Executive stałem przed dylematem jak to zrobić dobrze i zgodnie z zaleceniami producenta tak aby przy ewentualnym zdarzeniu z AC czy kontroli mieć wszystko ok w papierach. Napisałem do Hondy podałem VIN zadałem szereg pytań odnośnie rozmiary opon indeksu nośności itd itd :) Odpowiedź od nich: 

 

***********

Szanowny Panie
 
Dostępne opony / felgi do Pana samochodu:
225/50R17 95V / 17x7 1/2J ET55
225/45R18 95V / 18x7 1/2J ET55
235/45R18 to wersja fabryczna, tu rzeczywiście nie było możliwości montażu 17". A akcesoryjne 18" dla fabrycznych 17" miały inną szerokość, 225.
 
Ustawienia geometrii są niezależne od średnicy felgi.
 
Z poważaniem
Honda Motor Europe Oddział w Polsce
Leszek Todorski
Homologation, Environment & Area Manager
Aftersales Department
***********
 
Od razu mówię, że nie do końca rozwiało to moje wszystkie wątpliwości ale podkładkę mam jakby co :) 
- dlaczego dla 225/50/17 jest 95V chociaż w instrukcji jak byk mam 98V
- wzorcową dla 225/50/17 jest 225/45/18  niecały mm różnicy w średnicy zewnętrznej koła  natomiast 235/45/18 montowane seryjnie w Type-S to już koło większe ponad 1,5% 
 
ubezpieczyciel swoją drogą zawsze coś może znaleźć, ale w kodeksie drogowym jest wytyczna odnośnie jednakowych opon na jednej osi . Dlatego u mnie wylądowały 225/45/18 95W 

  • 1

#12 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 23:04, 06.06.2020

Temat był już poruszany:

http://www.accordklu...-3#entry1003699

 

Do tego nie piszemy postu pod postem-> edytujemy poprzedni. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq