Stąd moje pytanie czy aby na pewno wymóg Hondy dotyczący tak wysokiego indeksu dotyczy równieź opon 225/45 R18?
Nie ma nigdzie w ósemce informacji (instrukcja obsługi, tabliczka znamionowa, słupek, etc.), że może być 225/45 18"?
Wygląda na to, że Honda nie wymaga od rozmiaru 225/45 indeksu 98, bo go najzwyczajniej nie dopuszcza, a w 235/45 taki indeks już jest.
Co nie zmienia faktu, że wymagania japońskiego inżyniera są nieporozumieniem (98 - 3000 kg i W - 270 km/h), bo zmusza Cię do zakupu opon na, których możesz wozić obciążenie 3000 kg z prędkością około 240 km/h, lub 2500 kg z prędkością 270 km/h, gdzie maksymalna prędkość Accorda VIII to około 230 km/h, a dopuszczalna masa całkowita to niecałe 2100 kg.
Jestem ciekaw jak się to ma do takiego stwierdzenia:
"– Ale indeks bardzo łatwo dobrać samodzielnie. Jeśli symbol LI na oponie to 90, oznacza to, że jej obciążenie nie może być wyższe niż 600 kg. Mnożąc tę liczbę przez liczbę opon kierowca powinien otrzymać wartość odrobinę wyższą od dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu z pełnym obciążeniem – tłumaczy Filip Fischer."
http://kolo.naszemia...rt,t,id,tm.html
Zastanawiam się również, skąd towarzystwo ubezpieczeniowe czy policja biorą informacje o 'dozwolonych' rozmiarach i indeksach opon w konkretnym pojeździe?
Bo muszą skądś je brać/mieć, skoro mogą:
"W przypadku kolizji lub zdarzenia drogowego ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania, jeśli w samochodzie były zamontowane opony niezgodne z zaleceniem producenta."
"Policjant w trakcie kontroli może wystawić mandat, jeśli zamontowane opony będą niezgodne z wytycznymi producenta."
http://www.oponeo.pl...-nosnosci-opony
I teraz najważniejsze - czy ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania w przypadku KAŻDEJ kolizji/zdarzenia, np: gość z podporządkowanej wymusza i rozbija mi auto (ewidentnie jego wina), ale widzi, że jadę na 19", których na pewno nie ma w mojej instrukcji obsługi/słupku/wnęce drzwi i zgłasza to drogówce i ubezpieczycielowi (i wtedy ja staję się sprawcą?),
czy może odmówić TYLKO w sytuacji, kiedy opona pęknie w czasie jazdy, a usterka zakończy się wypadkiem?
"Może pęknąć w czasie jazdy, a jeśli usterka zakończy się wypadkiem, ubezpieczyciel będzie miał podstawę do odmowy wypłaty odszkodowania."
Stronka poniżej wskazuje, że dla opon 225/45 R18 indeks nośności wynosi 95 co mi odpowiada tylko nie mam pojęcia skąd taka informacja...
http://www.rezulteo-.../2.4-i-vtec-201
Oponeo również wskazuje, że może być 225/45 18" 95:
http://www.oponeo.pl.../r=1/225-45-r18
Określają się jako rzetelne źródło informacji, stawiając się np. obok dilera marki:
"Pozostałe źródła informacji o rozmiarze opon Informację o przewidzianym przez producenta rozmiarze opon do naszego pojazdu możesz również znaleźć: u najbliższego dilera samochodowego naszej marki pojazdu, w serwisie wulkanizacyjnym, na stronach producentów opon, na stronach sklepów OPONEO.PL SA lub w telefonując do naszego Call Center"
http://www.oponeo.pl...-do-mojego-auta
Ciekawe, czy w związku z powyższym poczuwają się do odpowiedzialności w przypadku jakichkolwiek nieprzyjemności - bo przecież rozmiar i indeksy wskazał nam profesjonalista...
Pozdrawiam
- Artur