Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Zwarcie ECU PPMOCY!

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Sosojad

Sosojad
  • Nowy
  • 13 postów
  • SkÄ…d:Buk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:20, 23.06.2017

Witam. Muszę przyznać, ze z własnej przyczyny prawdopodobnie doprowadziłem do zwarcia na kostce do diagnostyki OBD II... Auto po tym incydencie nie chce odpalić, rozrusznik kręci, ale nie odpala. Nie slucjac 'cykania' przekaznika, ani 'buczenia' pompy paliwa... Zamieniłem przekaźnik - bez różnicy. Elektronik dzisiaj pocieszyl mnie, ze ECU dziala, bo mozna sie z nim połączyć (musialem podac dodatkowe zasilanie, bo urzadzenie nie chciało odpalić bezpośrednio z gniada)... Nie moglismy sprawdzic immobilisera, bo akumulator prawie rozladowany... Elektronik powiedział, że to mu wyglada na przepalony bezpiecznik, nawet bezposrednio przy sterowniku ( odkrecilem i nie znalazlem przy ECU zadnego bezpiecznika), pozostale bezpieczniki tez sa ok... Moze sa na forum jakies 'fachury' ktorzy będą wiedzieli cos w tym temacie, może ktoś miał podobny problem? Bede bardzo wdzieczny za zaangażowanie w moj problem...
Pozdrawiam
  • 0

#2 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • SkÄ…d:SuÅ‚kowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:17, 23.06.2017

Takich rzeczy nie zdiagnozujesz przez forum. Trzeba obejrzeć ECU na stole.


  • 0

#3 Sosojad

Sosojad
  • Nowy
  • 13 postów
  • SkÄ…d:Buk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:31, 25.06.2017

Witam, podałem prąd do plusa kostki OBD II bezpośrednio z jakiegos bezpiecznika i auto odpaliło, czyli gdzieś jest kabel przepalony albo gdzies jeszcze na instalacji jest jakiś przepalony bezpiecznik. A przy okazji co moze oznaczac blad P1167?
Pozdrawiam
  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8874 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:54, 25.06.2017

Sprawdzałeś miernikiem bezpieczniki?
Zacznij od bezpiecznika ECU do resetowania
Jak wszystko całe to wyciągaj kompa i zaglądaj do środka czy kondensatory całe w środku.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 Sosojad

Sosojad
  • Nowy
  • 13 postów
  • SkÄ…d:Buk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:07, 25.06.2017

No właśnie dziwne, że wszystkie bezpieczniki nie wyglądają na przepalone - bezpiecznik 7,5 A z prawej strony, z lewej strony też jest 15A ECU który też jest cały, pod maską wszystkie bezpieczniki wyglądają ok. Otworzyłem ECU i nic nie wyglądało na przepalone... Prawdopodobnie gdzieś kabelek plusowy się przepalił... Trzeba by przejrzeć instalacje, albo poprowadzić nowy kabel...


  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8874 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:27, 25.06.2017

Na oko to.....
Miernik w dłoń i do dzieła. Nie tak łatwo upalić kompa. Nie byłbyś pierwszy który na oko nic nie znalazł a miernikiem wyszło.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 Sosojad

Sosojad
  • Nowy
  • 13 postów
  • SkÄ…d:Buk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:53, 25.06.2017

bezpiecznik nr 13 Reset ECU 7,5 A jest sprawny - sprawdzone miernikiem (musze jeszcze sprawdzić wszystkie pozostałe). Jak zrobię coś takiego jak na zdjęciach (podany prąd do 'plusa' na wejściu OBD II - pin nr 16 kablem z jakiegoś bezpiecznika) to auto normalnie odpala i jeździ, jednak przejechałem się kawałek i z nawiewu czuć charakterestyczny zapach przepalonej elektroniki, żadnych innych objawów nie zauważyłem. Czy jest możliwe, że bezpiecznik 7,5 A nie strzelił a 15 A tak? Czy jak podałem prąd do kostki OBD to oznacza, że brakuje prądu sterownikowi? I czy to możliwe, że bezpieczniki są ok a np jakiś kabel się przepalił?

d56abe9374d9.jpg

db2b74b3d7d4.jpg


  • 0

#8 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • SkÄ…d:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 06:41, 26.06.2017

ECU masz sprawne, Tak z ciekawoÅ›ci wiesz  ile masz skrzynek bezpieczników w swoim aucie :)


  • 0

#9 Sosojad

Sosojad
  • Nowy
  • 13 postów
  • SkÄ…d:Buk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:07, 26.06.2017

Jedna z prawej, z lewej i pod maska... Chyba, ze jest cos jeszcze?
  • 0

#10 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • SkÄ…d:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 12:16, 26.06.2017

oki i we wszystkich 3 są bezpieczniki ok ?? Sprawdzałeś wszystkie ??


  • 0

#11 Sosojad

Sosojad
  • Nowy
  • 13 postów
  • SkÄ…d:Buk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:11, 26.06.2017

Sprawdze miernikiem jeszcze raz wszystkie 😄
  • 0

#12 Sosojad

Sosojad
  • Nowy
  • 13 postów
  • SkÄ…d:Buk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:14, 27.06.2017

Witam, sprawa rozwiązana - przepalony bezpiecznik 15A (ACG 5) pod maską 😊 dzięki za pomoc
  • 0

#13 Kordeł

Kordeł
  • Nowy
  • 1 postów
  • SkÄ…d:Norge
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:56, 15.12.2020

Cześć! Miałem dziś podobną historię, połączyłem niewłaściwe PIN'y. Gdy z gniazda OBD poszła iskra, już wiedziałem, że coś poszło nie tak.

Objawy: Początkowo z pilota działało jedynie otwieranie, samochód zamykać musiałem ręcznie. Dodatkowo nie rozpoznawał kluczyka, tzn. po przekręceniu go w stacyjce nie było słychać załączającej się pompy, itd., do tego mrugająca na zielono ikonka kluczyka. Przy próbie odpalenia samochód kręcił rozrusznikiem, ale bez efektu (tak jak przy problemie z immo).

Rozwiązanie: wymiana bezpiecznika nr 8 pod pod maską (15A) i, na szczęście, jak ręką odjął.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq