Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Dziwne stukanie z maglownicy

VIII maglownica stukanie stuki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
453 odpowiedzi w tym temacie

#361 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:54, 18.11.2019

Orientuje sie ktoś na czym polega regeneracja takiej magłownicy ? Są firmy, które dają nawet na to gwarancję....

Tuleje to nie wszystko, chyba jeszcze listwę zębatą "szlifują" + wałek atakujący ....

 

/e12


Użytkownik egon12 edytował ten post 10:12, 19.11.2019

  • 0

#362 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 17:24, 18.11.2019

A nie można kupić oem tulei? Ja do VII płaciłem niecałe 150zl za oryginał.
  • 0

#363 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 11:19, 20.11.2019

Tylko prowadnicę lewej strony można kupić jako OEM część zamienną. Prawej prowadnicy niestety nie i w tym cały problem (można wtedy kupić całą przekładnię w ASO :-P). Pamiętaj, że w VII jest ("za wyjątkiem niektórych wersji") przekładnia hydrauliczna a w VIII - elektryczna. Więc ciężko porównywać :-)


Użytkownik klosz007 edytował ten post 11:20, 20.11.2019

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#364 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:43, 21.11.2019

Orientuje sie ktoś na czym polega regeneracja takiej magłownicy ? Są firmy, które dają nawet na to gwarancję....

Tuleje to nie wszystko, chyba jeszcze listwę zębatą "szlifują" + wałek atakujący ....

 

/e12

 

Takie rzeczy to chyba w hydraulicznych - szlifowanie i chromowanie listwy gdy listwa się porysuje i przez oringi zaczyna przeciekać.

Tutaj u nas to jest ewidentny luz na prowadnicy która się wyciera. Sama listwa jest OK.

 

Tymczasem ja ze swoim stukaniem nadal nic nie zrobiłem ale obserwuję i dochodzę do wniosku że mam dwa problemy na raz:

- głuche pukanie przy najeżdżaniu na leżących policjantów -> prawdopodbnie amortyzatory (KYB), wczoraj na przeglądzie okresowym w SKP wyszło, że mam już na obu tylko 30% tłumienia i oba są na żółto. Gdy były nowe (3,5 roku) temu też nie były idealne, pokazywało 45% ale to był zielony wynik. Z każdym rokiem jest coraz gorszy wynik.

- pukanie jakby w kierownicę przy ruszaniu czy hamowaniu, było tylko laterm, teraz się uspokoiło -> to prawdopodbnie sprawka tej prowadnicy z prawej strony, muszę w końcu wymienić na tuleję Kacprowego. Ew. mogą to być też te felerne przeguby zwrotnic z za rzadkim smarem.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 12:45, 21.11.2019

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#365 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:23, 21.11.2019

- pukanie jakby w kierownicę przy ruszaniu czy hamowaniu, było tylko laterm, teraz się uspokoiło -> to prawdopodbnie sprawka tej prowadnicy z prawej strony, muszę w końcu wymienić na tuleję Kacprowego. Ew. mogą to być też te felerne przeguby zwrotnic z za rzadkim smarem.

 

Stawiam na sworznie z rzadkim smarem.  Tylko kurcze było mowa o dolnych w innym temacie a ja wymieniłem górny lewy i się poprawiło. W tym sezonie letnim stukanie ustało gdy hamowałem lub ruszałem oczywiście jak był upał. 

Muszę wymienić jeszcze docisk listwy z lewej strony bo coś tam delikatnie czuć ale to chyba na wiosne nie jest bardzo dokuczliwe. 


  • 0

#366 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:24, 21.11.2019

Klosz poszukaj używanych amorów nawet z angola z niedużym nalotem i zobaczysz różnicę, wszystkie zamienniki to kupa i szkoda na to kasy, bo jako nowy ma mniej sprawności niż oem po 100 tysiach nalotu.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#367 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:27, 21.11.2019

Tymczasem ja ze swoim stukaniem nadal nic nie zrobiłem ale obserwuję i dochodzę do wniosku że mam dwa problemy na raz:

- głuche pukanie przy najeżdżaniu na leżących policjantów -> prawdopodbnie amortyzatory (KYB), wczoraj na przeglądzie okresowym w SKP wyszło, że mam już na obu tylko 30% tłumienia i oba są na żółto. Gdy były nowe (3,5 roku) temu też nie były idealne, pokazywało 45% ale to był zielony wynik. Z każdym rokiem jest coraz gorszy wynik.

- pukanie jakby w kierownicę przy ruszaniu czy hamowaniu, było tylko laterm, teraz się uspokoiło -> to prawdopodbnie sprawka tej prowadnicy z prawej strony, muszę w końcu wymienić na tuleję Kacprowego. Ew. mogą to być też te felerne przeguby zwrotnic z za rzadkim smarem.

 

W moim przypadku po kilku podejściach - tutaj ogromne ukłony w stronę Kacprowego - pierwszy objaw, który opisujesz rozwiązał się po wymianie tulei. Obstawiałem, że ten dźwięk to głośna praca zawieszenia, teraz jest kompletna cisza. Drugim objawem był dźwięk uderzania metalu o metal przy powtarzających się regularnych nierównościach np. kostka czy płyty ażurowe.

Nigdy natomiast nie usłyszałem nic niepokojącego z maglownicy przy ruszaniu czy hamowaniu - może to nie magiel a sworznie ?


Użytkownik Uzumymw edytował ten post 19:28, 21.11.2019

  • 0

#368 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:23, 22.11.2019

W moim przypadku po kilku podejściach - tutaj ogromne ukłony w stronę Kacprowego - pierwszy objaw, który opisujesz rozwiązał się po wymianie tulei. Obstawiałem, że ten dźwięk to głośna praca zawieszenia, teraz jest kompletna cisza. Drugim objawem był dźwięk uderzania metalu o metal przy powtarzających się regularnych nierównościach np. kostka czy płyty ażurowe.

Nigdy natomiast nie usłyszałem nic niepokojącego z maglownicy przy ruszaniu czy hamowaniu - może to nie magiel a sworznie ?

 

 

To jest zagadka z którą większość posiadaczy accordów walczy .  Metaliczny dźwięk , szukał bym czy coś się nie obluzowało albo zużyło i ma duży luz . U mnie tylko ze z tyłu dzwonił łącznik od poziomowania ksenonów z przodu też jest możesz to sprawdzić


  • 0

#369 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:53, 22.11.2019

To jest taki objaw jaki ktoś mi stukał w kierownicę. Pojawia się przy szarpnięciu przy ruszaniu lub przy gwałtowniejszym hamowaniu oraz na najazdach na przeszkody. Ale teraz w ogóle tego nie ma ale latem było często i gęsto.

Górne sworznie były sprawdzane jako pierwsze i zero luzu.

Dolne (odciążone) też i tez nic nie czuć. Natomiast listwa z prawej strony puka przy szarpaniu rękę ale tylko przy kołach na max w lewo (czyli listwie wysuniętej max max z prawej strony). Tymczasem to stukanie w kierownicę jest niezależne od ustawienia kół.

 

Natomiast głuche pukanie gdzieś z przodu przy najazdach na przeszkody jest non stop, niezależne od pory roku i myślę że to amortyzatory.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 22:54, 22.11.2019

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#370 triksi

triksi
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:49, 22.11.2019

 

Górne sworznie były sprawdzane jako pierwsze i zero luzu.

Dolne (odciążone) też i tez nic nie czuć. Natomiast listwa z prawej strony puka przy szarpaniu rękę ale tylko przy kołach na max w lewo (czyli listwie wysuniętej max max z prawej strony). Tymczasem to stukanie w kierownicę jest niezależne od ustawienia kół.

 

Natomiast głuche pukanie gdzieś z przodu przy najazdach na przeszkody jest non stop, niezależne od pory roku i myślę że to amortyzatory.

Tylko że z tymi sworzniami tak jest że luzu nie maja a potrafią stukać  dlatego tak ciężko je zdiagnozować.  U mnie podobnie jak u Ciebie luz na listwie magla  jest wyczuwalny tylko jak  koła są na maxa w lewo . Ale to jest zrozumiałe bo mamy większa dźwignię i łatwiej nam  nią poruszyć. Jednak przy kołach na prosto również lekko pukało ale użyłem naprawdę bardzo dużej siły. Mój wniosek jest taki jak jest luz ma max skręconych kołach to i musi być przy kołach na wprost bo w tej pozycji najwięcej jeździmy. Być może jest nawet odrobinę większy niż na skręconych ale ciężko zadziałać taką siłą żeby to sprawdzić. Jednak koła podczas jazdy nie maja z tym problemu bo na nie działają duże siły szczególnie na nierównościach. U mnie też latem bardziej pukało  teraz muszę się bardziej wsłuchiwać  Więcej powiem jak dojdzie tuleja Kacprowego i ją wymienię możliwe że się mylę. Sprawa amorów u Ciebie jest prosta do wymiany bo to i tak szrot tylko nie kupuj kyb one były dobre ale kiedyś


  • 0

#371 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 09:27, 26.11.2019

A Bilstein B4 dobry ?


Użytkownik klosz007 edytował ten post 09:59, 26.11.2019

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#372 Gryceq

Gryceq
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:23, 05.12.2019

jestem po wymianie felernej tulei. warsztat który specjalizuje się w regenerowaniu moglownic tak jak już wcześniej pisałem ma jakiś sposób na te tuleje i zrobił to na zasadzie obsadzenia jakiegoś oringu ze smarem, z tego co mówili przerabiali temat z dorabianiem tulei wg oryginału i temat wracał i zastosowali ten sposób i ma działać i podobno już to komuś robili na taxi i klient nie wrócił. skusiłem się i na ta chwilę o dziwo cisza wszystko działa jak powinno miód na moje uszy :) jedyny minus, że nie mam żadnych fotek na to jak to zrobione bo nie byłem przy wymianie niestety. przy wymianie okazało się, że również lewa tulejka była za wykończeniu i zrobili również to za pieniądze których się nie spodziewałem :) narazie jeżdżę nasłu*cenzura*ę i będę dawał znać jak by coś się działo po tym ich sposobie. dali gwarancje na to więc jak problem wróci to i ja wróce do nich :)


  • 0

#373 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:44, 05.12.2019

Informacja dobra. A zdradzisz jeszcze koszta jakie musiałeś ponieść? Są konkurencyjne do tulejki? Ja zamówiłem tulejki od Kacprowego i na pewno będę informował jak się sprawy mają. Dzisiaj chyba montaż.


  • 0

#374 Gryceq

Gryceq
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:57, 05.12.2019

Informacja dobra. A zdradzisz jeszcze koszta jakie musiałeś ponieść? Są konkurencyjne do tulejki? Ja zamówiłem tulejki od Kacprowego i na pewno będę informował jak się sprawy mają. Dzisiaj chyba montaż.

Sheiva za wszystko z robotą zapłaciłem 300PLN. Dlatego zastanawia mnie jakość i jak długo to wytrzyma. Niby w tym się specjalizują więc mam nadzieje ze lipy nie bedzie


  • 0

#375 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:41, 05.12.2019

Zważywszy na fakt, że w tej cenie ogarnęli Ci jeszcze drugą stronę, to naprawdę spoko cena. A jeśli jeszcze okazałoby się, że faktycznie zdaje to egzamin, to już w ogóle cud. Także informuj :) Rozumiem, że owa firma, to gdzieś w Białymstoku?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, maglownica, stukanie, stuki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq