Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Dziwne stukanie z maglownicy

VIII maglownica stukanie stuki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
453 odpowiedzi w tym temacie

#346 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:22, 11.09.2019

Zrobiłem w ostatnich dniach ponad 1000km (wakacje w górach) i dochodzę do wniosku, że te wszystkie stuki, puki na poprzecznych nierównościach itp. to u mnie jednak przednie amortyzatory. A to dlatego, że w czasie tej trasy zaczęło jeszcze dochodzić skrzypienie (tylko w czasie najeżdżania na poprzeczne nierówności)

Mam 3-letnie Kayaby. Oryginały zaczęły wyciekać po 5 latach i już za mojej kadencji zostały założone te Kayaby.

 

Podobne zachowania miałem z tylnymi amortyzatorami w VII-ce (stukanie i skrzypienie przy najazdach na leżących policjantów), mechanik nie chciał wierzyć, że to amortyzatory. Wszystko też wtedy sprawdzał, zero problemów/luzów. Twierdził, że to niemożliwe żeby amortyzator stukał lub skrzypiał a jednak... Po ich wymianie wszystkie problemy (stuki, puki, skrzypienia przy najeżdżaniu na poprzeczne nierówności) ustały.

 

Teraz podejrzewałem magiel i sworznie, mechanik wszystko sprawdzał (sworznie górne i dolne, końcówki drążków itp.). Wyszło jedynie to minimalne stukanie z prawej strony magla przy maksymalnie wyciągniętej listwie/skręceniu kół w lewo).

Ale gdy pojawiło się do tego wszystkiego skrzypienie przy najeżdżaniu na leżących policjantów to od razu przypomniał mi się przypadek tylnych amortyzatorów mojej byłej VII-ki.

 

Ze stukającym przednim amortyzatorem miałem do czynienia zresztą już w V-ce i też mi wtedy nie wierzył a ostatecznie okazało się że miałem rację..


Użytkownik klosz007 edytował ten post 22:37, 11.09.2019

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#347 lobuzek

lobuzek
  • Forumowicz
  • 117 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:04, 12.09.2019

Maglownicę łatwo sprawdzić. Na podniesionym samochodzie uderz młotkiem w oponę. Jak będzie dźwięczeć i rezonować, to magiel. U  mnie dźwięki z prawej strony i lewej były całkowicie odmiennie.

Teraz na nowej maglownicy z obu stron cisza.


  • 0

#348 marcint_82

marcint_82
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SEDAN/CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:47, 25.10.2019

Zrobiłem w ostatnich dniach ponad 1000km (wakacje w górach) i dochodzę do wniosku, że te wszystkie stuki, puki na poprzecznych nierównościach itp. to u mnie jednak przednie amortyzatory. A to dlatego, że w czasie tej trasy zaczęło jeszcze dochodzić skrzypienie (tylko w czasie najeżdżania na poprzeczne nierówności)

Mam 3-letnie Kayaby. Oryginały zaczęły wyciekać po 5 latach i już za mojej kadencji zostały założone te Kayaby.

 

Podobne zachowania miałem z tylnymi amortyzatorami w VII-ce (stukanie i skrzypienie przy najazdach na leżących policjantów), mechanik nie chciał wierzyć, że to amortyzatory. Wszystko też wtedy sprawdzał, zero problemów/luzów. Twierdził, że to niemożliwe żeby amortyzator stukał lub skrzypiał a jednak... Po ich wymianie wszystkie problemy (stuki, puki, skrzypienia przy najeżdżaniu na poprzeczne nierówności) ustały.

 

Teraz podejrzewałem magiel i sworznie, mechanik wszystko sprawdzał (sworznie górne i dolne, końcówki drążków itp.). Wyszło jedynie to minimalne stukanie z prawej strony magla przy maksymalnie wyciągniętej listwie/skręceniu kół w lewo).

Ale gdy pojawiło się do tego wszystkiego skrzypienie przy najeżdżaniu na leżących policjantów to od razu przypomniał mi się przypadek tylnych amortyzatorów mojej byłej VII-ki.

 

Ze stukającym przednim amortyzatorem miałem do czynienia zresztą już w V-ce i też mi wtedy nie wierzył a ostatecznie okazało się że miałem rację..

Czy wymieniłeś amory? Jest poprawa w zakresie stuków?


  • 0

#349 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 08:07, 26.10.2019

U mnie to samo, kierownica skrecona max w lewo i podjazd pod maly kraweznik i slychac stuk. Komplet tuleji nowe oem, do tego tuleja od kacprowego. Laczniki, drazki i koncowki zero luzow. Nie pomyslaem, ze moze to byc amortyzator.


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#350 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 11:20, 29.10.2019

Czy wymieniłeś amory? Jest poprawa w zakresie stuków?

Nie mam czasu się tym zająć :-(

Ewidentnie nie jest to jednak temperaturo-zależne. Teraz puka tak samo.

Najbardziej przy szarpnięciu przy ruszaniu.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#351 Kondziu

Kondziu
  • Klubowicz
  • 233 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Premium
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Vitara
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:49, 03.11.2019

Tak wiec dopadło i mnie. Stuka mi magiel.
Czy ktoś to ogarniał i poleci mi firmę do której mogę wysłać magiel i mi zrobią ?
Czy może wystarczy ten zestaw z kluczem ?
Kto mnie pokieruje ? Bo jestem zielony w tym temacie.
  • 0

e560fbf24a1a0524gen.jpg
 


#352 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:46, 05.11.2019

Zacznij od wymiany tulei dorabianej przez Kacprowy. Robota na 30min.


  • 0

#353 Burzowy

Burzowy
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Ciechanów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 03:02, 09.11.2019

Zacznij od wymiany tulei dorabianej przez Kacprowy. Robota na 30min.

Czyli mówisz że łatwy temat do ogarnięcia ?
  • 0

#354 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:02, 09.11.2019

Bardzo, wystarczy trochę pojęcia + choć jedna prawa ręka :cwaniak:


  • 0

#355 Gryceq

Gryceq
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:47, 12.11.2019

panowie, jestem nowym szczęśliwym posiadaczem Accord Viii 2011 polift. po zakupie na kostce/nierównościach słyszę denerwujące klekotanie, nie słyszę tego natomiast przy ruszaniu/hamowaniu. przeczytałem cały watek i wychodzi na to, że jak u większości jest to ta tuleja. podnosiłem auto i na wejściu do maglownicy czuć spory luz pod ręka z lewej strony... czy jest możliwość zakupienia tych tulei? coś jeszcze muszę sprawdzić? ostatnio spawdzaliśmy z mechanikiem i mowił ze wszystko sztywne jak powinno być jedynie ten luz nas niepokoił. 


  • 0

#356 Gryceq

Gryceq
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:01, 12.11.2019

bb823fca7ab6c0a2med.jpg

Kolejna partia zbliża się wielkimi krokami :bojesie: 

Kacprowy masz może dostępne tuleje? potrzebuje najprawdopodobniej do Accord Viii 2011r


  • 0

#357 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:04, 12.11.2019

Mam pisz na priv


  • 0

#358 jankosiu

jankosiu
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Konin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:12, 14.11.2019

U mnie niestety tuleja zdawala egzamin przez pol roku, jakies 10 tys km. Teraz stuka na nowo :-(
  • 0

#359 Gryceq

Gryceq
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:47, 14.11.2019

Panowie dzis byłem u machanika który zajmuje się głównie maglownicami i mówił że przerabial temat już z dorabianiem tuleji jak oryginał w accord viii i wracał do nich klient. zrobili dla jednego taxowkarza tuleje z oringiem gumowym podobno i działa klient nie wraca, umówiłem się na wymianę na taki patent na koniec miesiąca.zobaczymy co będzie z tego.moze ktoś to przerabial i ma jakieś doświadczenia albo odradzal taki patent?

Użytkownik Gryceq edytował ten post 18:49, 14.11.2019

  • 0

#360 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:36, 15.11.2019

Guma wg. mnie się wytrze po kilkunastu ruchach, prędzej jakieś tworzywo samosmarujące.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, maglownica, stukanie, stuki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq