Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dziwne stukanie z maglownicy

VIII maglownica stukanie stuki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
288 odpowiedzi w tym temacie

#16 marcint_82

marcint_82
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SEDAN/CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:55, 06.09.2017

jeśli stukanie jest  z lewej - trzeba wymienić tuleję podtrzymującą listwę z lewej strony plus sprężynę (pod śrubą regulacyjną maglownicy), do kupienia w haparts lub u jarusneta OEM HONDA

 

jeśli stuki są z prawej, trzeba wymienić tuleję ślizgową z prawej, którą dorobił kolega kacprowy, nie trzeba ściągać magla jak widać na filmie, ale potrzebny jest bezwzględnie klucz

 

luz widać na filmie od 6.55, tuleja wymieniona luzu już nie ma - od 9.40

 

patent wymyślony przez Ruskich,  wyszperałem sporo informacji i służyłem radą koledze Kacprowy

 

też mi stuka, mimo że zawias sztywny, tuleje staba też wymienione

 

pozostaje magiel, miejmy nadzieję, że uda się rozwiązać ten irytujący problem


  • 0

#17 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1266 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 26
Super

Napisano 21:08, 06.09.2017

Co do tulejek - w VII z prawej jest podobna "wkręcana panewka z gwintem" - część ze stali z wprasowaną wewnątrz tuleją ślizgową która jak się okazuje ma uniwersalne wymiany i można wymienić sam wkład - to co rzeczywście styka się listwą (w sklepie z łożyskami to koszt 10-20zł).  Kpl - czyli tuleja ślizgowa wprasowana w tą "panewkę" wkręcaną OEM to koszt ok 160zł. U siebie wykręcałem bez ściągania magla. Trzeba lekko rozwiercić magiel wiertłem ok 4mm w miejscu gdzie jest napunktowany aby zapobiec wykręcaniu. Jako klucz użyłem 1m rury o średnicy ok 40mm, naciętej na końcu i zaciśniętej na tej "panewce"

 

Z braku czasu i części nie wymieniłem tego. Zmierzyłem, i mam ok 0,4mm luzu. 


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 21:09, 06.09.2017

  • 0

#18 marcint_82

marcint_82
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SEDAN/CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:15, 06.09.2017

w VIII ta tuleja  z prawej nie jest częścią wymienną, nie ma numeru OEM

pozostaje albo dorobienie, albo zdjęcie ze swojego magla i wprasowanie tuleji ślizgowej z brązu tak żeby nie było luzu na listwie....

 

w VII jest to część wymienna i ma numer katalogowy

 

http://forvardavto.r...opornaya_38697/


Użytkownik marcint_82 edytował ten post 21:17, 06.09.2017

  • 0

#19 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Warszawa_Wawer
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:10, 18.09.2017

w VIII ta tuleja  z prawej nie jest częścią wymienną, nie ma numeru OEM

pozostaje albo dorobienie, albo zdjęcie ze swojego magla i wprasowanie tuleji ślizgowej z brązu tak żeby nie było luzu na listwie....

 

w VII jest to część wymienna i ma numer katalogowy

 

http://forvardavto.r...opornaya_38697/

Ja z tym wprasowaniem nowej to bym się zastanowił.

Jest to tuleja cienkościenna która jest robiona dla Hondy i ma swoje właściwości mechaniczne. Ja próbowałem kupić ale wszystkie są stalowe i pokryte cienką warstwą brązu i teflonu. Odradzam. W orgniale którą mam w rękach po angolu jest grubo brązu i teflonu a blaszka stalowa jest cienka. Nawet mam podejrzenia, ze to nie teflon tylko specjalne tworzywo o dobrych właściwościach smarno - wytrzymałościowych. 

Jeśli mamy dorabiać sama tuleje z brązu to o grubszych ściankach aby zniosła obciążenia i była tak samo skuteczna jak ori. Co za tym idzie tuleje stalową w której jest tuleja brązowa także trzeba powiększyć.

Pozdro


  • 0

#20 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 1690 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:201KM 415Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 26
Super

Napisano 13:47, 18.09.2017

Jak tam Kacprowy, cos ruszylo sie w sprawie dorobienia tulei?


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2, 

Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B

 


#21 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Warszawa_Wawer
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:04, 18.09.2017

Mam już odpowiedni materiał czekam na wolną maszynę. Niestety jest na maxa obłożona może w jakiś weekend października zrobimy:)

Ale na 100% nie odpuszczę tematu ponieważ już się zadeklarowałem, że Wam zrobię więc nie ma przebacz.

Zrobię od razu parę więcej wiec później będą od ręki:)


  • 0

#22 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4077 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 111
Super

Napisano 15:11, 18.09.2017

Rób większy zapas bo coś czuję, że z wiekszajacym się przelotem 8genow będzie konieczność regeneracji..
  • 0

inspekcje przedzakupowe, specjalizacja Japończyki, do 150km od Warszawy..wyszukanie aut typowo pod zamówienie

regulacja zaworów (wszystkie Hondy łącznie z V6- j-seria), wymiana hebli, zawieszenia, płynów, ozonowanie wnętrza, diagnostyka HDS - zapraszam na PW

opinie ====> tu kliknij


#23 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Warszawa_Wawer
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:41, 18.09.2017

:ok


  • 0

#24 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1651 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:22, 18.09.2017

U mnie odpukać nie stuka ale wziąłbym takie coś choćby na zapas, jeżeli się nie popsuje/zużyje zanim kiedyś sprzedam auto to na pewno ktoś to odkupi :-)

Nie do końca zrozumiałem film - czy on mówi o tym, że na wałku się robi uskok/schodek na styku powierzchni pracującej i niepracującej ?


  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#25 marcint_82

marcint_82
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SEDAN/CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:28, 18.09.2017

U mnie odpukać nie stuka ale wziąłbym takie coś choćby na zapas, jeżeli się nie popsuje/zużyje zanim kiedyś sprzedam auto to na pewno ktoś to odkupi :-)

Nie do końca zrozumiałem film - czy on mówi o tym, że na wałku się robi uskok/schodek na styku powierzchni pracującej i niepracującej ?

 

Nie, poprostu wyciera się ta tuleja z brązu, która jest wewnątrz większej tulei stalowej i listwa ma luz, jak auto jedzie np. po kostce brukowej przy niedużej prędkości to listwa lata w tej tulei i powoduje stuki....


  • 0

#26 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1651 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 09:10, 19.09.2017

No to to rozumiem :) Ale gość na filmiku pokazuje (w fazie demontażu, 4:06) końcówkę wałka i drapie po niej paznokciem i coś długo o tym opowiada (o jakiejś 'fazce'). Aż tak dobrze nie rozumiem rosyjskiego :-) Wyczułem że chyba wskutek wycierania się także samego walka może się tam zrobić delikatny uskok, tak jak na gładzi cylindra.


  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#27 vova777

vova777
  • Klubowicz
  • 447 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 10:02, 19.09.2017

On mówi o tym, że na końcu listwy jest fazka, która może mieć ostre krawędzie. Żeby nie uszkodzić nowej tulei warto ta krawędź zgładzić papierkiem 2000
  • 0

#28 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1651 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:23, 19.09.2017

Aa, taki numer. Dzięki. A z ciekawości (bo jak podkreślam, odpukać, póki co problemu stuków u mnie nie ma pomimo przebiegu 114kkm gdzie u innych się to już pojawia), to co się wymienia po lewo to części 4-6 ?:

http://www.hondaworl...310_category_4/


  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#29 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Warszawa_Wawer
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:26, 19.09.2017

Tak. Coś powyżej 100 zł sprężyna i docisk - ori


Użytkownik Kacprowy edytował ten post 12:27, 19.09.2017

  • 0

#30 marcint_82

marcint_82
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Kutno
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SEDAN/CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:36, 19.09.2017



Tak. Coś powyżej 100 zł sprężyna i docisk - ori


4 i 6 do wymiany-docisk i sprezyna
5 i 9 może zostac

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, maglownica, stukanie, stuki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq