Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Dziwne stukanie z maglownicy

VIII maglownica stukanie stuki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
453 odpowiedzi w tym temacie

#151 Delson

Delson
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:39, 14.06.2018

A gdzie u Ciebie słychać stuki podczas jazdy?


  • 0

#152 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:58, 14.06.2018

Gdzieś na środku i delikatnie czuć na kierownicy.
  • 0

#153 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:42, 24.06.2018

Panowie i jak sytuacja - ktoś już ma za sobą wymianę tulejki produkcji użytkownika Kacprowy? Ciekaw jestem opinii :cwaniak:


  • 0

#154 BeJot

BeJot
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:56, 24.06.2018

Jeszcze nikt jej nie dostał :)
  • 0

#155 Burzowy

Burzowy
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Ciechanów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:48, 24.06.2018

Przy kręceniu kierownica w prawo i lewo stuka to może być magiel?
  • 0

#156 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:13, 25.06.2018

Tulejki wysłane w piątek na fajrant.
Będą pewnie we wtorek środa u Was. Jak będę miał chwilkę to napisze parę uwag dotyczących montażu. Tulejki pasowałem do swojej maglownicy. W waszych wymiary mogą być nie co inne +-0.015 mm w takich tolerancjach się poruszamy. U mnie wchodzą praktycznie bezluzowo ale trzeba je zakładać z głową aby weszły na listwe.
Wieczorem napiszę parę punktów uwag które mi się nasunely gdy pasowałem średnicę. Uwagi zresztą bardzo podobne do tego filmu z YT.
  • 0

#157 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:42, 25.06.2018

Mam tylko nadzieję, że poliftowe magle mają tą sama średnicę tulejek...


  • 0

#158 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:46, 26.06.2018

Dla Panów którzy nie podali numeru telefonu lub podali za późno. Przesyłki dziś będą doręczone.


  • 0

#159 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:08, 26.06.2018

Zestaw już u mnie. Kacprowy, napisz proszę te wskazówki do montażu. Dzięki
  • 0

#160 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:19, 27.06.2018

Wskazówki może bardziej zalecenia których ja będę się trzymał wymieniając tuleje.

Po odkręceniu dróżka wraz z kulowym przegubem jest parę niuansów.

Podobno tuleja jest przykręcona z klejem lub jakimś uszczelnieniem więc przed odkręceniem należy podgrzać suszarką niech klej zrobi się lepki powinno lepiej pójść odkręcanie.

Aby odkręcić i założyć klucz na tuleje trzeba skręcić na max w prawo kierownicą aby schowała się listwa. Przed odkręceniem zdjąć simering.

Na klucz pasuję nasadka 30 mm jak ktoś ma klucz pneumatyczny można zastosować.

Jak już odkręciliśmy starą tuleje (której lepiej nie wyrzucać) zawsze może się przydać nie jestem pewien na ile km wystarczy mój zestaw mam nadzieje, że na długo. Jeśli nie to zawsze możecie do mnie napisać będę myślał jak ten problem rozwiązać. 

Czyścimy gwint w gnieździe benzyną ekstrakcyjną aby nie było pozostałości uszczelniacza

Przekręcamy kierownicę na max lewo aby listwa się pokazała.

Czyścimy listwę szmatką i sprawdzamy czy nie ma uszkodzeń w szczególność na samym początku listwy. Uszkodzenia listwy lub jakieś wystające zadrapania po demontażu starej tulei mogą uszkodzić nową oraz mogą uniemożliwić założenie nowej. 

Jeśli są uszkodzenia trzeba je zlikwidować. Na samej końcówce krawędzi bo tam myślę, że jest największe prawdopodobieństwo uszkodzenia w trakcie demontażu. Jeśli są duże to krawędź można liznąć pilniczkiem ( ale tylko krawędz na końcu listwy) Jeśli listwa ma jakiś rdzawy nalot lub jakieś wżery można przelecieć delikatnie papierem 1000 ma być gładziutka 

Następnie czyścimy dokładnie czystą szmatką.

Gdy już mamy oczyszczoną listwę nakładamy smar litowy lub molibdenowy 

I teraz najważniejsze tuleje są dobrze spasowane mają może 0,02-0,03 mm luzu więc trzeba prosto i delikatnie założyć nic na siłę bo stanie na listwie. Jeśli tuleja nie będzie miała chęci wejść można lekko przeczyścić papierkiem 2000 nawijając papier na nasadkę 17

Gdy tuleja jest na listwie sprawdzić czy nie porusza się ze zbyt dużym oporem ale jak weszła to pewnie jest ok. Jeśli porusza się bez dużych oporów (lekki opór jest dopuszczalny po pewnym czasie się ułoży) można dać jeszcze smaru rozruszać wszystko ładnie. 

Dajemy niewielką ilość uszczelniacza do zabezpieczenia gwintów. Nie trzeba dużo wystarczy cienka warstwa. Klej może być dowolny ale rekomenduje te:

https://eshop.wurth.....sku/pl/PL/PLN/

http://www.loctite.p...towych-6474.htm

Dokręcamy tuleje ile się da ręką -  tu także bez sił, ponieważ możemy łatwo uszkodzić aluminiowy gwint w maglownicy a to by było niefajne:)

Skręcamy koła w prawo aby listwa się schowała i dokręcamy tuleję kluczem specjalnym. Nakładamy simering zgarniacz który był w starej tulei.

Przykręcamy końcówkę i zabezpieczamy manszetę.

Tu jeszcze raz film instruktażowy dla przypomnienia.

Jakby były problemy z tulejami piszcie będziemy myśleć co dalej:)


Użytkownik Kacprowy edytował ten post 00:28, 27.06.2018

  • 1

#161 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:12, 27.06.2018

Ja również dostałem :-) Tak jak napisałem wcześniej, w swoim konkretnym wypadku kupiłem na zapas, póki co (przebieg 128 tys) odpukać jeszcze nic nie puka ale chętnie się dowiem czy tulejki pasują i w szczególności czy pasują do poliftowych przekładni.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#162 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 10:43, 27.06.2018

Klosz007, a liczyłem na Ciebie, że sprawdzisz to pierwszy...:) Mam termin na wymianę dopiero na 20.07, chłopaki zawaleni robotą. Może ktoś inny do tego czasu przetestuje polifta...
  • 0

#163 kopytko686

kopytko686
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:40, 27.06.2018

U mnie w tuleji nie było zgarniacza czy simerinngu :) nakretka odkrecila się bez podgrzewania grzechotka 1/2" :)
  • 0

#164 Kacprowy

Kacprowy
  • Forumowicz
  • 212 postów
  • Skąd:Wa_Wa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive + Navi
  • KM:208KM 406Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:47, 27.06.2018

Chyba juz ktoś grzebal bo zgarniacz musi być. Co do kleju to się nie upieram.
  • 0

#165 kopytko686

kopytko686
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:05, 27.06.2018

macie jego zdjecie moze? bo niewiem nawet w ktorym miejscu on moglby byc zamocowany :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, maglownica, stukanie, stuki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq