Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

2,2 i-CTDI kilka problemów, proszę o pomoc

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 daro866

daro866
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Oslo
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:31, 20.06.2017

Witam wszystkich forumowiczów.

Od pół roku jestem posiadaczem Accorda, i od pewnego czasu moje uszy słyszą dziwne dźwięki spod maski, w miarę możliwości prosiłbym o nakierowanie mnie gdzie należy szukać problemu...

 

1. Od pewnego czasu silnik mi okropnie "klekocze" przy ruszaniu z 1 biegu, zazwyczaj jedynie jak jest zimny, ale nie jest to regułą. Stan powiedzmy normalny, bez "klekotania" zdarza się bardzo losowo, raz na gorącym, raz na zimnym, a raz wystarczy, że zgaszę i zapalę silnik i jest lepiej. Dodam, że nie jest to metaliczny dźwięk koła dwumasowego, brzmi to jak klekot starych diesli, ale tylko przy ruszaniu i tylko z wolnych obrotów. Przy okazji zauważyłem, że silnik ogólnie nieco głośniej chodzi.

 

2. Problem z gaszeniem/zapalaniem silnika. Podobnie od jakiegoś czasu bardzo nim rzuca przy gaszeniu, czy to z wduszonym sprzęgłem czy też bez. Odgłos przy tym jest głuchy, nie metaliczny. Podobnie przy zapalaniu, z tym, że tutaj to nie jest regułą (raz zapali naprawdę miękko, a raz go zatrzęsie jak pieron).

 

3. To zauważyłem po tym, jak pojeździłem kilka dni autem kolegi. Był to Passat B6 2.0 TDI o takiej samej mocy jak moja Honda, lecz nieco niższym momencie obrotowym. Kiedy przesiadłem się z powrotem do Hani zauważyłem, że praktycznie nie idzie z dołu... W Pasku ledwo dotykałem pedału gazu a on wyrywał jak szalony do przodu już od 1400 rpm, natomiast w Hondzie zauważyłem, że do 2000 rpm idzie naprawde ociężale, znacznie gorzej niż passat, a i tak, żeby jechał muszę gaz naprawdę wdusić powiedzmy do 3/4, co jest dla mnie niepokojące, ponieważ z tego co czytałem powinien on "iść" lepiej niż pasek dołu ze względu na wyższy moment a tym bardziej, że w Hondzie max moment jest osiągany przy 2000 rpm, a w pasku przy 2500 (według danych technicznych). 

 

Jeśli ktoś z Was ma jakieś pomysły co może być przyczyną wyższych problemów (zdaję sobie sprawę, że przyczyn może być wiele) bardzo proszę o pomoc.

 

Accord VII 2007 2.2 i-CTDI, przebieg ~ 195000 km. Oleju nie bierze, kopcenia też nie zauważyłem.

 

Pozdrawiam

Darek


  • 0

#2 gruca8

gruca8
  • Forumowicz
  • 494 postów
  • Skąd:Zabawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Life Style
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:49, 20.06.2017

Ad 1 i Ad 2 prawdopodobnie koło dwu-masowe siada, na tą chwile jeździć i obserwować, a jak będzie już uciążliwe to wymiana. 

Ad 3 musisz porównać z inny acco , ale jak się nic nie dzieje to nie szukamy igły w stogu siana


  • 0

#3 daro866

daro866
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Oslo
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:01, 20.06.2017

Dziękuję za odpowiedź, lecz nie raz słyszałem "padające" koło dwumasowe i to nie jest ten dźwięk, jest bardziej głuchy i dochodzi z silnika a nie z okolicy skrzyni biegów. Dodatkowo dziwi mnie to, że raz klekocze, a raz nie... Nie jest to regularne, nie zdarza się też za każdym razem.

Niestety nie mam drugiego Accorda do porównania ;/


  • 0

#4 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 14:44, 21.06.2017

Możliwe, że ad1 i 2 to koło pasowe.

Ad 3 t moze turbina powoli do regeneracji, np potencjomentr pedału przyspieszenia.


  • 0

#5 daro866

daro866
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Oslo
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:10, 21.06.2017

Koło pasowe potrafi tak hałasować? Sprawdzę to w takim razie.

Turbina ładnie pracuje, ale dopiero jak mocno wcisnę gaz i praktycznie jej nie slychać, bardziej wydaje mnie się, że to układ zmiennej geometrii się zapiekł albo poprostu nie działa.

W najbliższym czasie planuje także rozebrać dolot i wyczyścić przepustnicę i EGR, podejrzewam, że jest bardzo zawalony. Można to zrobić samemu?

A da się jakoś sprawdzić potencjometr pedału przyspieszenia czy jedyną opcją jest zakup nowego, założenie i porównanie?


  • 0

#6 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 17:29, 21.06.2017

http://www.accordklu...TDI#entry820258

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#7 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 19:05, 21.06.2017

Może być koło(mogło się rozwulkanizować).Geometrię możesz sprawdzić sam czy chodzi(lub przy pomocy drugiej osoby)Żeby mieć pewność jak pompuje to podjedź do dobrego warsztatu to zrobią Ci test dynamiczny(tylko tak sprawdzisz dokładnie.Na wolnych obrotach i biegu jałowym NIE SPRAWDZISZ) ma być w trakcie jazdy pod obciążeniem.Dodatkowo zobaczą jak pracuje EGR oraz sprawdzą pozostałe parametry

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 19:08, 21.06.2017

  • 0

#8 bobber_87

bobber_87
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exclusive
  • KM:140 + + +
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:39, 26.07.2017

Witam wszystkich forumowiczów.

Od pół roku jestem posiadaczem Accorda, i od pewnego czasu moje uszy słyszą dziwne dźwięki spod maski, w miarę możliwości prosiłbym o nakierowanie mnie gdzie należy szukać problemu...

 

1. Od pewnego czasu silnik mi okropnie "klekocze" przy ruszaniu z 1 biegu, zazwyczaj jedynie jak jest zimny, ale nie jest to regułą. Stan powiedzmy normalny, bez "klekotania" zdarza się bardzo losowo, raz na gorącym, raz na zimnym, a raz wystarczy, że zgaszę i zapalę silnik i jest lepiej. Dodam, że nie jest to metaliczny dźwięk koła dwumasowego, brzmi to jak klekot starych diesli, ale tylko przy ruszaniu i tylko z wolnych obrotów. Przy okazji zauważyłem, że silnik ogólnie nieco głośniej chodzi.

 

2. Problem z gaszeniem/zapalaniem silnika. Podobnie od jakiegoś czasu bardzo nim rzuca przy gaszeniu, czy to z wduszonym sprzęgłem czy też bez. Odgłos przy tym jest głuchy, nie metaliczny. Podobnie przy zapalaniu, z tym, że tutaj to nie jest regułą (raz zapali naprawdę miękko, a raz go zatrzęsie jak pieron).

 

3. To zauważyłem po tym, jak pojeździłem kilka dni autem kolegi. Był to Passat B6 2.0 TDI o takiej samej mocy jak moja Honda, lecz nieco niższym momencie obrotowym. Kiedy przesiadłem się z powrotem do Hani zauważyłem, że praktycznie nie idzie z dołu... W Pasku ledwo dotykałem pedału gazu a on wyrywał jak szalony do przodu już od 1400 rpm, natomiast w Hondzie zauważyłem, że do 2000 rpm idzie naprawde ociężale, znacznie gorzej niż passat, a i tak, żeby jechał muszę gaz naprawdę wdusić powiedzmy do 3/4, co jest dla mnie niepokojące, ponieważ z tego co czytałem powinien on "iść" lepiej niż pasek dołu ze względu na wyższy moment a tym bardziej, że w Hondzie max moment jest osiągany przy 2000 rpm, a w pasku przy 2500 (według danych technicznych). 

 

Jeśli ktoś z Was ma jakieś pomysły co może być przyczyną wyższych problemów (zdaję sobie sprawę, że przyczyn może być wiele) bardzo proszę o pomoc.

 

Accord VII 2007 2.2 i-CTDI, przebieg ~ 195000 km. Oleju nie bierze, kopcenia też nie zauważyłem.

 

Pozdrawiam

Darek

hej daro866 rozwiązałeś może problem ze swoim samochodem? mam identyczne objawy i tak się zastanawiam co to może być...


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq