Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Nierówna praca silnika, obroty spadają, odczuwalny brak mocy.....

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 okus211

okus211
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:polecenie znajomego
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ls
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:03, 19.06.2017

Witam wszystkich. 

POMOŻECIE??

Temat ogólny temu wbiłem na temat silnika..... posiadam accorda 1.8 z 2000r. obecnie ma 310 tys km przebiegu. 

Coś boli moją Hondę. mam ją już ponad 6 lat.  pierwsze 3-4 lata bez zastrzeżeń. Opisze wszystko co w niej zrobiłem i o co tak na prawdę chodzi......  AUTO MA GAZ 5 lat

Na dzień dzisiejszy gównie chodzi o spadanie z obrotów....Wygląda to tak że zamiast wrzucająć na tak zwany luz lub wciskając sprzęgło podjeżdzając do skrzyżowania często(bo nie zawsze tak robi)  spada z obr. zamiast spaść na swoje prawidłowe czyli 700-800 to potrafi spaść na 200-300 no i zdarzy się że przez to zgaśnie ale to rzadko....  trwa to 1-2sek i wtedy dopiero silnik wyrównuję obroty. co przez to idzie gdy w czasie jakiegoś skręcania wrzucamy luz a silnik spada tak z obrotów i auto myśli że zaraz zgaśnie to pompa wspomagania zaczyna ciężko pracować i jest problem ze wspomaganie,. to akurat częsty objaw i nie powiem...jest to uciążliwe. 

nawet jak stoje i ruszam kierownicą to brzydko pracuje i dusi się. wiem ze zawsze pod obciążeniem silnik ma cięzko i troche przygasa  z obr ale u mnie to nie jest minimalnie spadek i słychać że coś jest nie tak. Głównie coś jest nie tak że nie utrzymuje swoich prawidłowych obr a skutki są takie co napisałem. 

Może teraz powinienem napisać co w nim wymieniłem.... : 

te objawy mam około 3 lat i jak do tej pory nic nie pomogło: do zeszłego roku do lata zostało w nim wymienione/zrobione:

-czyszczona przepustnica, egr i silnik krokowy( także był inny podmieniony) 

-kable ,świece i olej wymieniany na bieżąco

-czyszczone wtryski

-wymieniony u gazownika reduktor , wtryski i sterownik

-czujnik stukowy 

-zawory sprawdzane 2 razy...

-kopułka wymieniana

-rozrząd robiony

-czujnik temperatury

-pompa wspomagania była wymieniana 2,5 roku temu bo stara i tak padła. 

-filtry wymieniane na bieżąco 

-sprawdzany był wydech i kazałem w ciemno wyciąć kata z myslą że może jest zapchany( niestety nic to nie pomogło) 

Objawy ciągle byly takie same....  nic z tych rzeczy nie pomogły.... oczywiście nie było to wszystko zrobione w jednym czasie. też często odwiedzająć gazownika to wine zrzucał na silnk a mechanik z koleji na gazwonika i tak w kółko. W ten czas paliła się kontrolka Check... na kompie pokazywało coś z sondą lambdą.... i uboga/bogata dawka paliwa ale niby to standard jak się ma gaz. 

Rok temu latem postanowiłem wymienić w Hondzie silnik. stary miał już prawie 300 tys km no i palił mi olej więc koszt remontu byłby taki sam a lepiej było kupić cały silnik który ma mniejszy przebieg. i tak zrobiłem. kupiłem silnik z pewnego żródła. oczywiście miałem wielką nadzieje że gdy podmienimy silnik to auto odżyje. 

no i dupa..... nic to nie pomogło. objawy zostały.... portfel chudszy.  tyle że po podłączeniu pod kompa już nie pokazuje usterke sondy ani zbyt bogada dawka paliwa a błąd p0420. to coś związane z katem. tylko czemu ten bład się pokazał po wymianie dwoch sona a wcześniej przez 3 lata tego błędu nie było? bo sonda diagnostyczna byłą padnięta? tylko co z tego jak i tak widocznie nia ma wpływu na te obroty. 

Dwa miesiące temu postanowiłem wymienić sondy. troche to trwało ale troszkę one kosztują.  założyliśmy dwie sondy. na jednej emulator gdyż nie ma kata. (tak sie ponoć robi) i nic :) ręce rozkładam.  opisałem dokładnie to co zrobiłem. nie wiem czy po wymianie silnika brak kata ma znaczenie. ale chyba nie.  teraz mi tylko przychodzi poprosić o Wasza pomoc. ja==nie jestem mechanikiem. opisuje to co wiem.... przez te 6 lat najeżdziłem się tym autem po mechanikach. kiedys słyszałem że może być padnięty sterownik silnika. ale ja sie na tym nie znam i nie wiem czy to mozliwe. daje tylko taką sugestie. że niby mapa gazowa rozstraja benzynową i nie mogą sie współgrać. no i przez immobilaizer nie nie wystarczy kupić inny sterownik i wsadzić. to chyba wszystko . reszta na bieżąco. POMOŻECIE? ??


Użytkownik okus211 edytował ten post 14:30, 19.06.2017

  • 0

#2 f18b2

f18b2
  • Forumowicz
  • 183 postów
  • Skąd:Podkarpacie
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:19, 19.06.2017

No trochę tego wymieniłeś, z obrotami mam podobnie Ale spadają tak dwa razy na tydzień. A jak check się świeci to to nie jest standard Bo jak lpg dobrze założone to nie ma prawa rzucać błędami.
  • 0

#3 okus211

okus211
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:polecenie znajomego
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ls
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:32, 19.06.2017

No trochę tego wymieniłeś, z obrotami mam podobnie Ale spadają tak dwa razy na tydzień. A jak check się świeci to to nie jest standard Bo jak lpg dobrze założone to nie ma prawa rzucać błędami.

dzięki, nadsunałeś mi jeszcze jedną rzecz której nie opisałem. już poprawiłem w teksie. a chodzi o to że po wymianie tych dwóch sond pokazał się błąd p0420. wcześniej przez 3 lata go nie było. ale pewnie temu że sonda diagnostyczna była padnięta i po wycieciu kata nie widziała tego.  z że sondy sa nowe to jest i ten bład. tylko co z tego jak widocznie to nie ma związku z obrotami. kiedyś jak jeszcze był kat to dużo w niej zrobiłem i nic nie pomagało. objawy od początku to teraz te same. 


  • 0

#4 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 17:22, 19.06.2017

Jakie sondy dokladnie zostały zamontowane? Objawy sa typowo pod ciasne zawory badz nieprawidłowe odczyty sondy...
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#5 okus211

okus211
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:polecenie znajomego
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ls
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:02, 19.06.2017

Jakie sondy dokladnie zostały zamontowane? Objawy sa typowo pod ciasne zawory badz nieprawidłowe odczyty sondy...

sondy boscha.  no a jak sonda żle odczytuje to co się robi? zawory raczej wykluczam. w starym silniku były regulowane. a silnik jest inny z małym przebiegiem i objaw po zamontowaniu ten sam. (no chyba że również miał przestawione zawory ale raczej wątpię) 


  • 0

#6 Dejwiss

Dejwiss
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Chojnice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:20, 19.06.2017

Kolego mam podobny problem. Jak nie identyczny. Z obrotami. Tylko i mnie żadnych błędów nie ma. I mam przed liftingiem 1.8. Czyli na jednej sondzie. Objawy te same. Zauważyłem że po czyszczeniu Krokowca było lepiej. Ale to na 3-4 tygodnie. A już 3 Krokowce wymieniałem. I każdy czyściłem. Nawet jeden mechanik mi zakładał bo juz ręce też rozłożyłem że po kilku tygodniach dalej to samo. Teraz o dziwo obroty spadają przez pierwsze kilometry. A później spadają do swoich 700. Ale to już po rozgrzaniu. Szopki są wtedy jak auto chodzi od startu na klimie. Wtedy to potrafi spaść z obrotów. Dużo mam już wymienione. 2 EGR, teraz już zaslepiony, sonda na nową, kat wycięty, aparat zapłonowy, kable ze świecami, kopułke, palec, czujniki, i jeszcze dużo dużo. I tak jak u Ciebie dalej nic. Fajnie by było znaleźć w końcu złoty środek.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 20:50, 19.06.2017

Sondę boscha to sobie mozesz wsadzić w majtki i to samo zrobi xD niestety ale w tym wypadku tylko dedykowane ngk działają.... To pierwsza sprawa...

Druga to jesli na dwóch silnikach jjest to samo to ewidentnie gdzies osprzęt wariuje... Przepustnicy nikt nie ruszam,i nie krecil śrubka?
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#8 Dejwiss

Dejwiss
  • Forumowicz
  • 132 postów
  • Skąd:Chojnice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:06, 19.06.2017

Co do obrotów to mam ori NGK nową kupione i też zero rezultatów jeśli chodzi o obroty..

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 okus211

okus211
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:polecenie znajomego
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ls
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:33, 19.06.2017

Sondę boscha to sobie mozesz wsadzić w majtki i to samo zrobi xD niestety ale w tym wypadku tylko dedykowane ngk działają.... To pierwsza sprawa...

Druga to jesli na dwóch silnikach jjest to samo to ewidentnie gdzies osprzęt wariuje... Przepustnicy nikt nie ruszam,i nie krecil śrubka?

szczerze teraz nie pamiętam czy to bosch czy ngk ale dowiem się na dniach od mojego mechanika i tu napisze bo pamiętam że przyszły jakieś inne i wymieniał także nie pamiętam na 100%. a czemu taka równiża w sondach? bosch , ngk i denso to 3 dobre firmy.  co do przepustnicy to też wykluczam bo przy zakupie nowego silnika dostałem do niego przepustnice.  


  • 0

#10 Bojar

Bojar
  • Klubowicz
  • 2582 postów
  • Skąd:Twardogóra
  • Silnik:1.8
  • Wersja:i
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 22:09, 19.06.2017

To nie sa trzy dobre,firmy tylko dwie dobre i Bosch ;) u mnie w acco sonda Bosch na dzień dobry walila bledem a drugi oem ngk byl bezbledny... Bosch bardzo zszedl na psy jesli chodzi o jakość od kilku dobrych lat....

No to pozostaje Ci znalezc w okolicy kogoś ogarniętego kto dokladnie wszystko sprawdzi bo bardzo duzo wymieniles a GDZIES wokół silnika cos jest mocno zepsute...
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...<strong>SrebrnaPiekność</strong></a></p>

#11 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 23:23, 19.06.2017

kolego, poczytaj na forum na temat sond boscha:-)


  • 0

#12 okus211

okus211
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:polecenie znajomego
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ls
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:35, 20.06.2017

To nie sa trzy dobre,firmy tylko dwie dobre i Bosch ;) u mnie w acco sonda Bosch na dzień dobry walila bledem a drugi oem ngk byl bezbledny... Bosch bardzo zszedl na psy jesli chodzi o jakość od kilku dobrych lat....

No to pozostaje Ci znalezc w okolicy kogoś ogarniętego kto dokladnie wszystko sprawdzi bo bardzo duzo wymieniles a GDZIES wokół silnika cos jest mocno zepsute...

no całkiem możliwe że bosch się popsuł i te sondy nic nie są warte.... a jak myślisz.... bo wiadomo koszt dwóch sond nie jest tani.  na ile %% jestes przekonany że warto jeszcze raz zainwestować w sondy i tym razem ngk?? dzięki 


  • 0

#13 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:04, 20.06.2017

sondy boscha. no a jak sonda żle odczytuje to co się robi? zawory raczej wykluczam. w starym silniku były regulowane. a silnik jest inny z małym przebiegiem i objaw po zamontowaniu ten sam. (no chyba że również miał przestawione zawory ale raczej wątpię)


Jeszcze nie słyszałem by komuś zadziałała prawidłowo sonda marki Bosch...
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#14 weteran

weteran
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Nidzica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:28, 21.06.2017

sondy boscha.  no a jak sonda żle odczytuje to co się robi? zawory raczej wykluczam. w starym silniku były regulowane. a silnik jest inny z małym przebiegiem i objaw po zamontowaniu ten sam. (no chyba że również miał przestawione zawory ale raczej wątpię) 

a sprawdzałeś kostke stacyjki


  • 0

#15 okus211

okus211
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:polecenie znajomego
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ls
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:01, 22.06.2017

a sprawdzałeś kostke stacyjki

nie nigdy. i temat stacyjki jest mi obcy. jaki ma wpływ na obroty? coś należy z nią zrobić??


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq