Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Przekaźnik klimatyzacji - zamiennik

VII

Najlepsza odpowiedź przemkowal , 21:43, 17.06.2017

Tak na szybko

 

http://www.ebay.pl/i...h-/181782112098

 

Omron GBHL-H71 

http://elty.pl/pl/p/...-H71-12VDC/1100

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jacek1983

Jacek1983
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:31, 27.05.2017

Witam Panowie po dłuższej przerwie.

 

Piszę w związku z ponownym problemem z klimatyzacją.

 

Dwa lata temu miałem kłopot z oryginalnym kompresorem klimy, który się kończył i dawał dość charakterystyczne objawy /załączał się, to momentalnie zamulało silnik, czuć było na nim obciążenie, nieregularnie chłodziło, w końcu przestał chłodzić/. Wówczas zdecydowałem się na jego wymianę /plus płukanie - nie potrzebne, gdyż w porę zajarzyłem objawy zacierania i kompresor się nie rozpadł - nie było opiłków/. Wymieniłem na nowy zamiennik, pewnie jakiś chinol, nie znam nawet marki tego kompresora ...

 

Tydzień temu zauważyłem w upale kłopot z klimą. Tzn. pracowała ona poprawnie ok. godziny po uruchomieniu auta, potem się wyłączyła /niezależnie czy tryb auto czy manualnie temp ustawiona/. Dojechałem do znajomego, co ma stację od klimy, spuściliśmy stary czynnik, wlaliśmy nowy plus olej  - ubytku czynnika było ok 40 gramów, więc całe nic, jak na dwa lata, więc układ szczelny. Po tej operacji przez tydzień było ok /ale pogoda była mniej ok, więc klima była używana sporadycznie/.

 

Dzis znów przyszedł upał więc ustawiona klima na 23 st. i mniej więcej po godzinie klima przestała działać. dojechałem, gdzie dojechać miałem, maska w górę, kompresor nie załączony, nie działa, wiatraki chodziły za to.

 

Wróciłem do siebie, telefon do kumpla od stacji klimy, ustawiliśmy się, znów zrzut czynnika i ponowne zadanie - nic nie ubyło przez tydzień, więc układ mam na 100 % szczelny. Odpaliliśmy i klima pochodziła może z 5 min i znów się kompresor wyłączył. Z tego co zauważyłem, a raczej usłyszalem, to w aucie jest nieco głośniej, jak klima chodzi, ale tak było też rok temu ... Wiatraki chodziły, jak wyłączałem AC, to wiatraki się wyłączały.

 

Honda została też podpięta pod autocoma, brak błędów, autotest wykonany z wynikiem pozytywnym.

 

Pytanie... znów kompresor do wymiany? Bo już mam dość tej klimy w moim aucie, układ szczelny, kompresor ma 2 lata niecałe i ok 30 tys.km na samochodzie /używany był może z 10 tys km../. Co jeszcze można sprawdzić na 100%? Czujnik termiczny? Czujnik ciśnienia? Sprzęgło można swobodnie obrócić ręką.

 

Miał ktoś z Was taki przypadek, że klima szczelna, kompresor stosunkowo nowy, a niedomagania takie, jak opisałem? Dodam, iż po zgaszeniu i odpaleniu auta kompresor się załącza... więc może jakiś czujnik temp ...

 

EDIT EDIT: pozamieniałem miejscami przekaźniki od wentylatora klimy /tego z prawej str auta/ z przekaźnikiem układu klimatyzacji, i wygląda na to, iż to on szwankuje. Kupię nowy i dam znać, czy na 100% to jest to...


Użytkownik Jacek1983 edytował ten post 11:03, 28.05.2017

  • 0

#2 Jacek1983

Jacek1983
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:55, 29.05.2017   Najlepsza odpowiedź

Witam Panowie po dłuższej przerwie.

 

Piszę w związku z ponownym problemem z klimatyzacją.

 

Dwa lata temu miałem kłopot z oryginalnym kompresorem klimy, który się kończył i dawał dość charakterystyczne objawy /załączał się, to momentalnie zamulało silnik, czuć było na nim obciążenie, nieregularnie chłodziło, w końcu przestał chłodzić/. Wówczas zdecydowałem się na jego wymianę /plus płukanie - nie potrzebne, gdyż w porę zajarzyłem objawy zacierania i kompresor się nie rozpadł - nie było opiłków/. Wymieniłem na nowy zamiennik, pewnie jakiś chinol, nie znam nawet marki tego kompresora ...

 

Tydzień temu zauważyłem w upale kłopot z klimą. Tzn. pracowała ona poprawnie ok. godziny po uruchomieniu auta, potem się wyłączyła /niezależnie czy tryb auto czy manualnie temp ustawiona/. Dojechałem do znajomego, co ma stację od klimy, spuściliśmy stary czynnik, wlaliśmy nowy plus olej  - ubytku czynnika było ok 40 gramów, więc całe nic, jak na dwa lata, więc układ szczelny. Po tej operacji przez tydzień było ok /ale pogoda była mniej ok, więc klima była używana sporadycznie/.

 

Dzis znów przyszedł upał więc ustawiona klima na 23 st. i mniej więcej po godzinie klima przestała działać. dojechałem, gdzie dojechać miałem, maska w górę, kompresor nie załączony, nie działa, wiatraki chodziły za to.

 

Wróciłem do siebie, telefon do kumpla od stacji klimy, ustawiliśmy się, znów zrzut czynnika i ponowne zadanie - nic nie ubyło przez tydzień, więc układ mam na 100 % szczelny. Odpaliliśmy i klima pochodziła może z 5 min i znów się kompresor wyłączył. Z tego co zauważyłem, a raczej usłyszalem, to w aucie jest nieco głośniej, jak klima chodzi, ale tak było też rok temu ... Wiatraki chodziły, jak wyłączałem AC, to wiatraki się wyłączały.

 

Honda została też podpięta pod autocoma, brak błędów, autotest wykonany z wynikiem pozytywnym.

 

Pytanie... znów kompresor do wymiany? Bo już mam dość tej klimy w moim aucie, układ szczelny, kompresor ma 2 lata niecałe i ok 30 tys.km na samochodzie /używany był może z 10 tys km../. Co jeszcze można sprawdzić na 100%? Czujnik termiczny? Czujnik ciśnienia? Sprzęgło można swobodnie obrócić ręką.

 

Miał ktoś z Was taki przypadek, że klima szczelna, kompresor stosunkowo nowy, a niedomagania takie, jak opisałem? Dodam, iż po zgaszeniu i odpaleniu auta kompresor się załącza... więc może jakiś czujnik temp ...

 

EDIT EDIT: pozamieniałem miejscami przekaźniki od wentylatora klimy /tego z prawej str auta/ z przekaźnikiem układu klimatyzacji, i wygląda na to, iż to on szwankuje. Kupię nowy i dam znać, czy na 100% to jest to...

 

EDIT EDIT EDIT : kupiłem nowy przekaźnik w Hondzie : 39794-SDA- A05 , MITSUBA 7001. Na razie jest ok, cały dzień jeździłem i klima chodziła, jak trzeba. Na najpopularniejszym portalu idzie dostać taki przekaźnik za 1/3 nowego, ale wiecie - gorąco ostatnio, więc na szybko chciałem wyeliminować temat. 


  • 0

#3 omanbik

omanbik
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:51, 17.06.2017

Hej 
Padł mi przekaznik klimatyzacji 156700-2680, czy sa zamienniki do tego czy musi byc ten sam numer? moze nowsze wersje Hondy posiadały inne numery i w zwiazki z tym mozna podmienic na inny model ?
  • 0

#4 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:04, 17.06.2017

Ja 3 dni temu dałem 115, bo nie mogłem czekać. Ciekawe ile da się zaoszczędzić?

by HUAWEI 😎

Użytkownik Waldi. edytował ten post 21:04, 17.06.2017

  • 0

#5 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:21, 17.06.2017

Hej :)
Przecież przekaźnik to bardzo proste 'urządzenie'... parę parametrów ma, ale bez problemu powinno dać się dopasowć w nieco lepszym sklepie elektronicznym. Jak mi się popsuje (tfu, tfu) to poszukam i dam znać ;)

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:43, 17.06.2017   Najlepsza odpowiedź

Tak na szybko

 

http://www.ebay.pl/i...h-/181782112098

 

Omron GBHL-H71 

http://elty.pl/pl/p/...-H71-12VDC/1100


  • 0

#7 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 631 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.4
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:16, 17.06.2017

Ale tam jest Mitsuba.


  • 0

#8 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:20, 17.06.2017

He, he... Przemkowi bardziej się chciało :)
No to już wszystko wiecie - szukać OMRON G8HL-H71 ;)

Pozdrawiam i dziękuję w imieniu swoim i Kolegów
Tomek

P.S. temat koloruję i podwieszam...
  • 1

#9 omanbik

omanbik
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:12, 19.06.2017

rozumiem że Denso mogę zastapic tym Omron


  • 0

#10 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 18:22, 19.06.2017

Przekaźnik to przekaźnik - jeśli ma tylko parametry choćby zbliżone, to nie ma znaczenia firma produkująca (najwyżej na krócej wystarczy - szybciej padnie)...
Jego działanie jest zero-jedynkowe - prąd płynący w jednym obwodzie zwiera styki innego obwodu i tyle...
Omron to akurat firma produkująca całkiem dobre podzespoły elektroniczne, więc bez obaw.
  • 0

#11 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 08:00, 16.09.2019

To takie małe rozeznanie zrobiłem

 

OMRON G8HL-H71
Mitsuba 7001 91 7412
Denso 156700-2680
 
Oraz 
bosch 0332011001  
nie ma tylko zabezpieczenia :)
 
 
Generalnie można zastąpić każdym przekaźnikiem samochodowym 4 nóżkowym ze stykiem Normalnie Otwartym który ma 30 A i więcej.
 
Załączony plik  2019-09-16 09_00_371.jpg   50,29 KB   24 Ilość pobrań
Załączony plik  2019-09-16 09_01_221.jpg   91,3 KB   20 Ilość pobrań

  • 0

#12 metallica81

metallica81
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Jawor
  • Silnik:2.0
  • Wersja:COMFORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:10, 18.09.2019

Wymieniałem przekaźnik dwa lata temu i szczerze to nie zagłębiałem się w parametry techniczne. Nie pamiętam teraz czy wymieniłem "Denso" na "Mitsuba" czy odwrotnie, ale jedyne co wpisałem jak szukałem to, że jest to przekaźnik klimatyzacji do Accorda VII. Na zdjęciu wyglądał tak samo tylko inna firma więc zamówiłem. Działa i nie ma problemu. Czasami nie trzeba komplikować sobie życia drobnostkami. Przekaźnik to przekaźnik. 

Pozdrawiam. 


  • 0

#13 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8875 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:33, 21.09.2019

Wymieniałem przekaźnik dwa lata temu i szczerze to nie zagłębiałem się w parametry techniczne. Nie pamiętam teraz czy wymieniłem "Denso" na "Mitsuba" czy odwrotnie, ale jedyne co wpisałem jak szukałem to, że jest to przekaźnik klimatyzacji do Accorda VII. Na zdjęciu wyglądał tak samo tylko inna firma więc zamówiłem. Działa i nie ma problemu. Czasami nie trzeba komplikować sobie życia drobnostkami. Przekaźnik to przekaźnik. 

Pozdrawiam. 

 

Tak jak piszesz, tyle tylko, że płacenie 150 zł w ASO za przekaźnik to pomyłka. Można kupić po 20 zł bo po tyle kupiłem sobie i kumplowi na zapas nowe Omrony. 

W podobnej cenie kupisz zwykłe przekaźniki które też pasują. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq