Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Koszt regeneracji skrzyni manualnej

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:53, 16.06.2017

Witam serdecznie.

Czy któryś z kolegów orientuje się jaki jest koszt regeneracji skrzyni - do wymiany 2-3 łożyska...  (acco 1.6i d16b6).

co sądzicie o łożyskach do skrzyni firmy NTN ?

znalazłem fajny filmik w necie przypuszczam że u mnie jest to samo do zrobienia co prawda nic nie stuka w skrzyni ale łozysko/łozyska się odzywają...

Ile może kosztować taki remont ?

 

 

Pozdrawiam


Użytkownik domian86 edytował ten post 11:29, 17.06.2017

  • 0

#2 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:01, 16.06.2017

NTN .zawsze była czołowa firma
  • 0
                       

#3 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:33, 17.06.2017

zapytałem o NTN  bo widziałem w necie że 3-4 łożyska tej firmy są dostępne tyle że nie wiem jeszcze czy bd.pasowały do mojej skrzyni.


  • 0

#4 janek8881

janek8881
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type R
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:54, 28.07.2017

Nie wiem jak w 1.6 ale w mojej U2Q7 zakup 5 łożysk, wszystkich uszczelnień, 3l oleju mtf i uszczelnienia wału 1217zł na oryginałach w haparts.
  • 0

#5 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:44, 04.08.2017

Regeneracja skrzyni przeprowadzona,wymienione 6 łożysk (4x NTN i 2x SKF) ,3 uszczelniacze (aso) ,olej MTF3 koszt wraz z robocizną 1500 ,-

Wreszcie cisza,żadnego jarmolenia :)


  • 0

#6 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:59, 04.08.2017

a używana skrzynia pewnie z 250zł kosztuje, więc jaki sens regenerować? pakowanie takiej kasy w inne auto niż atr to wyrzucanie pieniędzy w błoto. (6 gen. accorda)


Użytkownik Maxell edytował ten post 20:00, 04.08.2017

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#7 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:22, 08.08.2017

To Twoje zdanie,używana skrzynia=wielka niewiadoma. Żadko się zdarza żeby kupić idealną i po czasie, i tak wychodzą zonki,a jeśli zregenerowanie swojej jest głupotą to gratuluje toku rozumowania.
  • 0

#8 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 13:28, 08.08.2017

co do łożysk polecam firmę http://www.rufus.pl/ - hurtownia z bielska białej. Mają dobre ceny i wiele nietypowych łożysk. NTN też mają.  


  • 0

#9 Felicjan85

Felicjan85
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Milanówek
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:55, 21.01.2021

Koledzy czy ktoś z Was jest w stanie podać mi nr katalogowe łożysk skrzyni biegów U2L4 z Accord VI 1.8? Wiem, że OEM Hondy są dostępne, ale za worek pieniędzy. A poza tym sklepy nie chcą udostępnić indeksów.

Pomoże ktoś?
  • 0

#10 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 22:29, 21.01.2021

Koledzy czy ktoś z Was jest w stanie podać mi nr katalogowe łożysk skrzyni biegów U2L4 z Accord VI 1.8? Wiem, że OEM Hondy są dostępne, ale za worek pieniędzy. A poza tym sklepy nie chcą udostępnić indeksów.

Pomoże ktoś?

wszystkich łożysk w skrzyni jest bodajże 12 i fakt, wyjdzie z tego niezły worek pieniędzy, ale bez otwarcia skrzyni nie wiesz które są sprawne, a które uszkodzone. wymiana wszystkich na zaś jest kiepskim pomysłem :zoltek: (szczególnie w VI gen'ie, który jak wszyscy wiedzą samoistnie się dezintegruje  :diabelgrin:). jak masz możliwość, to podjedź do jakiegoś warsztatu, który tym się zajmuje, niech zwalą skrzynię, przejrzą i najlepiej od razu zrobią. jeśli sam chcesz się podjąć naprawy, to poniżej wrzucę Ci numery OEM. poza łożyskami musisz pamiętać także o uszczelniaczach, oleju MTF i specjalnym smarze na niektórych elementach w okolicach skrzyni. radzę podejść do tematu z chłodną głową i pewnym kompromisem, bo nie zawsze jest sens naprawiać coś, co w niektórych przypadkach może kosztować połowę wartości rynkowej całego auta :zoltek: jeśli faktycznie jest tragedia z tą skrzynią, nie da rady nią operować, bądź hałasuje jak 'typowy sąsiad z wiertarką', to zainteresuj się używką, kup do niej uszczelniacze półosi i będzie w miarę rozsądnie, bo gorzej chyba nie można trafić  :diabelfaja: ogólnie używki to ostateczność i z własnych doświadczeń wiem, że jest to rozwiązanie na krótką metę, ale te skrzynie poza szelesto-terkoto-świstem w ekstremalnych przypadkach, poza drażniącym dźwiękiem działają lepiej niż nowe skrzynie w niektórych autach  :diabelgrin: (przemyśl - skrzynia pochodzi, rok, dwa, czy ile tam planujesz jeździć tym autem i te minimum 1500 zł już będziesz miał odłożone na kolejne nowsze auto :zoltek: bądź druga wersja: zrobisz skrzynię teraz, później przyjdzie rozrząd, później magiel, sprzęgło, zawias, później wylezie ruda na wierzch, zacznie wcinać hektolitry oleju i okaże się, że dalej jeździsz starym VI gen'em, a już byś miał na podwórku max 10-letnie świeżutkie autko, a VI gen'a nie sprzedaż drożej jak te 1500 zł :diabelmruga:). żeby ubić tą skrzynię w VI gen'ie trzeba się porządnie postarać, a jeśli jest ona na tyle wymęczona, że należy się jej regeneracja, to obstawiam, że całe auto jest w podobnej kondycji i zostawił bym to w *pip*. jedynym wyjątkiem jest tu Type R, choć i tutaj bym się zastanowił 10 razy, bo buda to praktycznie ten sam czort  :diabelek2:

91104P21008

91108P16008

91004PX5008

91002PG1018

91105P21003

91102PG2008

91003PG2008

91107PDG008

91005PG2004

91006PX5008

 

z drugiej strony sorki za taki długi post mało merytoryczny, ale mam nadzieję, że skłaniający do pewnych przemyśleń  :diabelgrin: jeśli ktoś ma faktycznie VI gen'a bez typowych jego bolączek (bo poprzedni właściciele o to zadbali), to jestem jak najbardziej za tym, żeby tą skrzynię regenerować ... najlepiej na OEM towarze (bądź podobnej jakości zamiennikach), bez półśrodków, bo tylko wtedy ma to jakikolwiek sens, bo kto wie, może za kilka lat ktoś te wszystkie naprawione graty posiądzie i zbuduje VI gen'a takiego, który przeżyje do 2030, bądź dłużej :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq