Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ciężko pali na cieplym silniku

VII silnik problem na cieplym

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 lopeziv

lopeziv
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:51, 14.06.2017

Czesc wszystkim, przeszukalem forum troche ale nie znalazlem odpowedzi na moj problem.

 

honda accord 2.2

 

    Od jakiegos czasu mam problem z odpalaniem auta na cieplym silniku, na zimnym odpala super ale jak sie tylko zatrzymam na stacji zatankowac krece i krece rozrusznikiem i po 30 sekundach auto odpala. Akumulator nowy, cisnienie na szynie cr 300bar po odpaleniu auta. czy moze to byc zawor powrotu na listwie cr? czy mieliscie podobne przypadki ?


Użytkownik lopeziv edytował ten post 13:51, 14.06.2017

  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7206 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 20:07, 14.06.2017

Próbę przelewową wtrysków robiłeś?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#3 albundy

albundy
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:KATOWICE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:19, 03.07.2017

U mnie zaczyna powoli tak samo się dziać. Jakieś pomysły ? Zanim udam sie do mechanika naciągacza.
  • 0
Jest cały czas przy mnie, zawsze mogę na nią liczyć, nie jest zazdrosna,
ale trochę wymagająca, nie robi fochów
o inne kobiety i pojedzie ze mną na koniec świata...

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7206 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 11:27, 04.07.2017

U mnie zaczyna powoli tak samo się dziać. Jakieś pomysły ? Zanim udam sie do mechanika naciągacza.

Uzupełnij profil proszę.
Benzyna czy diesel?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#5 gruca8

gruca8
  • Forumowicz
  • 477 postów
  • Skąd:Zabawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Life Style
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:22, 04.07.2017

Na 90% zawór zwrotny na listwie wtryskowej.


  • 0

#6 albundy

albundy
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:KATOWICE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:40, 07.07.2017

Jak można samemu sprawdzić czy to ten zawór jest przyczyną ?

Dodam tylko,że swiece nie były wymieniane od nowości.

przebieg 257.000


  • 0
Jest cały czas przy mnie, zawsze mogę na nią liczyć, nie jest zazdrosna,
ale trochę wymagająca, nie robi fochów
o inne kobiety i pojedzie ze mną na koniec świata...

#7 gruca8

gruca8
  • Forumowicz
  • 477 postów
  • Skąd:Zabawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Life Style
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:44, 07.07.2017

Ciężko pali na ciepłym silniku już kilka takich przypadków było. 

Musisz kupić listwę z zaworem zwrotnym koszt ok 150 zł

Co mają świece żarowe do ciepłego silnika.


  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7206 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 66
Super

Napisano 21:30, 07.07.2017

Ludzie, zanim zaczniecie wymieniać cokolwiek w dieslu ciężko palącym na rozgrzanym silniku - PRÓBA PRZELEWOWA WTRYSKÓW.

Do zrobienia samemu, bezkosztowo.

Jak wtrysk zaczyna lać, to w pewnym momencie nie odpalisz auta dopóki nie ostygnie - przerabiane osobiście.


  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#9 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1201 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 00:32, 08.07.2017

Kolega przemkowal dobrze mówi :) Chętnie poznam człowieka co bez diagnozy i pomiarów chce wymieniać czujniki lub listwę.Kto poniesie odpowiedzialność finansową za złe podpowiedzi?Może podpowiem dokładniej jak to należy zrobić fachowo.Samą próbę przelewowa należy poprzedzić diagnostyką komputerową.Sprawdzić parametry rzeczywiste, ciśnienie jego szybkość narastania.Próbę przelewową przeprowadzamy dwukrotnie.To znaczy na zimnym i ciepłym silniku (temp.robocza silnika)Próbę wykonujemy przy rozruchu na biegu jałowym i przy podwyższonych obrotach !!!!!!! (kiedy ciśnienie na szynie osiąga 1000 barów)Może być sytuacja że na biegu jałowym przy około 300 barach wtryskiwacz nie wykazuje ,,odchyłki,, dopiero przy 1000 barach i więcej może drastycznie rosnąć przelew.Najlepiej mieć menzurki z podziałkami (np strzykawki) lub zakupić profesjonalny zestaw ;) Pomiędzy wtryskiwaczami dopuszczalne są 2 do 3 działki  różnicy.Może zaistnieć sytuacja że z każdego wtryskiwacza wraca taka sama ilość paliwa.W takim przypadku należy zmierzyć ilość powracającego paliwa w jednostce czasu.Dla wtryskiwacza elektromagnetycznego przyjmuje się wartość 10 cm 3 na minutę.Jeśli wartość przekracza 25-30 cm3 to może to wskazywać na problemy z regulacją ciśnienia.Wartości rzędu 35- 40 cm3 dyskwalifikują wtryskiwacz.Może prościej :) Żelazną zasadą firmy BOSCH (a takie wtryski ma Honda )  jest: wtryskiwacz jest wadliwy gdy jego wydatek przelewu przekracza trzykrotnie najmniejszy wydatek zaobserwowany na innych wtryskiwaczach

Dodatkowo do tego wszystkiego dochodzi diagnostyka komputerowa i ,,sprawdzenie ilościowe,,  (podgląd parametrów rzeczywistych to o czym wspomniałem wcześniej)  Chodzi o korekty dla każdego cylindra indywidualnie (dobór przez sterownik)

W przypadku gdyby korekty okazały się niewłaściwe należy sprawdzić czy wpisane są dobre kody IMA 

Dodatkowo dochodzi ,,sprawdzenie sygnału  sterowania wtryskiwacza,,ale to już przy użyciu  oscyloskopu (taka funkcję ma np KTS BOSCH -ale nie każdy diagnoskop ze ,,stajni BOSCH,, ma taką możliwość.

Wisienką na torcie jest sprawdzenie ciśnienia sprężania które podałem na końcu a powinno być wykonane na samym początku.Można to wykonać diagnoskopem (pomiar prądu rozrusznika) lub tradycyjnie przy użyciu manometru.W tej ostatniej metodzie mogą się pojawić problemy z wykręceniem świecy żarowej która może się ukręcić .Dodatkowo nie każdy warsztat posiada odpowiednią ,,przejściówkę,, wkręcana zamiast wykręconej świecy.

Tak powinna wyglądać dokładna i profesjonalna diagnostyka wtryskiwaczy.Jak sami pewnie zauważyliście  samodzielnie możecie  wykonać ograniczoną diagnostykę układu wtryskowego.

Może się komuś przyda taka wiedza :)


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 02:45, 08.07.2017

  • 0

#10 albundy

albundy
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:KATOWICE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:25, 10.07.2017

Czy moze ktoś polecić sprawdzony warsztat na sląsku który zrobi taką próbe fachowo i solidnie ?
  • 0
Jest cały czas przy mnie, zawsze mogę na nią liczyć, nie jest zazdrosna,
ale trochę wymagająca, nie robi fochów
o inne kobiety i pojedzie ze mną na koniec świata...

#11 albundy

albundy
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:KATOWICE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:48, 10.07.2017

Ok.sprawdzone. jeden wtrysk przelewa. Teraz pytanie. Czy wyciàgał ktoś sam wtryski ? Jakieś wskazówki jak sie za to zabrac. Moze ma ktos jakiegos linka do filmiku z demontazu wtrysku w accordzie VII
  • 0
Jest cały czas przy mnie, zawsze mogę na nią liczyć, nie jest zazdrosna,
ale trochę wymagająca, nie robi fochów
o inne kobiety i pojedzie ze mną na koniec świata...

#12 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1201 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 23:21, 10.07.2017

To są wtryski elektromagnetyczne BOSCH i ich budowa nie zależy od modelu samochodu.Takie wtryski są montowane w wielu samochodach.Jeśli nie są zapieczone w głowicy to nie powinno być większego problemu.Jeśli będą ,,stały,, to masz problem i trzeba będzie użyć ściągacz udarowy (co i tak  nie daje 100 % pewności że wyjdzie) Mając ściągacz bezwładnościowy i tak musisz zdemontować ,,głowiczkę,, wtryskiwacza czyli cewkę .Do tego będzie potrzebny specjalny klucz.Ale to nie wszystko .Przy demontażu głowiczki trzeba zachować bardzo dużą czystość i zapamiętać po kolei co się demontowało (sprężynka ,pierścień zabezpieczający talerzyk, potem znowu sprężynka,pierścień,odkręcenie imbusem,wyjęcie kolejnego elementu z kuleczką wielkości ziarenka) wszystko robisz pensetą .Dopiero teraz możesz zamontować gwintowany uchwyt ściągacza zamiast cewki wtryskiwacza.Jak Ci się już uda go wyciągnąć musisz go od nowa złożyć.Po złożeniu oddajesz go do wyspecjalizowanego warsztatu który zajmuje się regeneracją układów wtryskowych(sam tego nie zrobisz ,wtryskiwacz składany jest na klucz dynamometryczny + katomierz i ustawiany precyzyjnym czujnikiem).Dopiero na stole będą w stanie zweryfikować jego stan i określić zużycie innych elementów.Po regeneracji masz otrzymać protokół z naprawy (data ,na jakiej maszynie ,co było wymienione,parametry wtryskiwacza po zdjęciu ze stołu ,kod IMA) Po odbiorze czyścisz gniazdo w głowicy i montujesz wtryskiwacz na pastę ceramiczną.

Przed wyjęciem wtryskiwacza zrób diagnostykę diagnoskopem.to co wspomniałem (test - porównanie ilościowe) będziesz miał podgląd jak wyglądały parametry przed i po regeneracji.

I niech Ci nikt nie wmówi że zrobi to na stole w normalnym warsztacie i będzie dobrze  :om: Dobry warsztat tak jak wspomniałem po regeneracji dostarczy Ci wtryskiwacz gotowy do montażu z podkładką .Szczelnie zapakowany w hermetycznej folii z dołączonym protokołem i gwarancją.Pamiętaj o kodzie IMA.Tak wygląda profesjonalna naprawa.

Uprzedzę Cię że może być problem z wyjęciem wtryskiwacza i w ostateczności może być potrzebny sprzęt hydrauliczny w postaci prasy(koszt takiego urządzenia od 2  a nawet do 9 tyś).W takim przypadku zachodzi ryzyko odkształcenia korpusu wtryskiwacza(wtedy z ,,obligu,, taki wtryskiwacz nie nadaje się do ponownego montażu)Zrobisz jak zechcesz.Czyli albo profesjonalnie albo po taniości i ,,jakoś ,, może będzie chodził czyli druciarstwo.Więc na Twoim miejscu bym poszukał odpowiedniego warsztatu który specjalizuje się w silnikach i układach zasilania Diesla.Życzę powodzenia w naprawie


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 23:32, 10.07.2017

  • 0

#13 albundy

albundy
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:KATOWICE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:26, 11.07.2017

Dziękuje za wyczerpująca odpowiedź. W czwartek rano zawoze auto do mechanika. Mówił mi,ze po wyciągnięciu wtrysków trzeba jakiś komplet uszczelek za kilkaset zł. Chyba 600 o ile dobrze zrozumiałem. Prawda to ?
350 zl koszt tych uszczelnien.
  • 0
Jest cały czas przy mnie, zawsze mogę na nią liczyć, nie jest zazdrosna,
ale trochę wymagająca, nie robi fochów
o inne kobiety i pojedzie ze mną na koniec świata...

#14 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1201 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:49, 11.07.2017

Że co? 600 zł za co?Zapytaj się czy dostaniesz protokół z regeneracji wtryskiwacza(to co wspomniałem wcześniej)i kto to będzie robił.Jak już bez demontażu wie co jest do naprawy(mam na myśli sam wtryskiwacz) Jeśli nie będziesz u niego widział specjalistycznego sprzętu to wiadomo że sam tego nie zrobi.A jak zrobi to przypuszczam że długo nie pojeździ.Dostaniesz fakturę na wykonaną usługę?

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 16:51, 11.07.2017

  • 0

#15 albundy

albundy
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:KATOWICE
  • Silnik:2.2
  • Wersja:s
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:13, 11.07.2017

350 zł koszt tych uszczelnien. Jest to serwis bosch w piekarach sląskich. Polecili mi to w aso jkk.
  • 0
Jest cały czas przy mnie, zawsze mogę na nią liczyć, nie jest zazdrosna,
ale trochę wymagająca, nie robi fochów
o inne kobiety i pojedzie ze mną na koniec świata...





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, silnik, problem, na, cieplym

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq