Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Pasek przy pompie skacze

VI pompa wspomagania accord vi pasek wspomagania

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 deha21

deha21
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VI ES
  • KM:311 000
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:00, 05.06.2017

Nie dawno wymieniałem pompę wspomagania (na używaną ale dobrym stanie). W serwisie nałożyli nowy pasek na to "koło", a samo koło zostawili ze starej pompy bo tam było jakieś lepsze. Teraz, zazwyczaj przy ruszaniu z parkingu (przy skrętach) pasek na tym kole "skacze", tak jakby nie łapał do końca. Po rozgrzaniu samochodu jest lepiej, ale też czasem skacze. Jaka przyczyna? Mechanik twierdzi że to przez pompę wspomagania która najwidoczniej nie była w dobrym stanie, co zresztą sam powiedział. Może coś z nowym paskiem? A może to stare koło? Chociaż na starej pompie tak się nie działo.


  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:50, 05.06.2017

Co znaczy nie łapał do końca?

Jeśli pasek przeskakuje, zatrzymuje się i piszczy to masz blokującą się pompę.

Jak stanie i nie będziesz w stanie odpalić bo będzie gasł to tnij pasek od razu albo go zdejmuj.


  • 0

#3 deha21

deha21
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VI ES
  • KM:311 000
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:16, 05.06.2017

Co znaczy nie łapał do końca?

Nie łapał, tzn. kółko się kręci a pasek dostaje jakby luzu i stoi w miejscu. Po chwili pasek "łapie" i już kręci się na kole. Takie skoki trwają może pół sekundy albo i mniej ale jest to odczuwalne, a przede wszystkim słyszalne bo przy okazji auto piszczy.

Auto mi nie gasło jeszcze nigdy.


  • 0

#4 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:38, 05.06.2017

Może pasek słabo naciągnięty

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:57, 06.06.2017

Na którym kółku się ślizga. Bo jak pasek się zatrzymuje to pewnie kręci się koło pasowe silnika a koło pasowe pompy się zatrzymuje.
Sprawdź też naciąg paska.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#6 deha21

deha21
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VI ES
  • KM:311 000
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:48, 07.06.2017

Wydaje mi się ze kręci się właśnie koło od pompy. Dziś zerknę jeszcze dokładniej, bo nie pamiętam. Czy samemu pasek mogę naciągnąć jakoś?


  • 0

#7 deha21

deha21
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VI ES
  • KM:311 000
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:04, 08.06.2017

Sprawdziłem. Koło od pompy się stopuje przez pasek. Możliwe że naciągnięcie by pomogło (tak na logikę) ale czy moge to zrobić jakoś sam czy raczej w serwisie?


  • 0

#8 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 15:50, 08.06.2017

Możesz zrobić sam jeśli czujesz się na siłach...

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:56, 08.06.2017

Jak koło się blokuje to pompę raczej niedlugo trafi tak, że się zablokuje i dalej nie pójdzie. Szukaj raczej nowej pompy

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 deha21

deha21
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord VI ES
  • KM:311 000
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:28, 21.06.2017

Mechanik stwierdził że za słabo naciągnięty pasek, ale nie zdążył zrobić bo się oboje spieszyliśmy. Chcę sam to zrobić tylko powiedzcie mi czy to się napina tą śrubą która jest po lewej stronie z dołu (patrząc na samochód z przodu)?

 

EDIT: Z braku narzędzi pojechałem do mechanika, podciągnął mi pompę w minutkę i już jest wszystko w porządku :)


Użytkownik deha21 edytował ten post 10:16, 26.06.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, pompa wspomagania, accord vi, pasek wspomagania

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq