Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Zimmermann - czy warto?

VII zimmermann klocki i tarcze klocki tarcze hamulce

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
57 odpowiedzi w tym temacie

#46 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:04, 31.08.2017

 Zauważyć to można poprzez wyraźnie wyżej biorący pedał hamulca po wymianie tarcz/klocków w porównaniu do hamowania na zużytych częściach

 

To nie hamulce na linkę, że jest różnica w wysokości pedału hamulca po zmianie kloców.....


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#47 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:00, 03.09.2017

Nie jeden, ani nawet nie dziesięc razy mieliśmy na serwisie "świeżo zregenerowane" zaciski, które trzeba było na nowo regenerować, bo uszczelnienia zostały źle poskładane.

 

Które uszczelnienia masz na myśli ? Tłoczka czy prowadnic zacisku ?


  • 0

#48 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:29, 03.09.2017

Aby sprawdzić opór toczenia,wystarczy podnieść koło i nim zakręcić,a nie od  razu na SKP jechać! 


  • 0

#49 verul

verul
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:24, 03.09.2017

Tak powiedzialem o SKP, wiadomo ze mozna podniesc kolo. Ode mnie nawet pieniedzy nie chcieli za zbadanie hamulcow po wymianie tarcz i klockow.
  • 0

#50 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:45, 04.09.2017

Które uszczelnienia masz na myśli ? Tłoczka czy prowadnic zacisku ?

Chodzi o osłonę (nie uszczelnienie) tłoczka. Często "warga" osłony nie wejdzie dobrze w rynienkę w zacisku i poprzez powstałą w ten sposób nieszczelność do tłoczka dostaje się wilgoć i zanieczyszczenia które po kilku miesiącach powodują problemy z hamulcami


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#51 verul

verul
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:45, 04.09.2017

To fakt. Co ja sie z ta oslona nameczylem W jednym zacisku weszla ladnie, a w drugim orka na ugorze. Z jednej strony wchodzilo, to wychodzilo z innej. Ostatecznie jakos sie udalo.


  • 0

#52 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:24, 04.09.2017

To nie hamulce na linkę, że jest różnica w wysokości pedału hamulca po zmianie kloców.....

Jest różnica - gdy zmienisz to poczujesz :)


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#53 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:40, 04.09.2017

Jest różnica - gdy zmienisz to poczujesz :)

 

No dokładnie tydzień temu zmieniałem klocki na nowe, ba nawet tarcze nowe założyłem i hamulec bierze na takiej samej wysokości jak wcześniej :)


Użytkownik h1tman edytował ten post 00:09, 10.09.2017

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#54 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 383 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:40, 09.09.2017

Żadnego problemu nie mam z tarczami Zimmerman, zrobione na nich już jakieś 5-6 tys km i zero bicia, klocki zielone EBC.

Zestaw uważam za bardzo dobry, sprawdza się znakomicie.
  • 0

#55 Maran7

Maran7
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:53, 10.09.2017

Ja tez mam Zimmermany, tarcze i klocki, śmiga wszystko aż miło juz z 10 tys.
  • 0

#56 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:48, 18.11.2021

Kopnę temat.

Czy warto dopłacać do klocków EBC Black (standard) względem Zimmermann pod kątem efektywności i zużycia ?? Różnica 40zł ale jest :P

Do tej pory w poprzednim VII i teraz VIII jeździłem na EBC Black. Teraz na przodzie wytrzymały mi 2 lata i 23tys. km czyli szału nie ma, ale rozumiem, że skrzynia AT i masa robi swoje.

Swoją drogą mam nadzieję, że pisk przy hamowaniu to sygnał do wymiany, a nie nic innego (wcześniej klocki EBC black nie wydawały takich dźwięków, dowiadywałem się na przeglądzie o konieczności wymiany).

 

Btw. czy zużyta bądź krzywa tarcza może powodować drganie budy na boki podczas przyspieszania ?? Przy depnięciu do dechy (większym obciążeniu momentem) drganie rośnie proporcjonalnie.

Borykam się z tym od 2 miesięcy, jeszcze nim zaczęły mi piszczeć hample.

Przy hamowaniu brak drgań. 


Użytkownik SimRacer edytował ten post 13:41, 18.11.2021

  • 0

#57 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 14:37, 18.11.2021

To nie tarcze. Bardzo prawdopodobne że to półosie a dokładniej przegub wewnętrzny. Może to też być coś z zawieszenia np sworzeń górny, albo kilka tych rzeczy nakładających się na siebie


Użytkownik piotrekk6 edytował ten post 14:38, 18.11.2021

  • 0

#58 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:15, 18.11.2021

Sworzeń górny wymieniony bo strzelał, przegub wewn. brałem pod uwagę ale najprędzej nie wyważone i wyząbkowane koła jednak (felgi 18" mam solidnie pokrzywione). Trzeba będzie jechać na wyważarkę Hunter z testem drogowym jak polecają Koledzy na forum.

Koniec OT. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, zimmermann, klocki i tarcze, klocki, tarcze, hamulce

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq