Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

stuki w silniku

VII stuki silnik 2.0 vtec k20a6

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
65 odpowiedzi w tym temacie

#46 MTTC

MTTC
  • Klubowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Prostki/Ełk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:29, 09.06.2017

Nie chcę siać czarnych wizji, ale jestem właśnie w trakcie wymiany silnika. Też tak stukało-okazało się, że zatarty jest pierwszy tłok. No ale u mnie stukanie było nawet jak pasek wielorowkowy miałem zdjęty, więc tu może jest inna przyczyna. Jeśli masz możliwość to osłuchaj silnik stetoskopem-wtedy łatwiej zlokalizować źródło dźwięku.


  • 0

#47 omanbik

omanbik
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:21, 13.06.2017

Hej , czy odczuwałes spadek mocy przy tym zatartym tłoku czy tylko głośno chodził ? chyab am te samą usterkę wiec pewnie czeka meniw wymiana silnika.


  • 0

#48 MTTC

MTTC
  • Klubowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Prostki/Ełk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:14, 13.06.2017

Spadku mocy nie było. Miałem nawet z tą awarią szybką trasę-40 km zrobiłem kręcąc prawie na każdym biegu do czerwonego pola i wytrzymał (wiem-ryzykowne to było i głupie). W zasadzie poza tym, że stukało (wręcz dzwoniło) zaraz po odpaleniu silnika to innych objawów nie zauważyłem. Może troszkę bardziej kopcił bo już zaczął olej przepalać, ale trudno tu mówić żeby to było jakoś bardzo widoczne bo jest lpg. Jeśli będziesz z tym dłużej jeździł to na pewno będzie ci szybciej oleju ubywało na bagnecie bo już wtedy pierścienie tak nie zbierają i przepala olej-zwłaszcza jak wkręcasz na obroty.

Ja właśnie składam całość do kupy. Zakupiłem k20z2-niby w tym ta usterka już jest poprawiona. Przy przekładce trzeba tylko kolektor dolotowy z przepustnicą założyć od starego k20a6. reszta  pasuje. Stary silnik rozebrałem bo myślałem że się da remont zrobić, ale koszty są nieporównywalnie wyższe niż kupno używanego słupka.

 

Jak analizowałem od czego mi się to przytrafiło to mam taką teorię, że wina może leżeć w oleju. U mnie od zakupu-czyli przez 3 lata lałem Castrol Magnatec 10w40. W zimę ciężko odpalał-ledwo kręcił, a i trasy robiłem po 5-6 km tylko do pracy i to go mogło zabić. Teraz mam nowy-używany słupek, rozrząd sprawdzony, sprężanie też w normie i równo na wszystkich garach. Planuję zrobić płukankę i zalać go millersem 0w40. Zobaczę jak to zniesie i ile wytrzyma.

 

Jeśli chcesz zdiagnozować tą usterkę czy to rzeczywiście przytarty tłok to poszukaj kogoś kto osłucha silnik stetoskopem albo ma dostęp do kamery endoskopowej. Ja użyłem stetoskopu-jak się przykłada w różne miejsca (od pokrywy zaworów, przez pokrywę łańcucha rozrządu, na bloku kończąc) to słychać gdzie stuka najwyraźniej (najgłośniej). U mnie początkowo podejrzewałem wypalone gniazdo zaworowe na 1 cylindrze, ale po użyciu stetoskopu wyraźnie było słychać, że bardziej stuka na wysokości cylindra jak przykładałem do bloku. Po rozebraniu aż strach było patrzeć na tłok.

Tutaj masz inny wątek w którym wrzuciłem zdjęcia tłoków:

http://www.accordklu...napinacz/page-3


Użytkownik MTTC edytował ten post 15:15, 13.06.2017

  • 0

#49 omanbik

omanbik
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:35, 13.06.2017

u mnie odczuwalne zamulenie między 3-4,5 tys obrotów  I dzwonienie silnika  chodzi jak diesel. Bez mechnika się nie  obejdzie.


  • 0

#50 MTTC

MTTC
  • Klubowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Prostki/Ełk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:41, 13.06.2017

U mnie do końca chodził. i pewnie jeszcze bym tak jeździł, ale najpierw było go słychać a potem widać, więc poszedł do wymiany. Jesteś z Warszawy to uderz do kolegi wołka-powinien pomóc.


  • 0

#51 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1341 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 32
Super

Napisano 19:22, 13.06.2017

Orientujecie się czy sprawdzenie sprężania może to wykryć? 


  • 0

#52 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 719 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:42, 13.06.2017

Raczej nie wykryjesz poprzez sprawdzenie sprężania, no chyba że jest już totalnie zniszczony cylinder/tłok.


  • 0

#53 MTTC

MTTC
  • Klubowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Prostki/Ełk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:26, 14.06.2017

Tak jak kolega wyżej napisał, trudno na podstawie samego sprężania być pewnym. Rzeczywiście musiałby tłok mieć duży luz już. U mnie po rozebraniu silnika jak zmierzyłem różnice na głębokości tulei to największy luz był w mniej więcej w połowie. Przy pomiarze sprężania tłok masz na samej górze-praktycznie nieruchomy w GMP, więc samo sprężanie za wiele tu nie pomoże.


  • 0

#54 smondzio

smondzio
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Horyniec-Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:confort
  • KM:109000
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:51, 19.11.2017

Witam! ja chyba mam podobne objawy ale pewny nie jestem. Ktoś kto przerabiał temat może pomoże w diagnozie, wrzucam filmik nagrany przypadkiem przy diagnozowaniu przegubu. Na nagraniu  wyraźnie słychać metaliczne stukanie w tle, które mnie irytuje od 20k km.  Najbardziej słyszalne objawy są przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach.   Kolega mechanik twierdzi, że to coś z katalizatora słychać ale jak dla mnie to z silnika :[


  • 0

#55 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 159 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:22, 19.11.2017

Czy przy normalnej jeździe też ten dźwięk występuje? Jeżeli masz jeszcze osłonę pod katalizatorem, to zobacz, czy nie jest częściowo urwana. Może też dzwonić metalowa osłona nad kolektorem wydechowym. Najpierw sprawdź to, jeżeli to nic nie pomoże, to dopiero można zacząć się zastanawiać nad bardziej kosztownymi sprawami, takimi jak wymiana przegubu wewnętrznego, czy łożyska półosi. 


  • 0

#56 Pioter1964

Pioter1964
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:21, 11.02.2019

temat troche pokrył się kurzem to go odświeżę , jako ze film z youtuba nie działa z pierwszego postu to postanowiłem nagrać własny i oto efekty  i teraz pytanie do znawców czy to przytarty tłok czy wytarty wałek rozrządu a może to i to, dodam że ze wzrostem prędkości stukanie przyspiesza, jakieś propozycje co to może być, i czy opłaca się na początek regulowac luzy na zaworach czy już sobie podarować ten silnik.

pozdrawiam


  • 0

#57 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 419 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.0
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 16:39, 11.02.2019

Klekot to raczej zawory, zapieczone pierścienie to narastający świst, jak połaczysz te dwa dźwięki razem narastająco a przy pewnej ustalonej prędkości się wyciszy, ale nie ustanie to początek panewki. Ale tu po 100 km jak ci się uda to jeszcze wjedziesz na lawetę.
To z moich ostatnich obserwacji.
  • 0

#58 Pioter1964

Pioter1964
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:19, 12.02.2019

Klekot to raczej zawory, zapieczone pierścienie to narastający świst, jak połaczysz te dwa dźwięki razem narastająco a przy pewnej ustalonej prędkości się wyciszy, ale nie ustanie to początek panewki. Ale tu po 100 km jak ci się uda to jeszcze wjedziesz na lawetę.
To z moich ostatnich obserwacji.


Pacjent był u mechaniora, na dobry początek wymienimy panewki i wlejemy gęstszy olej,ale to dopiero w połowie marca jak wróce do domu
  • 0

#59 Waldi.

Waldi.
  • Moderator
  • 419 postów
  • Skąd:TM
  • Silnik:2.0
  • Wersja:王冠の宝石
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 07:02, 12.02.2019

Zdanie większości tutaj jest takie,że nie warto. Wałek jeszcze można wymienić bo nie kosztuje fortuny używany, nawet głowica nie jest droga i tania w montażu.
Ale grzebać się w panewkach gdzie trzeba zdemontować silnik jest nieopłacalne. Lepiej poszukaj cały k20z2 lub k24 też wystawiają na kompie od k20 i mieć spokój na lata.
  • 0

#60 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 1341 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 32
Super

Napisano 07:59, 12.02.2019

Panewki wymienia bez demontażu silnika i sanek. Warto przy tej okazji sprawdzić luz na sworzniu tłoka
  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, stuki silnik, 2.0, vtec, k20a6

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq