Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Klimatyzacja wyłącza się po rozgrzaniu silnika

VII

Najlepsza odpowiedź RoundCube , 20:09, 31.05.2017

Problem rozwiązany a moje typy były zupełnie nietrafione bo to nie sprężarka się wyłączała po nagrzaniu silnika a wentylator skraplacza - i tutaj trzeba było szukać przyczyny. Poczytałem jeszcze trochę ESM, szczególnie procedury usuwania usterek związanych z klimatem, następnie się z tematem przespałem i rano zapaliła mi się lampka:

 

- sprawdzić poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym !  - okazało się, że był na kresce MIN, dolałem 350ml i wentylator teraz załącza się cyklicznie niezależnie od temperatury silnika.

 

Wiem, wiem - trzeba było od tego zacząć :)   Bo przecież przy deficycie płynu chłodzącego wymiana ciepła w układzie nie jest na tyle wydajna by chłodzić silnik i powietrze wtłaczane do kabiny.

 

Temat zakończony happy endem a przy okazji sobie sprawdziłem szczelność układu oraz uzupełniłem czynnik i olej, czego znając życie bym w najbliższym czasie nie zrobił gdyby nie w/w usterka. 

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 RoundCube

RoundCube
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:23, 30.05.2017

Dobry wieczór,

 

Problem następujący - klimatyzacja wyłącza się po kilkunastu minutach od uruchomienia zimnego silnika lub po kilku minutach jeżeli silnik był odpalany ponownie po postoju. Generalnie jak już silnik złapie temperaturę to wentylatory przestają działać. 

 

Na zimnym silniku wszystko hula aż suty dęba stają - lodówka. 

 

Po pierwszych objawach uzupełniłem czynnik i olej - było jakieś 75% - teraz jest pełno i szczelnie.

 

Wszystkie czujniki sprawne - ciśnienie na wyłączonej około 8-9 atm, podczas pracy sprężarki 16-17 atm.

 

 

Temperatura głównym winowajcą a więc nasuwają mi się pewne podejrzenia:

 

1. Luz pomiędzy kołem pasowym a tarczą dociskową sprzęgła sprężarki ?

2. Czujnik termiczny sprężarki ?

 

Może macie inne pomysły ?

 

Dodam jeszcze, że od wczoraj wentylator klimy działa w sposób ciągły a wcześniej załączał się cyklicznie.. Stało się to po "dociśnięciu" przekaźników pod maską.

 

Odrzucam raczej przekaźnik sprzęgła sprężarki bo wg ESM procedury usuwania usterek obwodu nie należy stosować jeżeli równolegle wentylatory nie działają. 


Użytkownik RoundCube edytował ten post 22:29, 30.05.2017

  • 0

#2 RoundCube

RoundCube
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Zamość
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:09, 31.05.2017   Najlepsza odpowiedź

Problem rozwiązany a moje typy były zupełnie nietrafione bo to nie sprężarka się wyłączała po nagrzaniu silnika a wentylator skraplacza - i tutaj trzeba było szukać przyczyny. Poczytałem jeszcze trochę ESM, szczególnie procedury usuwania usterek związanych z klimatem, następnie się z tematem przespałem i rano zapaliła mi się lampka:

 

- sprawdzić poziom płynu chłodzącego w zbiorniku wyrównawczym !  - okazało się, że był na kresce MIN, dolałem 350ml i wentylator teraz załącza się cyklicznie niezależnie od temperatury silnika.

 

Wiem, wiem - trzeba było od tego zacząć :)   Bo przecież przy deficycie płynu chłodzącego wymiana ciepła w układzie nie jest na tyle wydajna by chłodzić silnik i powietrze wtłaczane do kabiny.

 

Temat zakończony happy endem a przy okazji sobie sprawdziłem szczelność układu oraz uzupełniłem czynnik i olej, czego znając życie bym w najbliższym czasie nie zrobił gdyby nie w/w usterka. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq