Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

dolny wahacz przód - tuleje

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#16 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:51, 21.06.2017

Widziałeś gdzieś OEM gorny?

Wysłane z Tapatalk

To już ASO nie posiada części OEM :) jeśli  nie ma sworznia to wahacz :)

Jeśli zamiennik to jaki?


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 21:52, 21.06.2017

  • 0

#17 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 05:48, 22.06.2017

W ASO wahacz występuje jakoś cały element ze sworzniem włącznie. Górne sworznie kupisz u nich, owszem, ale w zamienniku, przeplacajac kilkadziesiąt procent więcej niż w sklepie motoryzacyjnym. Lepiej więc kupić sworzeń gdzie indziej (najlepiej firmy CTR).

Tarjei86 z ONEPLUS 3T @ Tapatalk
  • 0

#18 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:02, 22.06.2017

Ja u siebie swojego czasu wymieniałem wszystkie tuleje i sworzeń dolnego. Kupiłem tez zestaw śrub do kompletu.
Ta przednia duża była naderwaną, dwie małe ok ale przy jędrnej robocie wymieniałem, sworzeń miał wadę fabryczna i tłukł przy temperaturach powyżej 25 stopni. Wszystkie części oryginalne przy przebiegu coś około 230-240tys km.
  • 0

#19 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 14:50, 22.06.2017

Wada fabryczna po 230tyś km? A nie zwykłe zużycie?

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#20 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 18:07, 22.06.2017

230 tyś to dobry wynik w oryginale.Niektóre Europejskie auta nie wytrzymują połowy tego przebiegu.Wracając do tematu .Górny sworzeń w zamienniku pasuje idealnie jeśli chodzi o średnicę otworu wahacza i średnicę sworznia?


  • 0

#21 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:21, 22.06.2017

Wada fabryczna po 230tyś km? A nie zwykłe zużycie?

Wysłane z Tapatalk

Wada fabryczna 230 tyś km :-D
Podaj markę w której tyle wytrzymuje dolny sworzeń .....z bidą może jednostki z Niemieckich autostrad zrobione w 4 lata .

Użytkownik Wlodar edytował ten post 20:32, 23.06.2017

  • 0
                       

#22 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:29, 23.06.2017

Te tuleje wymieni mi każdy mechanik czy lepiej jechać do kogoś kto specjalizuje się w Hondach ?

Pytam bo już nie raz przy pozornie prostej czynności robota nie raz została spartolona przez "zwykłego" mechaniora.

Dostałem wycenę u zwykłego mechaniora 60zł za robotę od jednej tulei.


  • 0

#23 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 10:48, 23.06.2017

Nie musi być fachowiec od Hondy :) 

Dobry warsztat przy użyciu prasy i odpowiednio dobranych tulei wyciśnie i wprasuje nowe tuleje.Tylko nie dawaj do kowala co będzie usuwał a potem montował nowe tuleje w imadle przy użyciu młota  :ckm:


  • 0

#24 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:22, 23.06.2017

Zle zrozumieliście. Sworzeń był ok przy temperaturach poniżej 25-30C i dopóki się nie zrobiło z 20km - czyli w UK problem był może 4 tygodnie w roku. Tylko po nagrzaniu smaru wewnątrz jak się hamowało to chwile przed zatrzymaniem było takie puk pojedyncze. Problem występował od zawsze praktycznie ale przy 230tys znalazłem biuletyn od acury tsx który opisywał ten problem i sworzeń wymieniłem na poprawiona wersje - inny numer katalogowy. Problem odrazu ustał. Może w Polsce montowali inne fabrycznie ale jak ktoś ma takie puk przed zatrzymaniem to właśnie te wadliwe sworznie.

Jak kto by był zainteresowany to link tutaj: http://techinfo.hond.../SB/B12-041.pdf przy okazji jest poprawna procedura wymiany :)

A clunk is heard in the front suspension while driving over irregular surfaces and in hot weather. The noise goes away temporarily when the vehicle is lifted in the air (the suspension is allowed to hang) and then returned to the ground.

Hot weather causes the grease to pool on the bottom of the ball joint, causing a knocking noise.

Użytkownik hangie edytował ten post 20:40, 23.06.2017

  • 0

#25 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:34, 23.06.2017

Czyli zrobili Ci to w ramach akcji, czy sam kupiłeś?

Tarjei86 z ONEPLUS 3T @ Tapatalk
  • 0

#26 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:25, 24.06.2017

Biuletyn sam w sobie to nie akcja serwisowa tylko opis problemu który Honda rozpoznała i opisuje jak naprawić. Ogólnie w UK nigdy o tym problemie nie słyszeli, zapewne z racji iż accordow jest bardzo mało. Zrobili tylko wielkie oczy ze chce inny sworzeń niż standardowo jest w katalogu. balem się ze w Europie może wygole tej części nie byc ale naszczescie po 3 dniach byl do odbioru.

Po wymianie jak pisałem puknięcie zniknęło co mnie bardzo ucieszyło bo już się bałem ze to z maglownicy.

Rdza na szyber dachu tez na początku była biuletynem ale z racji skali problemu podnieśli rangę do rozszerzonej gwarancji. Z tym sworzniem może jest tak ze tylko jakaś seria albo dostawca użył złego smaru który za bardzo się rozrzedza w wysokich temperaturach.

Użytkownik hangie edytował ten post 07:27, 24.06.2017

  • 0

#27 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:01, 24.06.2017

Ok, rozumiem :) dzięki za wyjaśnienie. Myślałem że biuletyn z automatu przechodzi w akcje serwisowa przy tak istotnych elementach odpowiadających za bezpieczeństwo.

Tarjei86 z ONEPLUS 3T @ Tapatalk
  • 0

#28 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:03, 24.06.2017

Bezpieczeństwo to słowo klucz. O ile wada zagraża bezpieczeństwu jak dobrze znane napełniacza poduszek powietrznych wtedy idzie to jako kampania serwisowa z automatu. W przypadku tego sworznia nie było zagrożenia bezpieczeństwa bo on tylko pukał z racji złego smarowania ale nie groził rozpieciem.
  • 0

#29 Porucznik91

Porucznik91
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:53, 06.07.2017

Witam co myślicie o tej tulei?http://poliuretany.o...ednia-1szt.html


  • 0

#30 Porucznik91

Porucznik91
  • Forumowicz
  • 120 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:31, 06.07.2017

http://jarusnet.pl/51391-sea-004 czy to jest oryginalna tuleja?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq