Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Kierownica sama skreca, auto jest niestabilne

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 gottek

gottek
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:25, 29.05.2017

Dzień dobry,

 

Od jakiegoś czasu moja Hania dziwnie się zachowuje. Na prostej czasami sciaga lekko w lewo lub prawo(kierownica nie do konca odbija jak sie ja lekko przekreci). Na wzniesieniach lub dołkach kierownica sama lata od lewej do prawej. Przy hamowaniu na swiatlach tez czasami kerownica przekreca sie o jakies 20 stopni w lewo lub prawo - wyglada to tak ze trzymam kierownice prosto, czuje juz ze ciagnie ja w którąś strone - zatrzymuje sie, puszczam kierownice, a ona sama skręca.

 

Wymieniłem sworznie dolne, tuleje + zrobiłem zbieżnosc. Efekt żaden. Auto mialo przegląd w Honda ASO i w jeszcze jednej stacji diagnostycznej i jedyne co znaleźli to sworznie dolne do wymiany, tuleje wymieniłem bo gdzies czytalem ze to moze byc to. Maglownica sucha, według 3 mechaników drążki i wszystkie inne elementy zawieszenia wyglądają dobrze, bez luzów. Troche sie obawiam że to może byc maglownica, ale tez boje sie ze po wymianie może sie okazać że to coś innego.

 

Felgi 17, rozmiar opon 225/45

 

Juz mnie to zaczyna wkurzać, liczę że może ktoś z was mnie jakos nakieruje, co to może być. Ewentualnie może ktoś poleci mechanika w okolicach rzeszowa, który miałby wiekszą wiedze w tym temacie.

 

 

 

 


  • 0

#2 demonobiker

demonobiker
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:Sheffield
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:ciagnie jak Sasha Grey ;)
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:saloon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:51, 29.05.2017

Miałem podobnie i winna była maglownica , owszem była sucha jak u Ciebie ale luz był w miejscu gdzie listwa łączy się z kolumna kierownicza . Nie wiem który gen masz i czy to faktycznie to ale w VII da się skasować ten luz i będzie przez jakiś czas dobrze poza faktem że nie dokonca kierownica się prostuje po skrecie ...

Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka
Generalnie aby ta listwe zrobić tzn regulacje to nie trzeba nawet kanału . Ściągasz prawe koło i masz dostęp ,narzędzia to nasadka 3/4" (bo sruba jest na kwadrat ) i klucz płaski ale najlepiej oczkowy w rozmiarze 36 albo 40 nie pamiętam dokładnie , chwila czasu i zrobione . Cala procedura jest opisana w manualu ...

Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 gottek

gottek
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:24, 05.06.2017

Miałem podobnie i winna była maglownica , owszem była sucha jak u Ciebie ale luz był w miejscu gdzie listwa łączy się z kolumna kierownicza . Nie wiem który gen masz i czy to faktycznie to ale w VII da się skasować ten luz i będzie przez jakiś czas dobrze poza faktem że nie dokonca kierownica się prostuje po skrecie ...

Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka
Generalnie aby ta listwe zrobić tzn regulacje to nie trzeba nawet kanału . Ściągasz prawe koło i masz dostęp ,narzędzia to nasadka 3/4" (bo sruba jest na kwadrat ) i klucz płaski ale najlepiej oczkowy w rozmiarze 36 albo 40 nie pamiętam dokładnie , chwila czasu i zrobione . Cala procedura jest opisana w manualu ...

Wysłane z mojego HTC One A9 przy użyciu Tapatalka

 

Byłem u 2 mechaników, są pewni ze to nie to(nie ma ązdnych luzów), a jednocześnie nie sa w stanie określic co innego moze być przyczyną.

 

Troche obawiam sie regeneracji maglownicy, tym bardziej ze mechanik nie jest pewien czy to to. Moze sie okazac ze na darmo wyciągam.


  • 0

#4 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 13:51, 05.06.2017

Jeśli na tej maglownicy jest luz to trudno go wyczuć "ręką" bo kasuje go sprężyna. Niemniej jednak przy większych obciążeniach sprężyna nie jest już w stanie go kasować. Choć mi auta nie lata po drodze to przymierzam się do tej regulacji


  • 0

#5 gottek

gottek
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:08, 07.06.2017

Jeśli na tej maglownicy jest luz to trudno go wyczuć "ręką" bo kasuje go sprężyna. Niemniej jednak przy większych obciążeniach sprężyna nie jest już w stanie go kasować. Choć mi auta nie lata po drodze to przymierzam się do tej regulacji

Okey, ale jak kolega wczesniej wspomnial usuniecie luzu nie pomaga na zawsze i jest problem bo kieronwica ciezej chodzi i nie wraca do swojego oryginalnego polozenia.

 

Jaki w takim przypadku jest sposób zeby to naprawic i żeby auto chodzilo jak nowe? maglownica do regeneracji?


  • 0

#6 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 07:49, 07.06.2017

orientuje się ktoś co oni tam regenerują poza wymianą uszczelnień, tulejek i regulacją ?


  • 0

#7 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:25, 07.06.2017

Okey, ale jak kolega wczesniej wspomnial usuniecie luzu nie pomaga na zawsze i jest problem bo kieronwica ciezej chodzi i nie wraca do swojego oryginalnego polozenia.

Jaki w takim przypadku jest sposób zeby to naprawic i żeby auto chodzilo jak nowe? maglownica do regeneracji?

Jak za mocno dokręcisz do nie odbija .Jak zrobisz z głową ,i jak niektórzy już tu z forum to kierownica chodzi jak trzeba ,a luz jest stanowczo mniejszy.
Po drugie, kiedyś w starym acco zrobili mi to w ASO bo chciałem oni za bardzo nie :-)
Dwa podejścia zrobili ,bo za pierwszym razem za mocno.Fakt na początku lekko nie nieodbijała kiera do końca ale po czasie i iluś tam kilometrach ułożyło się i odbijała już normalnie, a luzu już nie było

Użytkownik Wlodar edytował ten post 10:26, 07.06.2017

  • 0
                       

#8 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 10:57, 07.06.2017

Kiedyś w ESM znalazłem opis jak to regulować - może uda mi się wieczorem poszukać. Generalnie sposób jest taki że dokręcamy do końca (z czuciem do oporu) i cofamy o jakiś tam kąt. Wtedy pozostaje minimalny luz który zapewnia płynne przesuwanie się pręta przekładni.


  • 0

#9 gottek

gottek
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:37, 07.06.2017

Dziś od kolejnego mechanika usłyszałem że to na 90% wina przekładni.

 

To co gość zauwazył, czego ja nie widziałem, ani żaden mechanik na to nie zwrócił uwagi:

- kierownica chodzi dość ciężko(myslałem że każdy accord tak ma) + slychać że silnik chodzi głosno przy skrecaniu, wiec widać że sie męczy pompa wspomagania(jak to wyglada u was? też tak slychac silnik bardziej jak sie skręca w miejscu?)

- druga sprawa, stwierdził że skoro nawet po wyhamowaniu, kierownica leci na lewo lub na prawo, jak juz auto stoi, to raczej na pewno to wina przekładni

- polecił mi nie regenerować tylko kupić używkę. Bo nie był pewien czy cześć która może być zepsuta, jest w ogóle regenerowana, chodzi o coś co decyduje w którą strone skreca układ, ma ktoś może jakiś schemat układu kierowniczego? żebym mógł zrozumieć jak to działa


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq