Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Smar łożysko oporowe

VIII smar łozysko oporowe

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:31, 24.05.2017

Jaki polecacie smar do łożyska oporowego? Chciałbym zastosować taki by nie mieć problemów w przyszłości z ciężko chodzącym pedałem sprzęgła.


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:36, 25.05.2017

A w jaki sposób chcesz tam smar zapodac?


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:12, 25.05.2017

Pewnie mu chodzi o smarowanie miejsca po którym się łożysko przesuwa  ;) ?

Ja tam zawsze stosowałem zwykły do łożysk,chyba o oznaczeniu  ŁT 43. Nigdy nie miałem problemów. Nawet w autach 4x4 gdzie w wodzie i błocie często chodziło.


  • 0

#4 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 19:34, 25.05.2017

Jaki polecacie smar do łożyska oporowego? Chciałbym zastosować taki by nie mieć problemów w przyszłości z ciężko chodzącym pedałem sprzęgła.

Ciężko chodzące sprzęgło w 98% jest skutkiem zużycia docisku i tarczy. Przy chdraulice raczej nie wyczujesz oporu przesuwania łożyska oporowego, nawet jak nie posmarojesz kominka.
Ja zawsze stosuje grafitowy (do przegobów ) ale uważam że niema to znaczenia. Jak jest tłusty i śliski to będzie ok😉
Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Użytkownik vova777 edytował ten post 19:38, 25.05.2017

  • 0

#5 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:35, 25.05.2017

Ok, chodzi o to że wymieniam sprzęgło i dwumase, a chciałbym żeby było zrobione najlepiej jak sie da :) A w instrukcji do wymiany sprzęgła jest podany nawet jaki smar stosować jakiś specjalny wysokotemperaturowy ale Honda już go nie produkuje ;(.


Użytkownik Pure edytował ten post 20:35, 25.05.2017

  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#6 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 07:48, 26.05.2017

Zapodaj grafitowy albo jakiś z MOS2 i będzie gitara.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#7 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:23, 26.05.2017

podobno grafitowy do trących metalowych elementów jest słaby, dobrym wyborem jest mos2, ale własnie jakiś, JAKI? 

 

Do tego musi być wysokotemperaturowy.


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 07:44, 27.05.2017

Ja bym zapodał smar do łożysk wysokoobrotowych. Jest bardzo ciągliwy i dobrze przywiera do powierzchni.
Szukaj smaru który będzie miał temp pracy minimum do 150stopni.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:33, 28.05.2017

Jak chcesz naprawdę dobry smar to polecam Molykote G-rapid plus.Używałem tego smaru do śrub głowicy przy dokręcaniu.Ale cena Cię zabije.W każdym dobrym zestawie sprzęgła powinna być saszetka smaru


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 11:43, 29.05.2017

  • 0

#10 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:56, 29.05.2017

Wkładam orginał sprzęgło wraz z łożyskiem Hondy od Type-S pasuje idealnie do 150, a nie ma problemu ze ślizganiem się sprzęgła. Niestety do tego zestawu nie dodają juz smaru bo przestał być produkowany ;)

 

Co do tego Molykote stosuje to co najlepszse a z tego co widzę można kupić tubki po 10gram. Teraz zastanawiam się który lepszy:

 

http://sklep.smary.e...nt-i-rozruchowa

 

Czy może jednak ten:

 

http://sklep.smary.e...pasta-montazowa

 

Panowie szukamy świętego grala smarów, może jak posmaruje pedał sprzęgła to przestanie skrzypieć :)


Użytkownik Pure edytował ten post 11:59, 29.05.2017

  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#11 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 23:19, 29.05.2017

DLA MNIE TYLKO MOLYKOTE

Przy dokręcaniu głowic pierwsza liga -śruba ,,nie skacze,, Ma uniwersalne zastosowanie.

Jeśli tylko do jednego razu to saszetka wystarczy i faktycznie koszt znikomy.Jeśli zajmujesz się naprawą samochodów to polecam ,,dużą puszkę,, która niestety kosztuje więcej niż saszetka.Polecam go z racji używania do składania silników i nie tylko.Z resztą jak bym nie używał i był niezadowolony to bym nie polecał


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 23:23, 29.05.2017

  • 0

#12 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:18, 30.05.2017

No tak ale jak patrzę to ta pasta :

http://sklep.smary.e...nt-i-rozruchowa

To montażowa jest a ten wałek po którym ślizga się łożysko oporowe się obraca przecież?

 

Ja mechanikiem nie jestem, chociaż mój mechanik pozwolił mi mu pomaga bez dopłaty. Były pracownik Hondy miażdży wiedzą ;)

 

A ja jestem troche geekiem i lubie mieć to co najlepsze dlatego nawet takie pierdoły jak smar szukam jak najlepsze.


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#13 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 13:22, 30.05.2017

Łożysko wewnętrzną stroną ,,pracuje ,, na tulei .Przesuwa się osiowo .Ten ruch wymusza ,,łapa,, sterowana hydraulicznie.Smarujesz niewielką ilością smaru tylko tulejkę pod przesuwającym się łożyskiem.Łożysko na tulei prowadzącej nie wykonuje ruchu obrotowego(jedna część łożyska jest stała a druga styka się z dociskiem w czasie używania sprzęgła i tylko ona się obraca).Tak jak wspomniałem wcześniej w zestawach zawsze miałem saszetkę smaru.Dodatkowo tym smarem pokrywasz wielowypust wałka sprzęgłowego .Miejsce gdzie przesuwa się osiowo tarcza na wałku (tylko najpierw smarujesz wałek a potem wsuwasz na wałek tarczę i przesuwasz nią po wałku kilka razy w celu usunięcia nadmiaru smaru)To cała sztuka
Tak jak wspomniałem ja stosuję chemię tylko sprawdzoną.Sam używałem tego smaru tak jak wspomniałem do składania silników.Wszystkie newralgiczne elementy silnika mające wpływ na jego długą bezawaryjna pracę składałem na ten smar (śruby głowicy, korbowody itd)Dla mnie jest produkt pierwsza liga.Sam jestem uczulony na takie drobiazgi i przywiązuję do takich rzeczy dużą uwagę.Zawsze stosuję materiały z górnej półki.Pozorna oszczędność nie wychodzi później dobrze.Dla potwierdzenia moich słów zapytaj się mechanika czy stosował ten smar do składania silnika.Z resztą przejdź się po warsztatach i zadaj moje pytanie.Zobaczysz wielkie zdziwienie i wielkie oczy u 98 % mechaników.Nawet nie słyszeli o takim produkcie i nie wiedzą do czego on służy.Dodam na koniec że ten produkt jest zalecany przy składaniu silników jednej z większych firm produkującej pojazdy.
To tak informacyjnie .Zrobisz co zechcesz i jak zechcesz :)Żeby nie było - to tylko i wyłącznie moja opinia .I nie koniecznie ktoś musi tak robić jak pisałem :)

Użytkownik backdraft998 edytował ten post 14:00, 30.05.2017

  • 0

#14 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:10, 31.05.2017

Mechanik zna Molykote i mówił że bardzo dobry ;)

 

Myśle że żeby lekko sie poruszało łozysko to wezmę tę pastę Molykote G Rapid plus, ale do samego nasmarowania łozyska oporowego to do wyboru są dwa rozwiązania:

 

Molykote BG20 - niestety tylko 1kg pucha

Molykote Longterm 2 Plus - mozna w mniejszej ilości i zawiera jeszcze MOS2


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#15 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 17:27, 31.05.2017

Czyli zna temat i będzie wiedział co ma zrobić i gdzie dać trochę smaru.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, smar łozysko oporowe

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq