Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Dławienie, szarpanie 2.2 iCDTI

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 seb1255

seb1255
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Istebna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:28, 22.05.2017

Witam, po krótce opiszę mój przypadek:
Accord 2.2 icdti 2004r. przebieg 230000.
Zdecydowałem się na wymianę kompletnego rozrządu gdyż ten, który był w silniku już mocno hałasował...(wymiana na OEM HONDA) Przy okazji zregenerowałem turbinę, przez którą silnik brał olej i nie miał wogóle góry(pszyspieszał do 3000obr./min a później cisza). Po poskładaniu wszystkiego w całość okazało się że silnik na postoju wkręcą się do 3500 obr./min i nie chce ich przekroczyć. Dopiero po przytrzymaniu prze dłuższy czas obroty idą do końca. Podczas jazdy samochód przyspiesza do 2300, czasami 2900,a jeżeli jedzie się z górki i nie obciąża silnika to potrafi przekroczyć 2900 ale dochodzi do 3500 i koniec.... zaczyna się się dławić, czasem szarpać. Po przytrzymaniu dłużej pedału gazu samochód wchodzi w tryb awaryjny.
Wyskakują 2 błędy:DTC P1065: Ciśnienie w listwie paliwowej mniejsze od oczekiwanego
DTC P0087: Zbyt niskie ciśnienie w listwie paliwowej
Błędy zostały zdiagnozowano w ASO Honda. Po sprawdzeniu wtrysków okazałożenia się że jeden wtrysk przerywa i trzeba go wymienić. Reszta wtrysków przeszła regenerację(serwis bosch). Po założeniu sprawnych wtrysków problem nie ustał, więc zostały sprawdzone wszystkie części składowe układu paliwowego w serwisie boscha.
Okazało się że układ jest w 100% sprawny(pompa, listwa, filtr paliwa bosch, itd)
Długo by jeszcze pisać więc podam co zostało wymienione, sprawdzone:
Filtr powietrza
Filtr paliwa
Czujnik położenia pedału gazu
Wszystkie czujniki przeczyszczone, sprawdzone: (map sensor, czujnik na listwie wtryskowej, regulator pompy wysokiego ciśnienia,przepływomierz)
Sprawdzony układ dolotowy, katalizator.
Został tylko EGR ale jestem umówiony na wy cięcie go z programu, więc czekam do piątku...
Jeżeli ma ktoś jakieś pomysły to proszę o pomoc.
Pozdrawiam
  • 0

#2 mat33usz

mat33usz
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:09, 06.06.2017

Podłaczam się do tematu. W moim przypadku czasem przy mocnym dodaniu gazu na 2 lub 3 biegu silnik przerywa przez kilka sekund i trzeba wrzucić wyższy bieg lub odpuścić gaz. Szczególnie niebezpieczne jest to przy wyprzedzaniu. Miał ktoś podobny problem ? Egr został wymieniony, turbina jest ok. 


  • 0

#3 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:55, 06.06.2017

Podłaczam się do tematu. W moim przypadku czasem przy mocnym dodaniu gazu na 2 lub 3 biegu silnik przerywa przez kilka sekund i trzeba wrzucić wyższy bieg lub odpuścić gaz. Szczególnie niebezpieczne jest to przy wyprzedzaniu. Miał ktoś podobny problem ? Egr został wymieniony, turbina jest ok. 

 

W Twoim przypadku zrób próbę przelewową wtrysków + standardowy pakiet dla I-CTDI - filtry+czyszczenie czujników+czyszczenie sitka pompy paliwa.

 

Seb1255, ja bym wrócił do gości co regenerowali turbo ...


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#4 seb1255

seb1255
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Istebna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:46, 07.06.2017

W Twoim przypadku zrób próbę przelewową wtrysków + standardowy pakiet dla I-CTDI - filtry+czyszczenie czujników+czyszczenie sitka pompy paliwa.

 

Seb1255, ja bym wrócił do gości co regenerowali turbo ...

To nie turbo... po wyeliminowaniu wszystkich podzespołów doszliśmy do wniosku że problem może tkwić w napinaczu rozrządu... Cały zestaw rozrządu OEM zakupiłem na forum od urzytkownika shantillas, który wysłał mi go z Wielkiej Brytanii. Różnica tkwiła jedynie w wyglądzie napinacza łańcucha głównego...ten stary ma ząbki na trzpieniu i zapadkę która blokowała go. Natomiast nowy nie posiadał ząbków, tylko gładki trzpień i brak tej zapadki. Nie mam numerów seryjnych napinacza, który był zamontowany w silniku ponieważ wybite są tylko takie cyfry na nim: 040709. Natomiast nowy ma numery 14410-RBD-E01 i katalogowo wygląda że jest OK...

Wydawało się, że takie niewielkie różnice nie powinny robić kłopotów....

Teraz pytanie, czy ktoś wie dlaczego te napinacze się różnią?

 

 

W załączniku zdjęcia napinaczy

Załączony plik  $_57.JPG   84,73 KB   14 Ilość pobrań

Załączony plik  napi.jpg   56,35 KB   14 Ilość pobrań


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq