Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Działanie klimatyzacji VII 2.0 polift - kilka pytań

VII klima

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 10:54, 21.05.2017

Cześć
Wczoraj pierwszy raz "nabiłem klimę" - od zakupu auta była niesprawna, wymieniłem skraplacz (chłodnicę) na nową z Nissensa. Klima chłodzi.
 
Mam w związku z tym kilka pytań:
 
1) wpompowano 650g czynnika - czy to nie za dużo i czym to grozi? zastanawiam się czy nie pojechać aby trochę upuścić, właśnie ile powinno być 550g? VII 2.0 polift 
2) wymiony olej na Uniwersalny (czyli pewnie mineralny) - czy spotkaliście się że niektóre serwisy dają tam syntetyk? podobno na syntetyk był tak mały popyt że trudno go już kupić
3) Jadąc prostej drodze, z leciutkim naciskaniem gazu, ok 2000 RPM wyczuwam co kilkanaście sekund chwilowe zamulenia silnika - coś jakby lekko przyhamowywyało silnik -czy to może być dołączająca się sprężarka? Czy jest możliwe że jej dołączenie jest odczuwalne przy silniku 2.0? A może niesprawny osuszacz? (układ był bez ciśnienia prawie rok, ale był szczelny)
4) Do czego służy "magiczne oczko" zamontowane na aluminiowym przewodzie od klimy w okolicy prawego reflektora?
 
z góry dzięki za odp.

Użytkownik pawlik118 edytował ten post 18:55, 21.05.2017

  • 0

#2 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:13, 21.05.2017

Z tego co pamietam to powinno być właśnie 550
Zamulanie to pewnie załącznie się sprężarki tym bardziej jak masz 650... ma jeszcze ciężej i bardziej to czuć
Ja w swojej daje 500 i jest elegancko
Jedź upuść

Użytkownik Wlodar edytował ten post 19:14, 21.05.2017

  • 0
                       

#3 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:19, 22.05.2017

witam,

nie chcę zakładać nowego tematu, więc się tutaj wepchnę - mimo, że u mnie VIII, ale problem ten sam;

 

po nabiciu w tym roku klimatyzacji, też mam wrażenie, że sprężarka załącza się częściej niż zwykle - na minutę to jakieś 4-5 razy; włącza się też właściwie od razu po przekręceniu kluczyka - sekunda-dwie i już ją słychać razem z wentylatorami; samochód jest garażowany i zwykle znacznie bardziej wychłodzony niż obecna temperatura na zewnątrz - więc to na pewno nie efekt, np. stania na słońcu

 

jeśli chodzi o chłodzenie w kabinie to jest ok, żadnych przerw w chłodzeniu nie ma

- może sobie coś zwyczajnie wkręcam, ale wydaje mi się, że wcześniej nie załączała się tak od razu i potem nie tak często;

- nie ma znaczenia czy ustawię ją ręcznie, czy jeżdżę w trybie AUTO - sprężarka pracuje tak samo;

 

koleś w serwisie klimy (płockie NORAUTO) pytał o rocznik i coś tam niby sprawdzał ile ma wlać czynnika - czy coś mógł jednak pokręcić i w/w tryb pracy może być wynikiem złej ilości czynnika? Ale może zapodał mi dawkę dla benzyny - gdzie różnica w stosunku do diesla to 75gr (swoją drogą taka nadwyżka może robić różnicę?); Choć z drugiej strony nie byłem u jakiegoś Zdziśka, tylko w warsztacie, w którym mają chyba dostęp do podstawowej wiedzy i też świadomość czym może grozić zła ilość czynnika;

 

i też mam takie wrażenie mikro-szarpnięcia i lekkiego przymulenia przy ruszaniu - jak akurat wtedy włączy się sprężarka

 

pozdrawiam

 

 

edit: http://www.accordklu...ator-chłodnicy/

 

w ramach uzupełnienia podaję linka do innego tematu - problem rozwiązany, a winowajcą była zbyt duża ilość czynnika


Użytkownik piotr2012 edytował ten post 08:55, 01.06.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, klima

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq