Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Chwilowy brak hamulców po przyśpieszaniu

VII hamulce brak gaz

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#16 Degru

Degru
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:44, 05.06.2017

@up

Hmmm. Tylko widzisz, dwa razy, zanim zorientowałem się, że tak jest z tym hamulcem, było na tyle twardo, że nie dałem razy nacisnąć w ogóle przez pierwszy moment. Chciałem zahamować, twardy jak diabli pedał, auto jedzie przez te 0,5 sek i nagle bach! pedał w podłodze, zęby niemal na kierownicy, ABS itd. Inna rzecz, że teraz wiem, że mam hamować z siłą i się przyzwyczajam, niemniej to chyba jednak nie jest normalne - wiesz 0,5 - 1 sek przy 100 kmh to jest ok. 3 m. Dużo to czy nie?.. :)


  • 0

#17 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 13:49, 05.06.2017

Sam nie wiem czy to jest normalne. Może jest to celowo tak zrobione - kosztem tej 0,5 sek mamy większy komfort w codziennym zwykłym hamowaniu


  • 0

#18 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:18, 05.06.2017

W dieslach też jest ten problem?

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#19 Degru

Degru
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:20, 05.06.2017

Podobny problem (syndrom rozjechanego psa) w camaro '69 i disco '04 - bez rozwiązania chyba. Ech....

http://www.camaros.n...onse-ideas.html


  • 0

#20 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:37, 05.06.2017

Tak pamiętam że kiedyś u klienta w w211 diesel było podobnie. Tylko że tam po 2 mocnych naciśnieciach hamulca (następujących po sobie) pedał robił się twardy. Po 1-2 sekundach wracał do normy. Nie wiem co tam było ale być może problem z pompą próżniową (wiem że w Acco nie ma vacumpompy).

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#21 knapix

knapix
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:05, 07.06.2017

W końcu znalazłem! Mam ogromną nieszczelność na styku pompy z serwem ale od dołu. Nie da się tam nawet za bardzo zaglądnąć. Wymacałem to palcem bo zacząłem szukać skąd tak syczy. U mnie po zgaszeniu silnika syczy jeszcze 5 sekund i po tym czasie nie ma już podciśnienia w serwie. Zalepiłem prowizorycznie taśmą izolacyjną bo tylko to miałem przy sobie i od razu hebel inny. Pedał już się nie blokuje chociaż jeszcze to nie to bo wiem, że nie jest idealnie uszczelnione. Po odczekaniu chwili od puszczenia gazu, hamulec nie do poznania. Od razu ABS się włącza bo już wystarczy z mniejszą siłą naciskać.

Teraz muszę to gdzieś naprawić. Dzwoniłem do ASO i powiedziano mi że uszczelka pomiędzy pompą a serwem występuje w zestawue tłoka pompy hamulcowej 01462-SDC-A02 za jedyne 479zł.

Przerabiał ktoś temat tej uszczelki? Może da się coś dobrać?


  • 0

#22 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 09:30, 07.06.2017

W serwie jest simmering i on może być przyczyną - na rysunku oznaczona "F" - uszczelka popychacza. Uszczelnia serwo i tłoczysko pompy. Wydaje mi się że serwo nie będzie szczelne jak będzie zdjęta pompa, bo w pompie jest tłoczysko, które wchodzi właśnie w ten simmering. Ważne jest żeby go odpowiednio włożyć - tak piszą w manualu

 

yQdx3Sm.jpg


Użytkownik tomazi78 edytował ten post 11:53, 04.07.2017

  • 0

#23 Degru

Degru
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:33, 09.06.2017

Serwo i przewód z zaworem wymienione. Efekt "twardego pedała" chyba ustąpił, tzn podczas dzisiejszych testów się to nie pojawiło. Jest odrobinę twardszy przy nagłym depnięciu niż przy spokojnym hamowaniu, ale nie ma porównania z tym co było. Póki co wymiana pomogła. Jak pojeżdżę dłużej - zaktualizuje.

 

mały update 17.06.19:

So far so good - hamulec działa nadal w porządku.

Przed wymianą serwa, po około godzinie po wyłączeniu silnika nie dało się już nacisnąć pedała hamulca. Teraz po wymianie, nawet na drugi dzień po wyłączeniu silnika, 1-2 razy mogę bez włączania silnika wcisnąć pedał i zahamować. Nieszczelność była gdzieś ewidentnie. Sądzę, że była to właśnie uszczelka F jak powyżej. Nie mam zdjęcia, ale w wymontowanym serwo była mocno pogięta i w kilku miejscach "porozcinana", jakby ktoś za mocno ścisnął i się odkształciła. Uszczelka w wymienianym serwo była w znacznie lepszym stanie, niezdeformowana. Pytanie tylko, czy ta uszczelka sama z siebie z czasem się uszkadza, czy jest to raczej wina złego montażu np. podczas jakiegoś serwisu serwa (moje auta miało lekką stłuczkę z przodu, może wtedy szwajcar coś s#$%ił...)?


Użytkownik Degru edytował ten post 10:46, 19.06.2017

  • 0

#24 knapix

knapix
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:25, 09.06.2017

U mnie pomogło uszelnienie styku pompy i serwa silikonem. Hamulec już się nie blokuje w nagłych sytuacjach. Ewidentnie mam uszkodzoną uszczelkę gumowo-metalową od pompy, która uszczelnia serwo. Jest ona podobna do tej zamieszczonej na schemacie (F) przez tomazi78. Ja znalazłem tylko taką z tego zestawu
https://sklep.interc...-autofren-d1733
Jednak jest za mała i nie pasuje. Może ktoś pomoże w znalezieniu takiej uszczelki. Jej symbol to Bosch 870-24105.

P.S.
Pozdrowienia dla chłopaków z Kokotowa, którzy po 2 dniach trzymania auta na warsztacie wypuscili mnie do domu z takim hamulcem twierdząc, że inne Accordy też tak mają.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#25 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 12:58, 20.06.2017

U mnie pomogło uszelnienie styku pompy i serwa silikonem. Hamulec już się nie blokuje w nagłych sytuacjach. Ewidentnie mam uszkodzoną uszczelkę gumowo-metalową od pompy, która uszczelnia serwo. Jest ona podobna do tej zamieszczonej na schemacie (F) przez tomazi78. Ja znalazłem tylko taką z tego zestawu
https://sklep.interc...-autofren-d1733
Jednak jest za mała i nie pasuje. Może ktoś pomoże w znalezieniu takiej uszczelki. Jej symbol to Bosch 870-24105.
 

no właśnie - wie ktoś od którego zestawu pasuje ta uszczelka?

https://sklep.interc...-autofren-d1733 - z tego zestawu co NIBY pasuje, jest za mała jak już kolega napisał. Mam w razie co na biurku tą zdemontowaną i mogę jakiś wymiar podać jeśli trzeba


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, hamulce, brak, gaz

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq