Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Chwilowy brak hamulców po przyśpieszaniu

VII hamulce brak gaz

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Degru

Degru
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:50, 19.05.2017

Panowie

Nie znalazłem nic co opisuje mój problem na forum, więc zakładam temat.

Mam w ATSie niepokojący objaw:

podczas szybkiego, awaryjnego hamowania pedał hamulca jest twardy i w zasadzie nie da się zahamować - zupełnie jak przy wyłączonym silniku. Przy normlanym hamowaniu jest 100% OK. Ważne - dzieje się to tylko jak przyśpieszam i dodaję gazu i nagle, tak awaryjnie, chcę zahamować. Deptam hamulec a tu kamień. Po sekundzie odpuszcza i hamuje, ale 1s to w awaryjnej sytuacji bardzo dużo...

Gdy stało się tak po raz pierwszy myślałem, że coś mi się jedynie wydawało. Ale dziś rano ruszyłem 1szy, 2gi, 3ci bieg, spokojnie, i nagle kobieta wyskoczyła mi z za zaparkowanego przy chodniku auta. Normalnie spokojnie zahamowałbym, ale deptam pedał, a tu twardo i auto jedzie.... Dzięki Bogu miałem trochę miejsca i udało mi się ją ominąć. Dopiero wtedy zauważyłem, że dzieje się to gdy dodaję gazu i nagle chce zahamować - praktycznie za każdym razem. Przy normalnym hamowaniu, jak pisałem, jest zupełnie w porządku.

Mechanior dopiero przyszły tydzień, samochód czeka na parkingu bo strach jeździć.

Na co zwrócić uwagę? Jakieś pomysły?

 

 


  • 0

#2 Wojtomir

Wojtomir
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:53, 19.05.2017

Problem wydaje mi się znajomy i szukałbym problemu w podcisnieniu serwa hamulcowego / pompy.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 Degru

Degru
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:14, 19.05.2017

Problem wydaje mi się znajomy

 

Co masz na myśli? Spotkałeś się z podobnym objawem?


  • 0

#4 Wojtomir

Wojtomir
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:18, 19.05.2017

Tak, ale przy ITB w B16A2, twardy pedał, słaby hamulec - słabe i zbyt małe podcisnienie do serwa..

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 Degru

Degru
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:25, 19.05.2017

Masz pomysł - co może mieć z tym wspólnego dodawanie gazu/wysokie obroty? Czuć to głównie pod obciążeniem. Jak próbowałem chwilę temu gazować na luzie i deptać jednocześnie hamulec to efekt był ale minimalny i przez ułamek sekundy.


  • 0

#6 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 18:22, 19.05.2017

Sprawdź szczelnosc przewódu podciśnieniowego , co idzie do serwa. Możliwe ze jest naderwany i momencie przyspieszania silnik się lekko przechadzając, powodując chwilowe rozszczelnienie.

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka

Użytkownik vova777 edytował ten post 18:23, 19.05.2017

  • 0

#7 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 18:59, 25.05.2017

Masz pomysł - co może mieć z tym wspólnego dodawanie gazu/wysokie obroty? Czuć to głównie pod obciążeniem. Jak próbowałem chwilę temu gazować na luzie i deptać jednocześnie hamulec to efekt był ale minimalny i przez ułamek sekundy.

No i jak tam sytuacja się rozwinęła? Wyjaśniło się coś?

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

#8 Ciapatyz

Ciapatyz
  • Forumowicz
  • 459 postów
  • Skąd:Pasiecznik/Eitorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 05:51, 26.05.2017

Zaworek jednokierunkowy się przycina ?

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 Degru

Degru
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:33, 28.05.2017

Byłem w Morawicar - potwierdzono moje odczucia, niestety jest to pierwszy taki przypadek z jakim mają do czynienia. Ma się to szczęście...

We środę zostawiam samochód i zaczną dłubać. Dam znać jak sprawa się rozwinie.


  • 0

#10 knapix

knapix
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:09, 29.05.2017

Mam te same objawy w Accordzie VII 2.0 AT. Początkowo myślałem że to ma jakiś związek z tempomatem ale po kilku testach widać że niekoniecznie. Gwałtowne hamowanie powoduje utwardzenie pedału hamulca i bardzo słabą skuteczność przez pierwszą sekundę.


  • 0

#11 Degru

Degru
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:45, 31.05.2017

Po wizycie niestety 1:0 dla twardego pedała (...)

Po wymianie płynu (był czarny) bez zmian. Przeczyszczone i sprawdzone przewody podciśnienia, zawór wygląda, że działa. Następny krok to mimo wszystko wymiana tych przewodów (taką mam tezę: są mikronieszczelności i dopiero po chwili podciśnienie "doszczelnia" je i hamulec działa jak należy - co myślicie?).

W między czasie znalazłem ten temat http://www.accordklu...le-nie-działa/

tam rozwiązaniem chyba była wymiana serwa i w tym kierunku idę jak wymiana przewodów nie zadziała.


  • 0

#12 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:14, 01.06.2017

Stawiam na serwo a później jego okolice .
..ale warto zacząć od tego bo taniej i mniej pierdzielenia

Użytkownik Wlodar edytował ten post 10:16, 01.06.2017

  • 0
                       

#13 knapix

knapix
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:17, 03.06.2017

Okazuje się, że posiadacze różnych marek doświadczają tego problemu nawet w nowych autach:

http://www.mojasport...opic.php?t=2044

Ja u siebie dopatruję się powiązania z automatyczną skrzynią.

Spróbowałem, tocząc się na neutralu, dodać gazu i natychmiast hamować - hamulec jest poprawny i czuć działanie ABS. Również na Drive po odczekaniu 2 sekund od puszczenia gazu do nagłego hamowania skutkuje poprawnym hamowaniem. Jedynie nagłe przejście z gazu na hamulec z mocnym kopnięciem w pedał powoduje zablokowanie hamulca i brakiem hamowania.

Wydaje się, że serwo i zaworek zwrotny są OK.

Ktoś ma jakiś pomysł? 


  • 0

#14 Degru

Degru
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:20, 05.06.2017

Czekam na wymianę serwa, a w między czasie Panowie z Morawicy zaczęli zwracać uwagę na ten problem w dwóch innych Acco i jest ten sam efekt! Prośba do Was koledzy, czy możecie sprawdzić czy faktycznie, przy bardzo nagłym depnięciu w hamulec, (dziecko na rowerze wpadło na drogę) jest przez pół sekundy twardy hamulec jakby nie było wspomagania?

Sam nie wiem już co o tym myśleć. Hamulce niby są i to całkiem niezłe, ale przy większej prędkości te pół sekundy spóźnione hamowanie może być niebezpieczne... 


  • 0

#15 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 12:15, 05.06.2017

Mam tak samo. Jak szybko w niego nacisnę to jest twardy, później miękko schodzi niżej. Jak bardzo mocno uderzę nogą (hamowanie awaryjne) to auto w zasadzie hamuje bez zwłoki. Takie zachowanie pedału mi pasuje, bo unika się przypadkowego nagłego hamowania. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, hamulce, brak, gaz

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq