Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem ze sprzęgłem

VI sprzęgło

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 arkus

arkus
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:15, 18.05.2017

Witam,

Dawno mnie tu nie było, nosiłem sie z zamiarem sprzedaży Accorda a tu taki klops :)

Dzisiaj ni stąd ni z owąd zaczeło się dziwnie zachowywać sprzegło. Mianowicie np. w sytuacji gdzie trzeba manewrować trochę na parkingu, sprzegło wciśnięte, troche na półsprzegle itp zaczyna coraz bardziej jakby wpadac w podłogę do momentu gdy bierze już przy samej podłodze, wtedy trzeba delikatnie je ruszyc do góry i po kilku chwilach zaczyna pracować prawie normalnie. Podczas normalnej jazdy gdy nie wciska się sprzegła przez dłuższy czas zachowuje się normalnie. Wpada w podłogę i zaczyna brać od samego dołu w momencie jakbyśmy np stali na światłach z wciśniętym sprzęgłem. 

Czy to będzie kończące się sprzegło czy może jednak skończy się na wysprzęgliku ? 

Dodam że wysprzęglik (ten na skrzyni pod maską) wymieniałem niecałe 3 lata temu bo oryginalny zaczął przeciekać.

Teraz płyn w zbiorniczku jest, nie widać żadnych wycieków. 

Prośba o pomoc :) 


  • 0

był Accord VIgen, obecnie Mazda 6 GH ,2.0PB


#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7413 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 69
Super

Napisano 19:17, 20.05.2017

Pompa nie trzyma ciśnienia

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#3 arkus

arkus
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:01, 26.05.2017

Tak, to była pompa sprzęgła:) założyłem używke i smiga. 


  • 0

był Accord VIgen, obecnie Mazda 6 GH ,2.0PB


#4 krzychu87

krzychu87
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Rydułtowy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:39, 30.05.2017

Tak, to była pompa sprzęgła:) założyłem używke i smiga. 

Podepnę się pod temat, gdyż mam podobne objawy, ale.. znacznie bardziej. Tak jak kolega arkus napisał, pedał sprzęgła wpada w podłogę i trzeba go nogą cofnąć. Tylko u mnie tak wpadł w podłogę kila razy (i już nie szło wrzucać biegów), po czym całkowicie "zmiękł". Jak samochód nieco przepchnąłem, to zauważyłem sporą kałużę płynu. Więc sobie cały ładnie uciekł.

Moje pytanie jest następujące: czy taki objaw to całkiem walnięta pompa sprzęgła, czy może wysprzęglik się skończył? Obecnie samochód odholowany do mechanika, który, jak się okazało, ma urlop :| Czy wymiana pompy sprzęgła jest skomplikowana, i czy da radę w 2-3 godziny samemu to zrobić?

Pozdrawiam


  • 0

#5 arkus

arkus
  • Forumowicz
  • 77 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:41, 30.05.2017

Pompe zmienisz sam - 1,5h powinno wystarczyć ale jest troche grzebania bo ciasno. 

Natomiast jeśli ci płyn wyleciał to bardziej bym celował w wysprzęglik. 

spróbuj zalać płynem i zobaczyć czy nie ucieka z wysprzęglika. 


  • 0

był Accord VIgen, obecnie Mazda 6 GH ,2.0PB


#6 krzychu87

krzychu87
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Rydułtowy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:18, 30.05.2017

Dam znać za parę godzin jak samochód zholuję w inne miejsce. Wysprzęglik zlokalizowany jest bardziej od strony pasażera, o ile dobrze się orientuję. Mi płyn poleciał raczej od strony kierowcy. W duchu mam nadzieję, że to albo pompa, albo jakiś przewód rąbnął. Nie widzi mi się odstawić samochód na tydzień i płacić kilka stów za wymianę... Rocznik i przebieg dają o sobie znać. Dwa tygodnie temu koło pasowe wału korbowego, teraz to. Nie wiem czy ktoś się orientuje, przewód biegnący do wysprzęglika z pompy wspomagania ma gumową wstawkę. Ona tam jest z uwagi na mniejszy problem montażowy, redukcję ciśnienia, czy ma w sobie jakiś dodatkowy element (jak np. w układzie wspomagania kierownicy)?


  • 0

#7 krzychu87

krzychu87
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Rydułtowy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:38, 05.06.2017

Parę dni minęło, nie miałem czasu ruszyć sprzęgła. Dziś udało mi się zdemontować pompę sprzęgła. Teoretycznie w jej okolicach był wyciek, choć ciężko mi to stwierdzić (trochę płynem nabrudziłem). Wysprzęglik bez śladów wycieku. Zastanawia mnie, czy jest możliwość wycieku przez zbiorniczek płynu. W nakrętce jest mała dziurka. W tej pompce powinien być zaworek zwrotny, żeby płyn się nie cofał do zbiorniczka. Więc jeśli takowy zaworek się zepsuł, płyn mogło cofnąć do zbiornicza i wywalić przez dziurkę odpowietrzającą. Poprawcie mnie, jeśli błędnie rozumuję :)

Druga rzecz, która mnie zastanawia, to czy łożysko wyciskowe zabudowane w środku obudowy, potrafi się tak przyblokować, że normalną pracą pedału sprzęgła nie da się go ruszyć, i co za tym idzie, poszło inną stroną. 

I jeszcze jedno: nie próbowałem póki co zalewać i odpowietrzać układu, ale tak czy inaczej będę to robił. Trzeba mieć jakiś cudowny patent na odpowietrzenie, czy normalnym kluczem da się dojść?

 

Poniżej zdjęcie z plam pozostawionych przez samochód. O jakieś pół metra udało mi się go przepchnąć w kierunku prawej strony drogi :)

Pozdrawiam i czekam na pomysły :)

IMG201705_aqwhnep.jpg


Użytkownik krzychu87 edytował ten post 20:23, 05.06.2017

  • 0

#8 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:05, 05.06.2017

Bez obrazy, wymień pompę sprzęgła ( to jest to coś pod pedałem sprzęgła) i wysprzęglik (to jest to coś przy łapie sprzęgła). Tym samym będziesz pewien że układ sterowania sprzęgłem jest sprawny. Możesz bez ryzyka kupić najtańszy zestaw.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Srebrny edytował ten post 04:13, 06.06.2017

  • 0

#9 krzychu87

krzychu87
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Rydułtowy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:43, 06.06.2017

Pompa jest już zamówiona. Prawdopodobnie w środę będzie. Zastanawia mnie tylko, którędy ten płyn uciekł, na samej pompie nic nie widać, a do kabiny też nie wleciał, bo plamy pod samochodem spore ;) Przewody są całe, rzekłbym stan fabryka :D Złączki też nie puszczają. Wysprzęglik suchy.


  • 0

#10 krzychu87

krzychu87
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Rydułtowy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:27, 07.06.2017

Pompa sprzęgła wymieniona. Trochę gimnastyki było. Teraz mam inny problem. Czym odpowietrzyć układ? Tzn. jak tą śrubkę złapać? Jest tam tak ciasno, że praktycznie nic nie podchodzi.

Nadal obawiam się, że padło łożysko wyciskowe. Nie wiem na ile ta łapa sprzęgła przy wysprzęgliku powinna się poruszać. Przy naciśnięciu pedału sprzęgłą, wysprzęglik powinien zostać wypchnięty, i zadziałać na łapę. Spróbowałem mechanicznie długim, grubym kijem pchnąć tą łapę, lecz ani rusz.

Czy taki objaw może wskazywać na uszkodzone łożysko wyciskowe?


  • 0

#11 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 7413 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 69
Super

Napisano 19:35, 08.06.2017

Jak nieasz jak założyć klucza go możesz wentylator wykręcić.
Nie wiem jak w VI ale u mnie wystarczyło pokombinować i mieści się normalny klucz.
Co do pompy i nie ma zaworka zwrotnego. Po prostu jak uszczelniacz nie trzyma ciśnienia to przepuszcza. A drugie uszczelnienie po prostu nie pozwala wywalić płynu na zewnątrz. Płyn wraca z powrotem do zbiorniczka.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

Zanim zadasz m pytanie na PW w  sprawie giełdy  przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.


#12 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2691 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 36
Super

Napisano 19:47, 08.06.2017

Można łapę od skrzyni która idzie do poduszki za chłodnica odkręcić i miejsca w brud.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#13 krzychu87

krzychu87
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Rydułtowy
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:52, 09.06.2017

Wczoraj oddałem samochód do mechanika. Niech on kombinuje, bo mało czasu mam, żeby dalej się z tym bawić. Dziś po południu będę dzwonił i się okaże, czy po odpowietrzeniu wszystko śmiga, czy może coś już ze sprzęgłem.


  • 0

#14 karo20

karo20
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Chełm
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:55, 12.09.2018

Witam. U mnie jest taka przypadłość. Po wymianie sprzęgła i oleju w skrzyni, biegi wchodzą bardziej mechanicznie i w jeździe w korkach zdarza mi się ze biegi się zblokują.  Wtedy muszę wysprzęglić jeszcze raz. Ogólnie pedał zachowuje się normalnie ani miękki i łapie tak jak powinien. Piszę tutaj bo czytałem, że to może być wina nieoryginalnego oleju (Total 75w90). Tak przeglądałem tematy i trafiłem na ten z pompą i teraz się zastanawiam co robić, żeby się nie pchać w dodatkowe koszta. 


  • 0

#15 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 22:18, 12.09.2018

..a czemu taki olej wlany ?

Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:18, 12.09.2018

  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, sprzęgło

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq