Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana kompresora

VII Kompresor Wymiana

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Vein

Vein
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:H3M Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type - S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:26, 16.05.2017

Witam

Szybkie pytanie do osob ktore wymieniali/wyciagali sprezarke klimy (benzyna).

Jak najprosciej to zrobic zeby niepotrzebnie nie rozbierac "pol" auta.
Wyciagac dolem czy gora?
Czy trzeba wyciagac alternator i pompe wspomagania ?
Ogolne porady i na co zwrocic uwage. :)
Moze przyda sie innym.
Pozdr
  • 0

#2 viper505

viper505
  • Klubowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Zagórowa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:27, 17.05.2017

Zdemontuj wentylatory i targaj to od gory. Uwarzaj na chlodnice, najlepiej ja zaslon czyms. Trzeba tym troche pomanewrowac sprezarka ale obejdzie sie bez demontazu alternatora i pompy. Przynajmniej mi sie tak udalo to wyjac. Przed odkreceniem przewodow od sprezarki wypada podjechac na serwis i odzyskac czynnik a nie puszczac go w swiat. 


  • 0

#3 Vein

Vein
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:H3M Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type - S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:11, 23.05.2017

Dzieki za informacje :) Przekazane dalej.

 

Mam jeszcze dodatkowe pytanie. 

Czy da sie wymienić samemu olej w kompresorze ? Czy trzeba go rozkręcać.

Wiem że olej w środku jest bo minimalnie wyciekło z kompresora i tak sie zastanawiam czy jak już mam go na wierzchu to czy tego nie zrobić.

Dałem człowiekowi który zajmuje się klimatyzacjami ale on powiedział że nie ma korka spustowego (?) i trzeba rozkręcać. Tak sie zastanawiam czy nie chciał mnie naciągnąć na koszta.


  • 0

#4 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 317 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:02, 23.05.2017

Kolego wymiana kompresora i oleju to pół biedy, ale pamiętaj żeby dobrze wypłukać układ z opiłkow i wymienić skraplacz na nowy bo jego nie da sie oczyścić. Ja 2 lata temu wymieniłem kompresor po zatarciu na nowke sztuke i juz po nim spowrotem sie zatarł pomimo ze klimy używam sporadycznie. Obecnie założyłem juz 3 ale tym razem oddaje do fachowca aby wypłukać układ specjalna maszyna bo samemu raczej tego dobrze nie da sie zrobić.

Użytkownik lbx3046 edytował ten post 16:04, 23.05.2017

  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#5 Vein

Vein
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:H3M Gdańsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type - S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:34, 23.05.2017

Moj problem z klima trwa od zeszlego roku :) w miedzy czasie mialem wymieniany 4 razy czynnik, kolejne 3 razy polecialy w kosmos. Byla wymieniana chlodnica z osuszaczem, wszystkie oringi wymienione. Stan na dzisiaj to taki, ze po nabiciu klima dziala..... 3 dni i koniec. Ucieka prawdopodobnie na kompresorze, bo na zadnym laczeniu nie widac. Dodatkowo parametry pracy kompresora sa za male na biegu jalowym. Zaraz po nabiciu, klima dziala, jak jade. Jak stane to przestaje dmuchac zimnem. Dodam gazu, to jest chlodzik.
Obecnie czynnik wylecial i wkladam inny kompreosor.
Wydaje mi sie ze plukanie jest zbedne ;)
Najlepsze jest to ze drugi kompresor mam od pol roku, ale dopiero kolejny znawca od klimy stwierdzil, ze to wina kompresora... Ja rozumie ze zdiagnozowanie usterki klimy nie zawsze jest latwe, ale no do qw... nedzy...

Wysłane z mojego SM-C115 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Vein edytował ten post 21:37, 23.05.2017

  • 0

#6 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 317 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:48, 23.05.2017

No w Twoim przypadku płukanie rzeczywiście nie potrzebne. Bo 99% przyczyn wymiany to zatarty kompresor wiec zasugerowałem się że pewnie i u Ciebie to samo. Swoja drogą to i chyba ciężko o dobrych fachowców wszyscy umieją aby nabić, ewentualnie odgrzybić i wziąć kasę. A jak się cos popsuje grubszego to każdy ręce rozkłada. Pomijając już fakt że ceny ich usług do najtańszych nie należą.
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#7 jachu1111

jachu1111
  • Forumowicz
  • 95 postów
  • Skąd:Szubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:33, 01.08.2017

Kolejne szybkie pytanie kupiłem nowa sprezarkę nisens do mojego k20a6 i pytanie jak będę zakładał i na nowo nabiał to ile ml olejku wlać i czy w sama sprężarke przed montażem tez nalać oliwy. Pilne!!!
  • 0

Jachu


#8 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 159 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:49, 01.08.2017

Do sprężarki przed założeniem trzeba nalać oleju i nią kilka razy pokręcić, żeby olej się rozprowadził. Ile trzeba wlać - nie pamiętam, powinno być napisane w instrukcji. 


  • 0

#9 jachu1111

jachu1111
  • Forumowicz
  • 95 postów
  • Skąd:Szubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 05:18, 02.08.2017

Ma ktoś jakieś bliższe informacje ile dokładnie tego oleju bo nic nie pisze w instrukcji sprężarki i gdzie go wlać w sprezarce
  • 0

Jachu


#10 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 317 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 05:51, 02.08.2017

Na stronie intercars masz podane 150ml. Ale sprawdź czy w sprężarce nie ma już oleju. Spece od klimy powinni wiedzieć ile nalać słyszałem ze jest zasada że daje sie 30ml na 100 czynnika.
https://e-katalog.in...imatyzacji.html

Użytkownik lbx3046 edytował ten post 05:54, 02.08.2017

  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#11 rafiii

rafiii
  • Forumowicz
  • 264 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:38, 02.08.2017

Nowa sprężarka powinna już być zalana olejem . Ja kupiłem nową formy NRF i jest już zalana olejem fabrycznie .
  • 0

#12 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 159 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:37, 02.08.2017

Może być zalana olejem w fabryce, ale gdzieś czytałem, że jest to tylko olej przeznaczony do konserwacji kompresora, gdy leży na magazynie, żeby nie zardzewiał w środku. Lepiej jest go dla pewności wymienić - koszt niewielki, a spokojna głowa i pewność, że jest wszystko ok.


  • 0

#13 Statom

Statom
  • Administrator
  • 7101 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 73
Super

Napisano 16:40, 02.08.2017

Hej :)
Ja gdzieś ostatnio wyczytałem, że olej olejowi nie równy i też powinno się stosować właściwy.
Najlepiej zapytaj Kiniusza z forum - w końcu to Jego działka ;)

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Kompresor, Wymiana

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq