Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

CO STUKA?

VII STUKI TULEJE WAHACZA SWORZNIE MAGLOWNICA PUKANIE

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
71 odpowiedzi w tym temacie

#1 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:49, 11.05.2017

Koledzy,

coś mi ciągle stuka w aucie, nie wiem już czy to w zawieszeniu, bo wymieniłem kilka rzeczy.

pacjentka VII gen tourer 2,4

 

wymieniłem jak dotąd:

2x przód tuleje wahacza przednie

2x sworzeń dolny zwrotnicy 555

2x gumy stabilizatora przód ori

2x łączniki stabilizatora przód CTR

 

2x gumy stabilizatora tył

 

oprócz tego właśnie zregenrowałem przekładnię kierowniczą bo ciekła i też stukała - ten problem jest rozwiązany ale stukanie nadal pozostaje...

 

mam wrażenie że jest to z przodu z prawej strony - to pojawiło się stosunkowo niedawno

 

jednak czasem jest też inny dźwięk - trudno go zlokalizować, raz wydaje się że z przodu, raz że z tyłu...

 

Czy macie jakieś pomysły co to może być i jak to sprawdzić ??


Użytkownik unckle edytował ten post 20:50, 11.05.2017

  • 0

#2 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:03, 11.05.2017

Wiec tak do sprawdzenia: sworznie na wahaczach gornych, ciegno od czujnika xenonow -choc niepozorne potrafia niezle pukac, sworznie na wahaczach z tylu oraz stabilizator z tylu, to tak na poczatek.


  • 0

#3 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:18, 11.05.2017

Mam dokładnie tak samo. Jutro jadę do mechanika do wymiany kpl silentblocków przód + sworznie + tzw. poduszki amortyzatorów przednich górne. Mam też luz na krzyżaku od przekładni (do skręcenia) oraz niewielki na przekładni (będzie wymiana prawej tulei w przekładni). Dam znać o wynikach. 

To co jeszcze podejrzewam u siebie:

- poduszka silnika z prawej

- mocowanie maglownicy do auta - tam też są gumy

- amory lub sprężyny - oby nie.. 


  • 0

#4 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:34, 11.05.2017

Dzięki za porady

podjadę najpierw do warsztatu gdzie robiłem przekładnie - żeby sprawidzili krzyżak na przekładni... nic mi o tym nie mówili.

 

co to są silentblocki i gdzie się znajdują?


  • 0

#5 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:54, 11.05.2017

silentblocki - tuleje na wahaczach 


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#6 HueR

HueR
  • Forumowicz
  • 135 postów
  • Skąd:L-wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:07, 12.05.2017

hmmm, miałem pisać żebyś sprawdził gumy stabilizatora z  tyłu bo lubią się ładnie oganiać jak się już wybiją ale skoro już wymieniłeś :/ aaa kiedy się najbardziej odzywa?? Dużych trzeba nierówności żeby było słychać?


  • 0

#7 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:20, 12.05.2017

jakiej firmy gumy stabilizatora  założyłeś?  (  czasem  nowe  zamienniki  potrafią mieć większy  luz/ złe zwymiarowanie niż  zużyte   oryginały)


  • 0

#8 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:24, 12.05.2017

Gumy staba to tylko oem
  • 0

#9 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 11:46, 12.05.2017

Potwierdzam, tylko OEM. Miałem już kupione Lemforder (rozcięcie w złym miejscu) i TedGum (miękkie jak guma do życia). 


  • 0

#10 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:16, 12.05.2017

Koledzy dzięki za odzew

strasznie mnie wku... to pukanie, bo to nie ta klasa fury żeby coś postukiwało...

 

Edson dzięki za oświecenie mnie, oczywiście tuleje wahaczy czaje

 

Huer - tak wymieniałem dość niedawno.

 

OBJAWY: mała prędkość, nierówna droga - nie to że wpadam w dziurę, raczej jest to słyszalne na takiej poklejonej drodze gdzie łaty asfaltu są gdzieniedgdzie wyżej lub niżej

przy dużej prędkości nic nie słychać

przy wpadnięciu rzeczywiście w dziurę nic nie słychać...

trochę słychać jak najeżdżam na progi zwalniające i z nich zjeżdżam

 

 

gumy staba kupiłem OEM HONDA od hapartsa

łączniki staba wziąłem CTR

 

umówiłem się na ponowną kontrolę w miejscu gdzie robiłęm przekładnie i te eleenty z przodu co wypisałem, zobaczymy co wymyślą

 

przy okazji - jakie są typowe objawy dla wyrobienia sworznia górnego wahacza??


  • 0

#11 Rafipro

Rafipro
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Radzyń Podlaski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sedan
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:20, 12.05.2017

ehh mam oto samo, ręce opadają...


  • 0

#12 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:23, 12.05.2017

Sworzeń górny sprawdzasz w następujący sposób..Nogą trzymasz dół koła, dwoma rękami chwytasz górę koła i ciągniesz do siebie - jak jest luz, to sworzeń do wymiany..

Objawy, tłucze na dziurach..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#13 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:27, 12.05.2017

Edson - i to na furze stojącej na kołach?

 

U mnie nie jest to tłuczenie, raczej takie pykanie...

I na dziurach nie tłucze, raczej na takiej nierównej drodze złożonej z łat

 

Rafipro - jakie masz objawy? co wymieniałeś?


  • 0

#14 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:33, 12.05.2017

oczywiście, że na stojącej..jak inaczej przyłożysz nogę i przytrzymasz rękami koło ??;)


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#15 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 06:44, 13.05.2017

Chodziło pewnie koledze czy na stojącej na kołach czy podniesionej a nie jadacej .
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, STUKI, TULEJE WAHACZA, SWORZNIE, MAGLOWNICA, PUKANIE

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq