Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Instalacja wyłącza się po 10 min pracy

VII LPG

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 TroPat

TroPat
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2
  • Wersja:Ex
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:08, 07.05.2017

Witam. 

PojawiÅ‚ siÄ™ u mnie dość nietypowy problem. 

Mianowicie po uruchomieniu auta, w momencie kiedy silnik nabierze temperatury zasilanie przeÅ‚Ä…cza siÄ™ na gaz. 

Problem pojawia siÄ™ po ok 5-10 min bo instalacja wyÅ‚Ä…cza siÄ™, kontrolka miga jednostajnym tempem co ok 2 sek. 

Po kolejnych 10 min znów przeÅ‚Ä…cza siÄ™ na gaz i już jest ok. w czasie dÅ‚uższych tras nie stanowi to problemu lecz podczas codziennej jazdy do pracy. silnik pracuje prawie caÅ‚y czas na PB. 

PodÅ‚Ä…czaÅ‚em siÄ™ pod kompa na postoju i myÅ›laÅ‚em że na wykresach coÅ› zaobserwuje ale instalacja po prostu siÄ™ wyÅ‚Ä…czyÅ‚a... 

SzukaÅ‚em podobnych tematów ale chyba nikt do tej pory nie miaÅ‚ takich przygód. zanim pojadÄ™ na serwis chciaÅ‚bym mieć choć minimalnÄ… wiedzÄ™ na temat przyczyn zanim usÅ‚yszÄ™, że muszÄ™ ,, caÅ‚y silnik/instalacjÄ™ wymienić" :) 

Instalacja:

Wielozawór - Tomasetti Achille at 0.2

Gazoszczelna obudowa - Bormech dt-01.09

Filtr gazu - ZMW Czaja fl03

Reduktor - ZAVOLI nie pamiętam numeru ale był już wymieniany i jest dostosowany do Mocy smochodu.

Zawór odcinający - OMB B2 (z filtrem) GB2

Przewody - Fagumit

Wlew Paliwa - Tonasetti Achille Mod AT08 

Wtryskiwacz - Hana H2000

Czujnik ciÅ›nienia - AC S.A PS-02 (klasy 2) 

Sterownik - AC S.A. Stag-4, Q-BOX PLUS. 


  • 0

#2 tomazi78

tomazi78
  • Klubowicz
  • 752 postów
  • SkÄ…d:BeÅ‚chatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort +
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 11:27, 07.05.2017

mapsensor bym podejrzewal - lubia padac
  • 0

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:54, 07.05.2017

Albo czujnik temperatury gazu siÄ™ urywa


  • 0

#4 TroPat

TroPat
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2
  • Wersja:Ex
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:13, 08.05.2017

moje pierwsze podejrzenia tez padÅ‚y na czujnik tem. w tygodniu umówiÄ™ siÄ™ na serwis (na poczÄ…tek do gazownika) sprawdzić czujnik temp a jak to nie przyniesie skutku bÄ™dÄ™ szukaÅ‚a dalej. 


  • 0

#5 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • SkÄ…d:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:31, 08.05.2017

Pytanie podstawowe to ile masz nalatane na tym zestawie?
Przyczyna przeskakiwania na zasilaniu może leżeć po stronie map sensora i czujnika temperatury.
Możesz podnieść temp. na przejściu z Bp na Lpg o 15-20* i zobaczyć czy będzie to samo się działo. A nad to wyłączył kontrole przez OBD i ustawienie przejscie na garach po kolei (1-4), nie na raz.
Ale nie wykluczam że może być też wina przypchanego redka, bo Zavoli Zeta to bardzo niewdzięczny redek, awaryjny głównie przez zapychanie się kanałów. Zobacz czy na początkowej pracy nie masz przypadkiem chilowego spadku ciśnienia i map sensor szaleje. Ponad to przy tym redku to bardzo wskazne zastosować filtr Ultra360* by spowolnić maxymalnie jego awarię. Bo fl03 wystarcza jk się tankuje dobry gaz, nie na stacjach u P.mietka. ale nie przy tym redku!!
Pzd.

Użytkownik NEO NFS edytował ten post 15:32, 08.05.2017

  • 0

#6 TroPat

TroPat
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2
  • Wersja:Ex
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:25, 09.05.2017

Przebiegu z tÄ… instalacjÄ… mam jakieÅ› 37 kkm i w miÄ™dzyczasie wymieniÅ‚em reduktor na AC R01BFC (poprzedni miaÅ‚a wadÄ™ fabrycznÄ…)>gaz tankujÄ™ zazwyczaj na orlen/shell/ statoil wiÄ™c z jakość (teoretycznie) nie powinno być problemów. PodniosÄ™ temp przejÅ›cia i dam znać co dalej siÄ™ z tym dzieje. 
 


  • 0

#7 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • SkÄ…d:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 07:19, 10.05.2017

No to redek ok - wyrabia. Daj znać co sie dzieje. ( 37kkm to młoda instalka, po gwarancji? )
Przełączanie ustawione masz po kolei? Jak masz możliwość kontrolować w realu ciśnienie to posadz kogoś obok i niech obserwuje czy nie ma jednak zawachania ciśnienia.
I tak jak pisałem, wyłącz kontrolę przez OBD. Acco ma za niski protokuł by kontrolować w czasie rzeczywistym, i są obsuwy czasowe na mapie wynikające z przetwarzania danych. Nie musi, ale może wadzić. W tym przypadku daje tylko tyle że jest możliwość zczytania błedów z programu lpg, a blokuje pełną diagnostykę tylko wozu.
Pzd.
  • 0

#8 TroPat

TroPat
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„
  • Silnik:2
  • Wersja:Ex
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:40, 12.05.2017

cześć. TrochÄ™ czasu nie miaÅ‚em dostÄ™pu do kompa. wczoraj zajechaÅ‚em do zaprzyjaźnionego warsztatu. OkazaÅ‚o siÄ™, że czujnik temp na reduktorze po pewnym czasie przestawaÅ‚ podawać sygnaÅ‚ i instalacja dziczaÅ‚Ä…. dziwiÄ™ siÄ™, że wartość temp na reduktorze podczas moich badaÅ„ nie rzuciÅ‚a mi siÄ™ w oczy. w sumie naprawa trwaÅ‚a jakieÅ› 10 min. już wszystko jest sprawne. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, LPG

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq