Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Problem z ustawieniem zbieżności Accord VIII

VIII Zawieszenie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:46, 30.04.2017

Dobry wieczór, parę dni temu oglądałem dla kolegi Acco VIII w DE z ogłoszenia prywatnego, po dokładnej weryfikacji oraz jeździe próbnej, finalnie auto zostało przez niego zakupione i przyjechało do PL na żółtych numerach.
Przy przeglądzie technicznym tego auta już w Polsce diagnosta stwierdził, że tak dobrej zbieżności osi tylnej (przedniej też, ale głównie poruszył temat osi tylnej), już dawno w Acco VIII nie widział.
Chodziło mu o to, że jeśli któreś z tylnych kół w acco VIII wpadnie w dużą dziurę przy większej prędkości, to jest już po ptakach i zawsze będzie kosiło już opony tylne od tego momentu niezależnie od tego, że nawet wymieniło by się wszystkie elementy zawieszenia z tyłu.
Chodziło mu o jakąś belkę, która jest stałym elementem podwozia i która przy takim wpadnięciu w dużą dziurę z większą prędkością, krzywi się nieodwracalnie.
Ktoś coś słyszał o tym?
  • 0

#2 5150

5150
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Birmingham
  • Silnik:2.4
  • Wersja:VIII
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:55, 30.04.2017

E tam. Czepia sie :-)
  • 0

#3 WoWi

WoWi
  • Auto Roku 2017
  • 327 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:3.7
  • Wersja:Premium
  • KM:345+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 00:26, 01.05.2017

Pierwsze słyszę ;-)


  • 0

#4 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 07:01, 01.05.2017

W acco niema belki z tylu. Jest niezależne zawieszenie w pełnię rozbieralne i każdy element można wymienić...

Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:52, 01.05.2017

Mnie też to zdziwiło, bo odnosiłoby się również do VII generacji.
Ale fakt faktem, że wspomniany diagnosta był w szoku na plus widząc geometrię przodu oraz tyłu tego akurat acco.
Belka w cudzysłowiu odnośnie wyżej wymienionego, chodzi o stały element nadwozia, do którego mocuje się elementy zawieszenia.
Po części jestem uwierzyć w słowa diagnosty gdyż jakość dróg, po których w moim regionie się jeździ, do których niestety zalicza się jeszcze Olsztyn z częścią swojej infrastruktury, może załatwić każde auto, szczególnie te, które mają zawieszenia wielowachaczowe lub obniżone.
Teraz trochę sprawa ucichła, ale swego czasu miasto Olsztyn wypłaciło sporo odszkodowań właścicielom aut za rozerwane opony, pokrzywione felgi, urwane elementy zawieszenia, itd...
  • 0

#6 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:01, 01.05.2017

Może chodziło o sanki.
  • 0

#7 WoWi

WoWi
  • Auto Roku 2017
  • 327 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:3.7
  • Wersja:Premium
  • KM:345+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:35, 01.05.2017

Belka w cudzysłowiu odnośnie wyżej wymienionego, chodzi o stały element nadwozia, do którego mocuje się elementy zawieszenia.

Nadal nie wiem o co chodzi - może o sanki się, ale przecież one są demontowane :-D


  • 0

#8 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:46, 01.05.2017

Diagnosta miał na myśli podłużnice oraz ramę pomocniczą tak myślę, w szczególności tą drugą, która w acco VII oraz VIII raczej występuje w tylnym zawieszeniu i przy porządnym dobiciu w dużej dziurze, może spowodować jej skrzywienie.
Chyba że, rama pomocnicza to wspomniane przez Was wyżej sanki, które ewentualnie możnaby wymienić, gdyby uległy skrzywieniu...
  • 0

#9 BartekL

BartekL
  • Forumowicz
  • 533 postów
  • Skąd:znienacka
  • Silnik:N55
  • Wersja:M
  • KM:All
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:F10
Reputacja: 31
Super

Napisano 01:01, 02.05.2017

Ciekawy magik.. zmień diagnoste ;-)bajer moze dobry,ale zaraz powie Ci, ze nowe odkrycie arabskich uczonych mowi ze ziemia jest plaska.. i to już nieodwracalie ;-)

Jaka dziura musi być by sanki wykrzywiło? No bez jaj.. moze od szybkiej jazdy podłóżnice schodzą sie do siebie xD a zderzek przemieszcza się na klape bagażnika...

Chciał zabłysnąc i trochę przekoloryzował ;-)
  • 0

#10 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:06, 02.05.2017

Ciekawy magik.. zmień diagnoste ;-)bajer moze dobry,ale zaraz powie Ci, ze nowe odkrycie arabskich uczonych mowi ze ziemia jest plaska.. i to już nieodwracalie ;-)

Jaka dziura musi być by sanki wykrzywiło? No bez jaj.. moze od szybkiej jazdy podłóżnice schodzą sie do siebie xD a zderzek przemieszcza się na klape bagażnika...

Chciał zabłysnąc i trochę przekoloryzował ;-)


To nie żaden mój diagnosta tylko diagnosta, który robił pierwszy przegląd po sprowadzeniu acco z DE mojemu koledze.

Porządna dziura, których wprawdzie jest coraz mniej, ale jednak nie brakuje ich w moim regionie, na której pękają i krzywia się felgi oraz gną elementy zawieszenia, raczej jest w stanie uszkodzić i stały element auta, na dodatek takiego, które zostało jeszcze obniżone.
Myślę, że nie chodziło tu diagnoscie o zablysniecie, a raczej przedstawienie realnego ryzyka i skutków związanych z wpadnieciem w taką lochę.

Ja bym jednak nie zaryzykował jazdy z prędkością np. 60 km/h po nawierzchni, na której występują dziury głębokie na wysokość 20-30 cm i głębsze, szczególnie obniżonym oraz utwardzonym autem, bo poważne kłopoty z geometrią będą zagwarantowane i pewnie Wy też takiego eksperymentu byście się nie podjęli...
  • 0

#11 WoWi

WoWi
  • Auto Roku 2017
  • 327 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:3.7
  • Wersja:Premium
  • KM:345+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2016
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:16, 02.05.2017

Według mnie to nadal zwykłe *cenzura* jakiegoś Janusza :-D


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Zawieszenie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq