XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 15:53, 30.04.2017
Potrzebuje porady bo nie wiem co jest grane (Accord 1.6ils d16b6).
Chodzi o tylny lewy hamulec bębnowy.
W czwartek wymieniłem w obu tylnych kołach szczęki + sprężynki i cylinderek lewego koła.
Po zmontowaniu wszystkiego niby było ok ale jak pojeździłem przez te kilka dni to zauważyłem że lewy bęben się przegrzewa-gorący jak żelazko,podlewarowałem tę strone no i koło się blokuje przy popchnięciu ręką trzymaja szczęki.
Więc kolejny raz skreciłem samoregulator (rozpierak szczęk) tak aby koło toczyło się luźno niestety przejade tam i z powrotem,kilka razy zachamuje i znów koło się blokuje.Ręczny raczej nie trzyma bo odbija do momentu w którym mały falc dochodzi do szczęki i sie przy niej zatrzymuje coś jakby samoregulator sie za mocno rozkręcał ale co jest powodem tego i jak go zatrzymać żeby rozkręcił się tylko do odpowiedniego momentu-prawe koło jest ok rozpierak się rozwarł i tak stanął natomiast z lewym jest coś nie halo czy to znaczy że w jakiś sposób jest uszkodzony? Przecież nie powinien tak mocno rozwierać szczęk zwłaszcza że na tej stronie bęben był lekko liźnięty na tokarce aby zlikwidować rowki na bieżni w środku. Ręczny (śrubke) w kabinie popuściłem praktycznie do samego końca gwintu bo jak miałem podkręcony o jakieś 1,5cm to wtedy właśnie w lewym kole nie odbijał ręczny i trzymał koło.
Bardzo proszę o podpowiedź co jest grane że tak się dzieje?
#2
Napisano 19:31, 30.04.2017
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
#3
Napisano 20:15, 30.04.2017
#4
Napisano 20:34, 30.04.2017
Jeśli masz zablokowane koło spróbuj założyć wężyk bezbarwny na odpowietrznik i odkręć. Jak siknie to zapowietrza się.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
#5
Napisano 21:39, 30.04.2017
Da siÄ™.
Jeśli masz zablokowane koło spróbuj założyć wężyk bezbarwny na odpowietrznik i odkręć. Jak siknie to zapowietrza się.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
koło jest odpowietrzone odpowiednio,inaczej się nie da...
Hmm odpowietrzałem to koło jak zwykle się to robi czyli jedna osoba pompuje druga odkręca w odpowiednim momencie i zakręca jak to zwykle się robi i tak około 6 razy,układ nie mógł się zapowietrzyć ?Raczej...
Przy wymianie cylinderka miałem założone szczypce zaciskowe na wężyk,płyn nie wyciekł,a następnie wykonałem "procedurę" odpowietrzania ...
Czy zapowietrzony układ miał by wpływ na rozprężanie szczęk hamulca tylko w jednym,tylnym kole ? Nie jestem mechanikiem ale myślę (może błędnie) że nie zapowietrzenie wpływa na to. Przy hamowaniu wydobywa się właśnie z tego koła ciche ale słyszalne dla mojego ucha wycie.
Użytkownik domian86 edytował ten post 21:30, 30.04.2017
#6
Napisano 21:54, 30.04.2017
Masz zablokowane koło jak przestaniesz jeździć?
Może stary przewód po prostu pękł w środku i trzyma płyn?
Jeśli blokuje koło i poruszasz przewodem to czy odblokowuje się? Może masz po prostu pęknięty oplot w przewodzie?
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
#7
Napisano 22:25, 30.04.2017
Czekaj czekaj
Masz zablokowane koło jak przestaniesz jeździć?
Może stary przewód po prostu pękł w środku i trzyma płyn?
Jeśli blokuje koło i poruszasz przewodem to czy odblokowuje się? Może masz po prostu pęknięty oplot w przewodzie?
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
kurcze szef nie mam przewodów w oplocie,myślę że nie tu problem tkwi,źle zrozumiałeś... koło po operacji wymiany elementów hamulca zaczyna się blokować po kilkukrotnym hamowaniu - ściągam bęben skręcam samoregulator i jest ok,składam wszystko jade na próbę,hamuje kilkukrotnie i znów się dzieje tak samo.Tak jak pisałem wcześniej mam wrażenie jakby samoregulator rozkręcal sie za mocno i rozpychał szczęki tak jakby były wyjechane a są nowe .
dodam iż kiedy skręcam samoregulator (szczęki sie ściągaja do środka) wtedy koło założone i pchnięte ręką kręci sie bez zastrzeżen ale ręczny jest słaby. jade się przejechać - 90km/h kilkukrotne hamowanie plus pare zaciągnięć ręcznego i ręczny się uciąga . Potem na "postoju" ręczny bierze dobrze a podczs jazdy koło zaczyna łapać..
Czy to magia czy po prostu jakiś złośliwy chochlik ?
Użytkownik domian86 edytował ten post 22:31, 30.04.2017
#8
Napisano 22:34, 30.04.2017
#9
Napisano 22:59, 30.04.2017
CoÅ› z samoregulatorem jest nie tak.
ehhh dziękuje za podpowiedź do tego właśnie dąże - ale co ? Nie kupi się go jak klocki na przód ...
Gdyby był tak dostępny już bym go zmienił... Co może być nie tak - metalowa blaszka styka w miarę mocno ząbki które są na "nakrętce"samoregulatora .
Wyjechane ząbki na "nakrętce" samoregulatora?
#10
Napisano 09:51, 01.05.2017
dodam jeszcze że wczoraj jak przyjechałem z trasy to bęben był gorący jak żelazko i po podniesieniu auta koło b.ciężko chodziło,blokowało się.Dziś nie jeździłem jeszcze i znów podniosłem auto.Ku mojemu zdziwieniu koło chodzi lżej kręci się w "miarę" lekko, troszkę słychać jak ociera ale jest dużo lepiej niż było wczoraj.Myślę że jak znów pojeżdżę i kilka razy zahamuje to będzie tak samo jak wczoraj.Wychodzi na to że samo regulator nie rozkręcił się więcej niż powinien więc co nie odbija szczęk jak się nagrzeją?
#11
Napisano 17:18, 01.05.2017
Sprawdź czy blaszki regulatora odpowiednio sprężynują. Wyczyść wszystko, zwłaszcza miejsce w którym łączy się regulator (on jest dwuczęściowy) i nasmaruj odpowiednim smarem do takich układów.
Pamiętam, że miałem podobny problem w syfiku i właśnie była kwestia odpowiedniego ustawienia blaszek. A no i zanim pojedziesz to kilka razy ręczny w górę i w dół aż przestaniesz słyszeć przeskakiwanie ząbków regulatora. Wtedy sprawdź czy koło obraca się swobodnie.
Może też być, że sprężyny od szczęk masz nie takie, albo same szczęki są zamontowane nieprawidłowo :P
Opcja trzecia - zrzuć szczęki i sprawdź czy cylinderek równo odbija z obu stron. Jeśli jest od początku życia auta to jest duża szansa, że nadszedł już jego koniec.
#12
Napisano 18:04, 01.05.2017
Blaszka regulatora(JEST TYLKO JEDNA) działa jak należy czyli dość mocno przylega do tej nakrętki z zapadkami na regulatorze. Sam rozwierak chodzi prawidłowo czyli swobodnie się rozkręca.Sprężyny od szczęk są QUICK BRAKE,cylinderek tez jest nowy.Wszystko jest złożone tak samo na prawej stronie jak i na lewej,gdybym coś źle złożył to był by problem również w prawym kole...
Po złożeniu całości depcząc hamulec na postoju słychać było jak blaszka przeskakuje,potem już spokój no i koło w miarę się obraca z lekkim ocieraniem,natomiast zaczyna się przegrzewać podczas hamowania i wtedy łapie...
Nie wiem co jeszcze mam opisać...
#13
Napisano 20:00, 01.05.2017
#14
Napisano 12:34, 02.05.2017
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
#15
Napisano 10:39, 03.05.2017
Zaciskałes stary przewód szczypcami u może pękł w środku. Będzie puszczał płyn do cylinderka ale z powrotem już nie do końca.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Zgadza się zaciskałem,dzisiaj sprawdzaliśmy to ze znajomym mechanikiem,tłoczki w cylinderku chodzą jak należy wciskają się i wychodzą,przewód ok.
On sam sprawdzał wszystko i powiedział że jest poskładane dobrze,nie widzi żadnej nieprawidłowości jednak to koło kręci się ciężej od prawego i być może dlatego się bardziej grzeje niż prawe. Do wymiany mam też tłoczek w przednim lewym kole bo jest rdza na nim i dobrze nie pracuje zestaw naprawczy bd.konieczny(czy ten będzie pasował ? - https://e-katalog.in...mulcowego.html) ale przecież przód nie ma nic wspólnego z tyłem prawda...
Użytkownik domian86 edytował ten post 19:50, 03.05.2017
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI
|
VI
Mechanik →
WnÄ™trze →
Problem z drzwiamiNapisany przez tru3dnn , 11 kwi 2024 VI |
|
|
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Sam zwiększa obroty na rozgrzanym silnikuNapisany przez Kaylish , 10 kwi 2024 VI |
|
|
||
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Linka od gazuNapisany przez Kaylish , 09 kwi 2024 VI, przepustnica |
|
|
|
|
VI
Mechanik →
Silniki →
Pobór oleju - Accord VINapisany przez SajmonHonda , 08 kwi 2024 VI |
|
|
|
VI
Mechanik →
Zawieszenie →
Głuche dudnienie z tyłuNapisany przez kislu56 , 07 kwi 2024 VI |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych