Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Bębny tył pomóżcie please ...

VI

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • SkÄ…d:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:53, 30.04.2017

Witam i z góry przepraszam że zawracam głowę w niedzielne popołudnie.
Potrzebuje porady bo nie wiem co jest grane (Accord 1.6ils d16b6).
Chodzi o tylny lewy hamulec bębnowy.
W czwartek wymieniłem w obu tylnych kołach szczęki + sprężynki i cylinderek lewego koła.
Po zmontowaniu wszystkiego niby było ok ale jak pojeździłem przez te kilka dni to zauważyłem że lewy bęben się przegrzewa-gorący jak żelazko,podlewarowałem tę strone no i koło się blokuje przy popchnięciu ręką trzymaja szczęki.
Więc kolejny raz skreciłem samoregulator (rozpierak szczęk) tak aby koło toczyło się luźno niestety przejade tam i z powrotem,kilka razy zachamuje i znów koło się blokuje.Ręczny raczej nie trzyma bo odbija do momentu w którym mały falc dochodzi do szczęki i sie przy niej zatrzymuje coś jakby samoregulator sie za mocno rozkręcał ale co jest powodem tego i jak go zatrzymać żeby rozkręcił się tylko do odpowiedniego momentu-prawe koło jest ok rozpierak się rozwarł i tak stanął natomiast z lewym jest coś nie halo czy to znaczy że w jakiś sposób jest uszkodzony? Przecież nie powinien tak mocno rozwierać szczęk zwłaszcza że na tej stronie bęben był lekko liźnięty na tokarce aby zlikwidować rowki na bieżni w środku. Ręczny (śrubke) w kabinie popuściłem praktycznie do samego końca gwintu bo jak miałem podkręcony o jakieś 1,5cm to wtedy właśnie w lewym kole nie odbijał ręczny i trzymał koło.
Bardzo proszę o podpowiedź co jest grane że tak się dzieje?
  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:31, 30.04.2017

A dobrze odpowietrzone koło masz?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • SkÄ…d:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:15, 30.04.2017

koło jest odpowietrzone odpowiednio,inaczej się nie da...
  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:34, 30.04.2017

Da siÄ™.
Jeśli masz zablokowane koło spróbuj założyć wężyk bezbarwny na odpowietrznik i odkręć. Jak siknie to zapowietrza się.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • SkÄ…d:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:39, 30.04.2017

Da siÄ™.
Jeśli masz zablokowane koło spróbuj założyć wężyk bezbarwny na odpowietrznik i odkręć. Jak siknie to zapowietrza się.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 


koło jest odpowietrzone odpowiednio,inaczej się nie da...


Hmm odpowietrzałem to koło jak zwykle się to robi czyli jedna osoba pompuje druga odkręca w odpowiednim momencie i zakręca jak to zwykle się robi i tak około 6 razy,układ nie mógł się zapowietrzyć ?Raczej...

Przy wymianie cylinderka miałem założone szczypce zaciskowe na wężyk,płyn nie wyciekł,a następnie wykonałem "procedurę" odpowietrzania ...

Czy zapowietrzony układ miał by wpływ na rozprężanie szczęk hamulca tylko w jednym,tylnym kole ? Nie jestem mechanikiem ale myślę (może błędnie) że nie zapowietrzenie wpływa na to. Przy hamowaniu wydobywa się właśnie z tego koła ciche ale słyszalne dla mojego ucha wycie.


Użytkownik domian86 edytował ten post 21:30, 30.04.2017

  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:54, 30.04.2017

Czekaj czekaj

Masz zablokowane koło jak przestaniesz jeździć?
Może stary przewód po prostu pękł w środku i trzyma płyn?
Jeśli blokuje koło i poruszasz przewodem to czy odblokowuje się? Może masz po prostu pęknięty oplot w przewodzie?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • SkÄ…d:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:25, 30.04.2017

Czekaj czekaj

Masz zablokowane koło jak przestaniesz jeździć?
Może stary przewód po prostu pękł w środku i trzyma płyn?
Jeśli blokuje koło i poruszasz przewodem to czy odblokowuje się? Może masz po prostu pęknięty oplot w przewodzie?

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

kurcze szef nie mam przewodów w oplocie,myślę że nie tu problem tkwi,źle zrozumiałeś... koło po operacji wymiany elementów hamulca zaczyna się blokować po kilkukrotnym hamowaniu - ściągam bęben skręcam samoregulator i jest ok,składam wszystko jade na próbę,hamuje kilkukrotnie i znów się dzieje tak samo.Tak jak pisałem wcześniej mam wrażenie jakby samoregulator rozkręcal sie za mocno i rozpychał szczęki tak jakby były wyjechane a są nowe .


dodam iż kiedy skręcam samoregulator (szczęki sie ściągaja do środka) wtedy koło założone i pchnięte ręką kręci sie bez zastrzeżen ale ręczny jest słaby. jade się przejechać - 90km/h kilkukrotne hamowanie plus pare zaciągnięć ręcznego i ręczny się uciąga . Potem na "postoju" ręczny bierze dobrze a podczs jazdy koło zaczyna łapać..


Czy to magia czy po prostu jakiś złośliwy chochlik ?


Użytkownik domian86 edytował ten post 22:31, 30.04.2017

  • 0

#8 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 22:34, 30.04.2017

CoÅ› z samoregulatorem jest nie tak.
  • 0

#9 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • SkÄ…d:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:59, 30.04.2017

CoÅ› z samoregulatorem jest nie tak.

ehhh dziękuje za podpowiedź :) do tego właśnie dąże - ale co ? Nie kupi się go jak klocki na przód ...

Gdyby był tak dostępny już bym go zmienił... Co może być nie tak - metalowa blaszka styka w miarę mocno ząbki które są na "nakrętce"samoregulatora .

Wyjechane ząbki na "nakrętce" samoregulatora?


  • 0

#10 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • SkÄ…d:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:51, 01.05.2017

dodam jeszcze że wczoraj jak przyjechałem z trasy to bęben był gorący jak żelazko i po podniesieniu auta koło b.ciężko chodziło,blokowało się.Dziś nie jeździłem jeszcze i znów podniosłem auto.Ku mojemu zdziwieniu koło chodzi lżej kręci się w "miarę" lekko, troszkę słychać jak ociera ale jest dużo lepiej niż było wczoraj.Myślę że jak znów pojeżdżę i kilka razy zahamuje to będzie tak samo jak wczoraj.Wychodzi na to że samo regulator nie rozkręcił się więcej niż powinien więc co nie odbija szczęk jak się nagrzeją?


  • 0

#11 mateusz_lbn

mateusz_lbn
  • Nowy
  • 12 postów
  • SkÄ…d:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:18, 01.05.2017

Sprawdź czy blaszki regulatora odpowiednio sprężynujÄ…. Wyczyść wszystko, zwÅ‚aszcza miejsce w którym Å‚Ä…czy siÄ™ regulator (on jest dwuczęściowy) i nasmaruj odpowiednim smarem do takich ukÅ‚adów. 

PamiÄ™tam, że miaÅ‚em podobny problem w syfiku i wÅ‚aÅ›nie byÅ‚a kwestia odpowiedniego ustawienia blaszek. A no i zanim pojedziesz to kilka razy rÄ™czny w górÄ™ i w dół aż przestaniesz sÅ‚yszeć przeskakiwanie zÄ…bków regulatora. Wtedy sprawdź czy koÅ‚o obraca siÄ™ swobodnie. 

Może też być, że sprężyny od szczÄ™k masz nie takie, albo same szczÄ™ki sÄ… zamontowane nieprawidÅ‚owo :P 

Opcja trzecia - zrzuć szczÄ™ki i sprawdź czy cylinderek równo odbija z obu stron. JeÅ›li jest od poczÄ…tku życia auta to jest duża szansa, że nadszedÅ‚ już jego koniec. 


  • 0

#12 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • SkÄ…d:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:04, 01.05.2017

Blaszka regulatora(JEST TYLKO JEDNA) działa jak należy czyli dość mocno przylega do tej nakrętki z zapadkami na regulatorze. Sam rozwierak chodzi prawidłowo czyli swobodnie się rozkręca.Sprężyny od szczęk są QUICK BRAKE,cylinderek tez jest nowy.Wszystko jest złożone tak samo na prawej stronie jak i na lewej,gdybym coś źle złożył to był by problem również w prawym kole...

Po zÅ‚ożeniu caÅ‚oÅ›ci depczÄ…c hamulec na postoju sÅ‚ychać  byÅ‚o jak blaszka przeskakuje,potem już spokój no i koÅ‚o w miarÄ™ siÄ™ obraca z lekkim ocieraniem,natomiast zaczyna siÄ™ przegrzewać podczas hamowania i wtedy Å‚apie...

Nie wiem co jeszcze mam opisać... 


  • 0

#13 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:00, 01.05.2017

Zostaje jeszcze trop Przemka. Zobacz czy giętki przewód nie puchnie
  • 0

#14 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:34, 02.05.2017

Zaciskałes stary przewód szczypcami u może pękł w środku. Będzie puszczał płyn do cylinderka ale z powrotem już nie do końca.


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#15 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • SkÄ…d:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:39, 03.05.2017

Zaciskałes stary przewód szczypcami u może pękł w środku. Będzie puszczał płyn do cylinderka ale z powrotem już nie do końca.


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Zgadza się zaciskałem,dzisiaj sprawdzaliśmy to ze znajomym mechanikiem,tłoczki w cylinderku chodzą jak należy wciskają się i wychodzą,przewód ok.

On sam sprawdzaÅ‚ wszystko i powiedziaÅ‚ że jest poskÅ‚adane dobrze,nie widzi żadnej nieprawidÅ‚owoÅ›ci jednak to koÅ‚o krÄ™ci siÄ™ ciężej od prawego i być może dlatego siÄ™ bardziej grzeje niż prawe. Do wymiany mam też tÅ‚oczek w przednim lewym kole bo jest rdza na nim i dobrze nie pracuje zestaw naprawczy bd.konieczny(czy ten bÄ™dzie pasowaÅ‚ ? - https://e-katalog.in...mulcowego.html) ale przecież przód nie ma nic wspólnego z tyÅ‚em prawda...


Użytkownik domian86 edytował ten post 19:50, 03.05.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq