Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Syczenie/bzyczenie podczas przyspieszania

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:04, 28.04.2017

Witam kolegów Hondziarzy.

Wiem że podobny temat już kiedyś był,sam wpisywałem w nim zapytanie,niestety nikt nic nie poradził.

Jeśli moderator uzna post za bezsensowny to b.przepraszam ale chciałbym otrzymać jakąś podpowiedź gdzie szukać problemu...

Tak wiec zaczynam - od pewnego czasu w moim acco (1.6ils d16b6) pojawił się dziwny dźwięk podczas przyspieszania,dzieje się to tylko i wyłącznie podczas dodawania gazu od ok 2,7tys obr.

Załącza się  świst/bzyczenie pseudo turbo(ale bez efektu doładowania ;)  )  dźwięk samej pracy silnika jest w tym momencie zagłuszony ,jest to strasznie irytujące,wiem że to nie wydech bo było to sprawdzone na podnośniku,jeśli zjeżdżam autem z górki własnym pędem żaden świst się nie pojawia natomiast gdy tylko dodam gazu momentalnie się załącza.

Co więcej na postoju ten dźwięk podczas gazowania nie występuje ponieważ nie ma wtedy obciążenia tak jak podczas jazdy.

Podpowiedzcie proszę w czym szukać problemu ?Przepustnica? Kolektor dolotowy?


Użytkownik domian86 edytował ten post 12:49, 07.05.2017

  • 0

#2 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 07.05.2017

Na prawdę nikt,nic ... ?


  • 0

#3 gosebus

gosebus
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147 obd1
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:51, 07.05.2017

Na podnośniku jak wydech był sprawdzany? Czy zatkanie tłumika końcowego powoduje zgaśnięcie silnika ? Tak samo czy jak zatkasz rurę od dolotu ?


  • 0

#4 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:17, 07.05.2017

Witam kolegów Hondziarzy.

Wiem że podobny temat już kiedyś był,sam wpisywałem w nim zapytanie,niestety nikt nic nie poradził.

Jeśli moderator uzna post za bezsensowny to b.przepraszam ale chciałbym otrzymać jakąś podpowiedź gdzie szukać problemu...

Tak wiec zaczynam - od pewnego czasu w moim acco (1.6ils d16b6) pojawił się dziwny dźwięk podczas przyspieszania,dzieje się to tylko i wyłącznie podczas dodawania gazu od ok 2,7tys obr.

Załącza się  świst/bzyczenie pseudo turbo(ale bez efektu doładowania ;)  )  dźwięk samej pracy silnika jest w tym momencie zagłuszony ,jest to strasznie irytujące,wiem że to nie wydech bo było to sprawdzone na podnośniku,jeśli zjeżdżam autem z górki własnym pędem żaden świst się nie pojawia natomiast gdy tylko dodam gazu momentalnie się załącza.

Co więcej na postoju ten dźwięk podczas gazowania nie występuje ponieważ nie ma wtedy obciążenia tak jak podczas jazdy.

Podpowiedzcie proszę w czym szukać problemu ?Przepustnica? Kolektor dolotowy?

Wyglada na to ze mam podobnie od niepamietnych czasow. Tez mam taki dzwiek objawiajacy sie takim brzeczeniem i tylko podczas przyspieszania, na postoju tego nie ma. Sprawdzalem kilka rzeczy ale bez skutku. Teraz obstawialbym katalizator, moze na urlopie zajrze do srodka. Z zewnatrz po stuknieciu zadnych dzwiekow, oslony tez juz dawno nie ma. Byc moze sie przytyka i przy duzym przeplywie gazow wpada w rezonans, na razie to taka teoria bo innych pomyslow brak. Do tego zadnych bledow, moc raczej w normie.


  • 0

#5 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:57, 08.05.2017

Kiedy ten dźwięk się pojawił znajomy dopatrzył że mam rozszczelniony elastyczny łącznik wydechu.Wstawiliśmy nowy,niestety dźwięk(bzyczenie,bzykanie he he) pozostał.Potem wydech był osłuchany na podnośniku od spodu "podczas jazdy" i znajomy który był pod spodem stwierdził że ten dźwięk wydobywa się z komory silnika tak jakby z dolotu.Ja obstawiałem katalizator,no ale skoro powiedział że to nie z wydechu...

Ostatnio wymieniałem uszczelki obu kolektorów,czyściłem przepustnice i sam dolot ale niestety dźwięk wciąż jest.Wszystkie wężyki są ok,może z dolnej puszki od filtra(w nadkolu) może tam jest coś pęknięte,rozszczelnione...

Ten dźwięk jest naprawdę irytujący.


  • 0

#6 0wen

0wen
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Tak
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:54, 08.05.2017

Też mam to samo tylko dość cicho, trzeba radio wyłączyć żeby cokolwiek usłyszeć, póki co jeździ :D


  • 0

#7 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:27, 08.05.2017

Też mam to samo tylko dość cicho, trzeba radio wyłączyć żeby cokolwiek usłyszeć, póki co jeździ :D

a u mnie na odwrót trzeba podkręcić żeby tego gwizdu nie słyszeć ;)

no jeździ,jeździ ale tak być nie może...


  • 0

#8 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:27, 08.05.2017

Ja bym stawial na jakis rezonans idacy od wydechu, ktory przechodzi na kolektor ssacy, tylko jak to zweryfikowac....


  • 0

#9 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:52, 09.05.2017

Ja bym stawial na jakis rezonans idacy od wydechu, ktory przechodzi na kolektor ssacy, tylko jak to zweryfikowac....

Hmm ale cóż by mogło to powodować skoro wydech jest odkąd mam tą Hondę,nic z nim nie było kombinowane,nawet po wspawaniu nowego łącznika elastycznego wszystko jest jak w oryginale.Tak jak pisałem wcześniej było to osłuchane na podnośniku "podczas przyspieszania" w powietrzu,chyba muszę powtórzyć operację może uda mi się na dniach.


Użytkownik domian86 edytował ten post 15:54, 09.05.2017

  • 0

#10 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:29, 09.05.2017

A gdy robiles ten test na podnosniku to byla skads slychac ten dzwiek? Inna sprawa ze mozemy miec dwie rozne usterki czy tam niedogodnosci. U mnie nie jest to mocno irytujace, troche glosniej radio i nie slychac, cos jakby zbyt wczesny zaplon.


  • 0

#11 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:43, 09.05.2017

Hej :)
To i ja się dopiszę - mam podobnie (w zasadzie od zawsze) jak Kolega Chrishonda i pojawia się przy delikatnym przyśpieszaniu na wysokich biegach w okolicy od ok. 2500 do ok. 3000 obr/min.
Nie jest to bardzo słyszalne/przeszkadzające (moja żona na pewno nie zwraca na to uwagi), ale ja słyszę...
Aha... i nie mam osłony od kata...

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#12 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:55, 09.05.2017

To Twoj opis Statom najbardziej pasuje do tego co u mnie. Oslona kata pierwsza wyleciala i zadnej zmiany. Wydaje sie ze dzwieg wydobywa sie z okolic kolektora wydechowego, lub kata ale ciezko to okresil. Kat ostukany, nic tam nie brzeczy, wydech szczelny i w pelni oryginalny. Byl juz podobny watek na forum ale tez bez rozwiazania.


  • 0

#13 Zakrzes

Zakrzes
  • Forumowicz
  • 71 postów
  • Skąd:Płońsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:24, 20.05.2017

ja też mam to od 2,5 roku jak kupiłem swoją hondę,  zastanawiałem się co to jest, szukałem w internecie, aż w końcu dałem sobie spokój


  • 0

#14 lukaszek811

lukaszek811
  • Forumowicz
  • 74 postów
  • Skąd:Grójec
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:08, 22.05.2017

A ja obstawiam klapki kolektora ssącego.Tylko dotyczy to silnika 1.8

Użytkownik lukaszek811 edytował ten post 18:55, 22.05.2017

  • 0

#15 domian86

domian86
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 23.05.2017

A ja obstawiam klapki kolektora ssącego.Tylko dotyczy to silnika 1.8

u mnie 1.6 (d16b6) klapek w kolektorze nie ma...


Użytkownik domian86 edytował ten post 20:38, 23.05.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq