Witam
Pytania wytłuszczone poniżej, jeśli by ktoś wiedział proszę o pomoc.
Zamieniłem sterownik, ale sytuacja jest taka sama i dodatkowo błąd komunikacji z LKAS.
Choć na początki był włączony przekaźnik zasilania.
Zmieniłem przewody do silnika , wg informacji powyżej nic to nie dało efekt taki sam.
W danych zatrzymanych błędu był włączony przekaźnik zasilania.
PRZEKAŹNIK ZASILANIA WŁ
PRZEKAŹN. BEZPIECZEŃSTWA WYŁ
WSKAŹNIK OSTRZEGAWCZY WŁ
Zastanawiał mnie czujnik kąta silnika EPS informacje podawane w danych ciągle takie same, przy kręceniu kierownica nic się nie zmienia.
KOMPENSACJA NAPIĘCIA SIN 2,50 V
KOMPENSACJA NAPIĘCIA COS 2,50 V
KĄT SILNIKA 0 °
KĄT KOMPENSACJI 0 °
W danych błędu
PRZELICZNIK SIN 0,02 V
PRZELICZNIK COS 0,02 V
KĄT SILNIKA 0 °
Weryfikowałem wg procedury błędów 71-01, choć takiego błędu nie mam.
Wg mnie wszystko jest w porządku na tym czujniku ale wartości nie pokazuje
Wyniki pomiarów mieszczą się limitach.
R1-R2=13,9
S2-S4=23,9
S1-S3=26,9
Czy ktoś może sprawdzić czy u siebie ma tak samo ?
Sprawdzałem po kolorach przewodów i ogólnie ułożeniu. Jednak zgodnie z instrukcją widokiem złączki EPS 28P mam wrażenie że podłączenie przewodów jest inne jak by odwrócone.
Zakładam że wcześniej działało i na pewno nic się nie zmieniło samo.
Wykonałem procedurę sprawdzenia silnika EPS jego przewodności do masy.
Miernik nie dzwoni przewodności ale po przełączeniu na Mohmy wychodzi że jest tam rezystancja na poziomie 1,1 MOhma między masa a każdą z faz silnika. Brak informacji czy to dobrze a manualu.
Czy macie Podobnie ?
Dodatkowo wykonałem odłączenie modułu LKAS by sprawdzić czy nie wpływa na wyłącznik bezpieczeństwa.
Co może powodować jeszcze wyłączenie wyłącznika bezpieczeństwa ?
Dodatkowo chciałem przeprowadzić w module LKS zapisanie ustawień neutralnego pozycji kierownicy w module LKAS nie module LKAS
Efekt był taki że kierownica sama skręciła w prawo do oporu ciągle szarpała w prawo jak by było coś nie tak. Procedury nie dało się przerwać, a bałem się że może się coś uszkodzić więc wyłączyłem stacyjkę i teraz jest błąd 30 w module LKAS, którego nie można skasować. Jak widać samo wspomaganie się włączyło , silnik sprawny tylko z jakiegoś powodu w jest zablokowany. Nie ma też opisu tej procedury co powinno się dziać w trakcie testu
Czy bez moduły LKAS układ EPS samego wspomagania powinien działać pobranie nie zależnie ?
Czy ktoś robił tą procedurę ? Jak ona wygląda praktycznie ?