Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Usterka modułu EPS

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:11, 28.04.2017

Hej. 

 

Mój problem zaczął się od zanikającego wspomagania układu kierowniczego, który szerzej opisałem w wątku z linku poniżej

 

http://www.accordklu...ce-wspomaganie/

 

Generalnie wspomaganie traciłem i odzyskiwałem przez ostatnie prawie 2 tygodnie (zdecydowanie więcej czasu go nie było). Wiązałem te problemy z wilgocią w jakimś układzie ponieważ 2 razy po dwóch słonecznych dniach wspomaganie wracało. Dzisiaj jednak pomimo braku deszczu i pomimo tego że rano działało znowu się wyłączyło więc straciłem wiare w tą przyczyne. 

 

Dzisiaj byłem w ASO w celu postawienia diagnozy. Pozwole sobie wkleic treść postu z działu dotyczącego ukł. kierowniczego. 

 

Właśnie wróciłem z ASO. Okazało się, że rzeczywiście błąd jest i go odczytali. Błąd jest opisany jako:

 

EPS trwały kod DTC     12-01     napięcie zasilania silnika (skan wydruku poniżej). 

 

Elektryk (sprawiał wrażenie ogarniętego człowieka) powiedział, że problem polega na tym, że moduł EPS nie odczytuje prawidłowego napięcia zasilania silnika. Jest różnica w odczytach tego napięcia i , jak rozumiem, powinno być koło 14 V a jest 9,25 V (skany wydruków poniżej - osobno wydruk z EPS i PGM-FI(?) )).

 

Mam nadzieje, że po przecztaniu tego co tutaj pisze i przejrzeniu wydruków będziecie wiedzieli o co chodzi bo jako ignorant moge źle dobierać słowa.

 

W związku z powyższym powiedział, że trzeba kupić nowy moduł EPS. Kosztuje on w ASO  4 000 zł (nr częsci 39980-TL3-G05). 

 

Biorąc pod uwagę, że temat zrobił się typowo elektryczny założe go też w odpowiednim dziale. 

 

Macie jakieś uwagi do tej diagnozy?  :)

 

Jesteście w stanie powiedzieć, czy musze szukać koniecznie modułu z takim oznaczeniem, czy od przedlifta (i od osamochodu z innym silnikiem) też będzie pasował?

 

3e1f79948ebb.jpg

da9687896260.jpg

dfcc16e34f99.jpg

6cd2da5fe1e5.jpg

 

Będę wdzięczny za wszelką pomoc. W tej chwili zaczynam się rozglądać za uzywanym modułem bo nie za bardzo usmiecha mi się wydawać na niego 4 tys zł. 

 

Pozdrawiam


  • 0

#2 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:11, 02.05.2017

Widze że temat nie jest prosty. Ogranicze w takim razie pytanie jedynie do kwesti zamiennika. 

 

Jest ktoś w stanie powiedzieć czy moduł z jkimś innym numerem katalogowym niż mój (39980-TL3-G05) będzie pasował do mojego samochodu? Ewentualnie macie pomysł gdzie (poza ASO -tam nie wiedzą) szukać odpowiedzi na to pytanie?

 

Pytam bo w internecie są używki ale o innych numerach katalogowych i można je kupić za bardzo niewielkie pieniądze. 


  • 0

#3 kzm007

kzm007
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Wrocław
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:48, 02.07.2017

Widze że temat nie jest prosty. Ogranicze w takim razie pytanie jedynie do kwesti zamiennika. 

 

Jest ktoś w stanie powiedzieć czy moduł z jkimś innym numerem katalogowym niż mój (39980-TL3-G05) będzie pasował do mojego samochodu? Ewentualnie macie pomysł gdzie (poza ASO -tam nie wiedzą) szukać odpowiedzi na to pytanie?

 

Pytam bo w internecie są używki ale o innych numerach katalogowych i można je kupić za bardzo niewielkie pieniądze. 

Miałem podobny problem w FL 2012. Silnik 2.0 Sedan. Na parkingu po uruchomieniu silnika niezgasła kontrolka wspomagania. Dojechałem na serwis i diagnoza że EPS - kod dtc 32-09
Podmienili z i nnego i zaczeło działać. Koszt w serwisie 4 tysie więc używka.
Moj eps miał numeer 39980-TL1-G05. Kupiłem o numerze 39980-TL5-G01. Wg katalogu od 2009 tourer 2.0 benzyna. Wymianili w serwisie, zrobili adaptację i zadziałała.
Czesć kupiłem z robiórki w pcar Rawa Mazowiecka. Koszt 200 zł plus ywyłka 30 zł

  • 0

#4 LukaszK.

LukaszK.
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:VIII 2.0
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:42, 03.12.2017

 

Miałem podobny problem w FL 2012. Silnik 2.0 Sedan. Na parkingu po uruchomieniu silnika niezgasła kontrolka wspomagania. Dojechałem na serwis i diagnoza że EPS - kod dtc 32-09
Podmienili z i nnego i zaczeło działać. Koszt w serwisie 4 tysie więc używka.
Moj eps miał numeer 39980-TL1-G05. Kupiłem o numerze 39980-TL5-G01. Wg katalogu od 2009 tourer 2.0 benzyna. Wymianili w serwisie, zrobili adaptację i zadziałała.
Czesć kupiłem z robiórki w pcar Rawa Mazowiecka. Koszt 200 zł plus ywyłka 30 zł

 

Mam dokładnie taki sam problem jak Ty i nawet dokładnie tą samą wersję modułu 39980-TL1-G05 i możliwość kupienia na allegro czujnika z numerem 39980-TL5-G01. :) Wizja wydania 4 tys na nowy na jutro albo 3100 jeżeli zamówię teraz to przyślą z Japonii na koniec grudnia jest raczej mało ciekawa. 

Powiedz mi jeszcze o co chodzi z tą adaptacją? Co dokładnie musi być zrobione żeby moduł zadziałał? To jest jakaś komputerowa konfiguracja?


  • 0

#5 tomolsz

tomolsz
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Dusseldorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:06, 28.07.2019

Witam

 Odświeżam  temat, - mój kod błędu 32-09

 

Teoretycznie Moduł EPS do mojej hondy (2011 benzyna 2.0) ma kod: 39980 TL1 G04

Oczywiście w całym internecie nie mogę znaleźć używki (nowy prawie 1200 euro)

 

Czy udało wam się użyć "podobnych" modułów bez problemu?   co to "adaptacja"?

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#6 tomolsz

tomolsz
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Dusseldorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:25, 02.08.2019

Witam ponownie

Udało mi się rozwiązać problem.  :cwaniak: jak już pisalem : kod błędu 32-09

Mechanik powiedział że trzeba wymienić maglownicę  ale mu nie uwierzyłem ! :)

 

Po przeczytaniu postow na tym forum, i paru innych:

http://elektronika.c...h-honda-accord/

Szczególnie ten filmik był przydatny: https://www.youtube....h?v=7GzY35pRB7I

 

Doszedłem do wniosku ze zaryzykuje i zamówię używany moduł EPS na ebay.  (używany - 160 euro, 30 dni gwarancji, i możliwość darmowego zwrotu)

 

Nie znalazłem podobnego do mojego (39980 TL1 G04) z ale podobny 39980-TL3-G05   

Koncowa czesc nazwy (G05 to tyle co generacja  - jest nieważna G01 to dla hondy z 2008 G03 z 2010 itp)

Środek (TL1 - silnik 2.0 benzyna  TL3 - 2.4 benzyna itp) 

 

 

Na tej stronie można znaleźć wszystkie części do hondy po numerach seryjnych:

https://www.ersatzte...der_ersatzteile

 

 

Zainstalowałem wiec moduł EPS z modelu Accord 2.4 2012 do mojego (2.0 2011)

odpaliłem silnik i Hurra zadziałało !!

 

Sama wymiana modułu była dosyć trudna przez to ze ciężko się do niego było dostać - mało miejsca

 

Jestem dumny z siebie ze zaoszczędziłem kupę kasy, wiedziałem lepiej od mechanika, i zrobiłem samemu (chociaż jestem zwykłym informatykiem, na samochodach się nie znam)


Użytkownik tomolsz edytował ten post 09:26, 02.08.2019

  • 0

#7 Mierzej

Mierzej
  • Klubowicz
  • 21 postów
  • Skąd:CIN
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:41, 23.02.2021

Cześć!
Niechcący odkryłem u siebie dwa błędy, jeden powtarza się w tym wątki więc nie zakładam nowego tematu.

Mam jeszcze błąd tylnej klapy i na wyświetlaczu tylko taki jest sygnalizowany. te wyszły po podłączeniu do kompa.

12-01 Niskie/Wysokie napięcie VBU
11-02 Niskie/Wysokie napięcie na zacisku IG1

Błędy po skasowaniu wróciły.
Wspomaganie działa cały czas.

Czytając forum zacznę od przeczyszczenia styków, podpowie ktoś gdzie jest ten zacisk IG1?
W ogóle które styki i gdzie najlepiej przeczyścić?

Pacjent: CW1 2015.
 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq