Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Usterka modułu EPS

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:11, 28.04.2017

Hej. 

 

Mój problem zaczął się od zanikającego wspomagania układu kierowniczego, który szerzej opisałem w wątku z linku poniżej

 

http://www.accordklu...ce-wspomaganie/

 

Generalnie wspomaganie traciłem i odzyskiwałem przez ostatnie prawie 2 tygodnie (zdecydowanie więcej czasu go nie było). Wiązałem te problemy z wilgocią w jakimś układzie ponieważ 2 razy po dwóch słonecznych dniach wspomaganie wracało. Dzisiaj jednak pomimo braku deszczu i pomimo tego że rano działało znowu się wyłączyło więc straciłem wiare w tą przyczyne. 

 

Dzisiaj byłem w ASO w celu postawienia diagnozy. Pozwole sobie wkleic treść postu z działu dotyczącego ukł. kierowniczego. 

 

Właśnie wróciłem z ASO. Okazało się, że rzeczywiście błąd jest i go odczytali. Błąd jest opisany jako:

 

EPS trwały kod DTC     12-01     napięcie zasilania silnika (skan wydruku poniżej). 

 

Elektryk (sprawiał wrażenie ogarniętego człowieka) powiedział, że problem polega na tym, że moduł EPS nie odczytuje prawidłowego napięcia zasilania silnika. Jest różnica w odczytach tego napięcia i , jak rozumiem, powinno być koło 14 V a jest 9,25 V (skany wydruków poniżej - osobno wydruk z EPS i PGM-FI(?) )).

 

Mam nadzieje, że po przecztaniu tego co tutaj pisze i przejrzeniu wydruków będziecie wiedzieli o co chodzi bo jako ignorant moge źle dobierać słowa.

 

W związku z powyższym powiedział, że trzeba kupić nowy moduł EPS. Kosztuje on w ASO  4 000 zł (nr częsci 39980-TL3-G05). 

 

Biorąc pod uwagę, że temat zrobił się typowo elektryczny założe go też w odpowiednim dziale. 

 

Macie jakieś uwagi do tej diagnozy?  :)

 

Jesteście w stanie powiedzieć, czy musze szukać koniecznie modułu z takim oznaczeniem, czy od przedlifta (i od osamochodu z innym silnikiem) też będzie pasował?

 

3e1f79948ebb.jpg

da9687896260.jpg

dfcc16e34f99.jpg

6cd2da5fe1e5.jpg

 

Będę wdzięczny za wszelką pomoc. W tej chwili zaczynam się rozglądać za uzywanym modułem bo nie za bardzo usmiecha mi się wydawać na niego 4 tys zł. 

 

Pozdrawiam


  • 0

#2 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:11, 02.05.2017

Widze że temat nie jest prosty. Ogranicze w takim razie pytanie jedynie do kwesti zamiennika. 

 

Jest ktoś w stanie powiedzieć czy moduł z jkimś innym numerem katalogowym niż mój (39980-TL3-G05) będzie pasował do mojego samochodu? Ewentualnie macie pomysł gdzie (poza ASO -tam nie wiedzą) szukać odpowiedzi na to pytanie?

 

Pytam bo w internecie są używki ale o innych numerach katalogowych i można je kupić za bardzo niewielkie pieniądze. 


  • 0

#3 kzm007

kzm007
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Wrocław
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:48, 02.07.2017

Widze że temat nie jest prosty. Ogranicze w takim razie pytanie jedynie do kwesti zamiennika. 

 

Jest ktoś w stanie powiedzieć czy moduł z jkimś innym numerem katalogowym niż mój (39980-TL3-G05) będzie pasował do mojego samochodu? Ewentualnie macie pomysł gdzie (poza ASO -tam nie wiedzą) szukać odpowiedzi na to pytanie?

 

Pytam bo w internecie są używki ale o innych numerach katalogowych i można je kupić za bardzo niewielkie pieniądze. 

Miałem podobny problem w FL 2012. Silnik 2.0 Sedan. Na parkingu po uruchomieniu silnika niezgasła kontrolka wspomagania. Dojechałem na serwis i diagnoza że EPS - kod dtc 32-09
Podmienili z i nnego i zaczeło działać. Koszt w serwisie 4 tysie więc używka.
Moj eps miał numeer 39980-TL1-G05. Kupiłem o numerze 39980-TL5-G01. Wg katalogu od 2009 tourer 2.0 benzyna. Wymianili w serwisie, zrobili adaptację i zadziałała.
Czesć kupiłem z robiórki w pcar Rawa Mazowiecka. Koszt 200 zł plus ywyłka 30 zł

  • 0

#4 LukaszK.

LukaszK.
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:VIII 2.0
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:42, 03.12.2017

 

Miałem podobny problem w FL 2012. Silnik 2.0 Sedan. Na parkingu po uruchomieniu silnika niezgasła kontrolka wspomagania. Dojechałem na serwis i diagnoza że EPS - kod dtc 32-09
Podmienili z i nnego i zaczeło działać. Koszt w serwisie 4 tysie więc używka.
Moj eps miał numeer 39980-TL1-G05. Kupiłem o numerze 39980-TL5-G01. Wg katalogu od 2009 tourer 2.0 benzyna. Wymianili w serwisie, zrobili adaptację i zadziałała.
Czesć kupiłem z robiórki w pcar Rawa Mazowiecka. Koszt 200 zł plus ywyłka 30 zł

 

Mam dokładnie taki sam problem jak Ty i nawet dokładnie tą samą wersję modułu 39980-TL1-G05 i możliwość kupienia na allegro czujnika z numerem 39980-TL5-G01. :) Wizja wydania 4 tys na nowy na jutro albo 3100 jeżeli zamówię teraz to przyślą z Japonii na koniec grudnia jest raczej mało ciekawa. 

Powiedz mi jeszcze o co chodzi z tą adaptacją? Co dokładnie musi być zrobione żeby moduł zadziałał? To jest jakaś komputerowa konfiguracja?


  • 0

#5 tomolsz

tomolsz
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Dusseldorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:06, 28.07.2019

Witam

 Odświeżam  temat, - mój kod błędu 32-09

 

Teoretycznie Moduł EPS do mojej hondy (2011 benzyna 2.0) ma kod: 39980 TL1 G04

Oczywiście w całym internecie nie mogę znaleźć używki (nowy prawie 1200 euro)

 

Czy udało wam się użyć "podobnych" modułów bez problemu?   co to "adaptacja"?

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#6 tomolsz

tomolsz
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Dusseldorf
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:25, 02.08.2019

Witam ponownie

Udało mi się rozwiązać problem.  :cwaniak: jak już pisalem : kod błędu 32-09

Mechanik powiedział że trzeba wymienić maglownicę  ale mu nie uwierzyłem ! :)

 

Po przeczytaniu postow na tym forum, i paru innych:

http://elektronika.c...h-honda-accord/

Szczególnie ten filmik był przydatny: https://www.youtube....h?v=7GzY35pRB7I

 

Doszedłem do wniosku ze zaryzykuje i zamówię używany moduł EPS na ebay.  (używany - 160 euro, 30 dni gwarancji, i możliwość darmowego zwrotu)

 

Nie znalazłem podobnego do mojego (39980 TL1 G04) z ale podobny 39980-TL3-G05   

Koncowa czesc nazwy (G05 to tyle co generacja  - jest nieważna G01 to dla hondy z 2008 G03 z 2010 itp)

Środek (TL1 - silnik 2.0 benzyna  TL3 - 2.4 benzyna itp) 

 

 

Na tej stronie można znaleźć wszystkie części do hondy po numerach seryjnych:

https://www.ersatzte...der_ersatzteile

 

 

Zainstalowałem wiec moduł EPS z modelu Accord 2.4 2012 do mojego (2.0 2011)

odpaliłem silnik i Hurra zadziałało !!

 

Sama wymiana modułu była dosyć trudna przez to ze ciężko się do niego było dostać - mało miejsca

 

Jestem dumny z siebie ze zaoszczędziłem kupę kasy, wiedziałem lepiej od mechanika, i zrobiłem samemu (chociaż jestem zwykłym informatykiem, na samochodach się nie znam)


Użytkownik tomolsz edytował ten post 09:26, 02.08.2019

  • 0

#7 Mierzej

Mierzej
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:CIN
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:41, 23.02.2021

Cześć!
Niechcący odkryłem u siebie dwa błędy, jeden powtarza się w tym wątki więc nie zakładam nowego tematu.

Mam jeszcze błąd tylnej klapy i na wyświetlaczu tylko taki jest sygnalizowany. te wyszły po podłączeniu do kompa.

12-01 Niskie/Wysokie napięcie VBU
11-02 Niskie/Wysokie napięcie na zacisku IG1

Błędy po skasowaniu wróciły.
Wspomaganie działa cały czas.

Czytając forum zacznę od przeczyszczenia styków, podpowie ktoś gdzie jest ten zacisk IG1?
W ogóle które styki i gdzie najlepiej przeczyścić?

Pacjent: CW1 2015.
 


  • 0

#8 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:10, 13.01.2023

Uszanowanie wszystkim!

Poruszano tu temat różnych wersji modułu EPS, więc postanowiłem tutaj zadać swoje pytanie - czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem modułu EPS z wersji angielskiej? Czy wystarczy przeprowadzić adaptację ("Zapisywanie położenia neutralnego czujnika momentu obrotowego", "Uczenia czujnika momentu obrotowego")?

Pytanie wydaje mi się o tyle zasadne, że:

- wszystkie wyprowadzenia/wtyczki są identyczne,

- rozmieszczenie sygnałów w złączach jest identyczne (różnią się tylko niektóre kolory przewodów w wiązce),

- kształt obudowy jest identyczny, różnica dotyczy tylko mocowania (które można przełożyć),

- ESM nie akcentuje żadnych różnic w procedurze adaptacji, opisie zasady działania.

Mogę podać przykład - czy można zamienić 39980-TL0-G01 na 39980-TL0-E01.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

PS. W międzyczasie udało mi się przeprowadzić eksperyment, więc dla porządku odpowiem sam na zasygnalizowane pytanie - tak, da się przełożyć angielską wersję EPS do auta EU, niezbędna jest modyfikacja ("nieniszcząca") wiązki silnika przekładni (przełożenie faz) i adaptacja. Przetestowane na module 39980-TL0-E51 zastosowanym zamiast 39980-TL0-G51 (wersja z LKAS, więc teoretycznie najbardziej złożony przypadek).


Użytkownik FullChess edytował ten post 09:11, 13.01.2023

  • 0

FullChess


#9 Giorgio 127

Giorgio 127
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:00, 12.04.2023

Witam posiadam Honda Accord VIII z 2008 roku z asystentem pasa ruchu i aktywn radarem kupiłem z nie działającym asystentem pasa ruchu mam pytanie jak dobrać moduł eps bo podejrzewam że jest nie taki jak powinien być bo czytałem że o moim oznaczeniu to benzyna 2.4 moje oznaczenie to 39980-Tl3-G0
  • 0

#10 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 08:52, 12.04.2023

Czołem,

Przede wszystkim w przypadku zastosowania modułu EPS bez LKAS w aucie wyposażonym w taki system, zgłaszany będzie błąd (komunikat "LKAS") oraz odpowiedni kod DTC (zazwyczaj dotyczący błędu komunikacji między tymi modułami, ze wskazaniem na EPS) - zacząłbym od jego odczytania (wystarczy zworka na linii SCS). Poza tym faktycznie - moduł oznaczony 39980-TL3-G0x (oznaczenie podane przez Ciebie jest niepełne, ale to "0" po "G" jest kluczowe) raczej nie pochodzi z wersji z LKAS (wersje z LKAS po "G" mają cyfry "1" albo "5", a przynajmniej tylko takie widziałem). Znalezienie odpowiedniego używanego modułu EPS łatwe nie będzie - dla uniknięcia niejednoznaczności dobrze byłoby precyzyjnie określić wersję (w sumie w Twoim opisie brakuje tylko skrzyni biegów). Tak jak zasugerowałem w poprzednim poście, możliwe jest dobranie modułu EPS z wersji angielskiej (z końcówką numeru "E1x" lub "E5x"), przełożenie przewodów w złączu silnika przekładni i adaptacja.

PS. Aktualnie jedyny moduł EPS z LKAS jaki wpadł mi w oko na szybko to ten, teoretycznie do sedana benzyny, ale z dużą szansą na adaptację.


Użytkownik FullChess edytował ten post 08:58, 12.04.2023

  • 0

FullChess


#11 Bezwyrazu

Bezwyrazu
  • Klubowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Koluszki
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:33, 06.01.2024

Witam 

Przerabiam podobny problem kod 33-01 z instrukcji wyszło że do wymiany EPS

Zakupiłem drugi z anglika. 

Mój ma numer 39980-TL4-G11 ( L0S1-101049)

a ten co kupiłem ma numer 39980-TL0-E01( L4K2-100485) 

Z treści na forum wynika że nie bezie mi działał LKAS,

a to że był z wersji benzynowej chyba nic nie zmieni? 

 

 

1. Ma może ktoś dokładnie rozszyfrowane oznaczenie z wszystkimi opcjami dla tych modułów? 

2. Przełożenie faz polega na zmianie kierunku silnika zakładam że kolumna jest odwrotnie w anglikach i silnik musi w inną stronę chodzić. ? Jakie przewody przekładaliście? Co do zasady to chyba można to zrobić przy EPS lub przy silniku przekładni. Jeśli jest to układ 3 faz to zamiana dowolnej kolejności faz wystarczy. To znaczy można zamienić C1 z C1 czyli czarny z czerwonym lub C2( czarny)  z B1 ( biały) .Tak wynika ze schematu. 

3. Na schemacie zauważyłem  różnice jak poniżej , ale chyba tylko chodzi o miejsce wpięcia masy bo sterownik jest w innym miejscu. Dodatkowo D16 i D3 mają inne kolory wg schematu. 

4. Czy coś się może stać gdy nie zamienię tych przewodów , wyrzuci błąd czujnika skrętu czy coś się uszkodzi ? 

 

Jeśli ma ktoś jakieś doświadczenia w trakcie swoich prac proszę o informację. 


  • 0

#12 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:21, 06.01.2024

Czołem,

Ad.1. Do tej pory posługiwałem się wyszukiwarką strony japancars.ru oraz zakładką "Applicability" w wynikach wyszukiwania. W przypadku Twojego numeru 39980-TL4-G11 uzyskujemy wynik ACCORD TOURER/2009/KG/LKAS, a po kliknięciu "See scheme" dodatkowo informację "R20A3" - skoro masz ON zaryzykowałbym twierdzenie, że wersje PB/ON można stosować zamiennie. Kombi/sedan chyba też nie ma znaczenia - przynajmniej na schematach nie jest to zróżnicowane (choć oczywiście mogą być jakieś różnice w firmware sterownika lub jego ustawieniach domyślnych).

Ad.2. Tak, należy zamienić fazy. Zdecydowanie najłatwiej zrobić to przy sterowniku, obudowy złącz są rozbieralne w taki sposób, że przekładając przewody niczego nie uszkodzisz. Z moich doświadczeń wynika, że przy zamianie faz dla sterownika KE i przekładni KG prawidłowo działa tylko jedna kombinacja - szczerze jednak muszę przyznać, że robiłem to tylko w jednym aucie (ACCORD TOURER/2009/KG/CMBS/LKAS/ON/AT). To było jakiś czas temu, ale w notatkach znalazłem:

Złącze          Przed zmianą (faza/kolor)          Po zmianie (faza/kolor)

B                  MW/biały                                   MV/czarny

C                  MU/czerwony                             MW/biały

C                  MV/czarny                                 MU/czerwony

Ad.3. Nic więcej niż w pkt.-cie 2 nie musisz zmieniać. Faktycznie coś mi się przypomina, że była jakaś różnica w kolorach względem schematów (bez większego znaczenia).

Ad.4. W przypadku niewłaściwej kombinacji faz mogą wystąpić 2 objawy: niegasnące oscylacje kąta skrętu kierownicy (lewo-prawo) po wytrąceniu jej z położenia środkowego lub zablokowana kierownica wraz z błędem EPS dotyczącym "korelacji faz". Zalecałbym prowadzić próby przy podniesionej całej osi przedniej auta.

Po znalezieniu właściwej kombinacji (brak błędów, wspomaganie działa) należy jeszcze przy podniesionej osi pojazdu dokonać kalibracji czujnika momentu i być może kalibracji czujnika kąta skrętu (bez tego drugiego w aucie kolegi był efekt słabszego wspomaganie po przekroczeniu kąta 90st., kalibracja już z autem stojącym na kołach). Wykonywałem je za pomocą mojego HDS i nie wiem, czy można to zrobić innym interfejsem lub za pomocą zworki. Numery zamienianych sterowników w jednym z moich wcześniejszych postów w tym temacie.

W Twoim przypadku widzę tylko 1 problem - niedziałający LKAS i wiecznie wyskakujący komunikat o nim :-(. Z drugiej strony pamiętam, jak trudno było znaleźć coś z LKAS. Może da się jednak uratować Twój oryginalny - w przypadku, gdy da się uruchomić auto na tym z wersją KE, będzie czas na zajrzenie do środka (jest rozbieralny). Powodzenia, pozdrawiam!


Użytkownik FullChess edytował ten post 21:32, 06.01.2024

  • 0

FullChess


#13 Bezwyrazu

Bezwyrazu
  • Klubowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Koluszki
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:57, 07.01.2024

Witam 

Dziękuje za informacje. 

Będę próbował i walczył 

Ad.2

Wydaje mi się że taka zamiana kolorów przewodów niczego nie zmienia ponieważ kolejności faz jest taka sama tylko są przesunięte. Jak to przy silnikach 3 faz zamienia się fazy kolejnością by dać dać inny kierunek obrotu. 

Ad.4 Czy ten LKAS działał to sam nie wiem do tej pory. Sygnalizował na pewno ale czy on w ogóle sterował jakoś nie czułem nigdy. Ostatnio zresztą miałem problem ze ściąganiem na prawo. Czy to mogło być od źle skalibrowanego punktu neutralnego. 

Jak robisz adaptację czujnika skrętu to podnosisz przód do góry ? Ja tak robiłem przed wyjęciem. Procedura zawsze zakończona była powodzeniem nawet jak nie zdążyłem ruszyć kierownicą . Dziwnie mi to wyglądało jak by nie przyjmował nastawa adaptacji. Zresztą jak ustawić +- 10 stopni dokładnie?

Zerowałeś wcześniej punkt neutralny ? U mnie wskazywało bez powodzenia nie można tego było wykonać.

Kalibracja czujnika momentu to nie widziałem w opcjach HDS. 

Już go rozbierałem ponieważ na zewnątrz korozja. Woda mi tam kiedyś płynęła do auta. Złączki są czyste i w środku nie wygląda na uszkodzony korozją , ale całego nie rozbierałem. Może płytka od spodu ma jakiś problem. Ogólnie w danych bieżących wskazywało mi że wyłącznik bezpieczeństwa i uruchomienia EPS jest wyłączony przed rozruchem auta. Po rozruchu od razu również i od razu błąd. Dziwne było to że napięcie Ig1 było jak napięcie akumulatora ponad 12V a dwa pozostałe około 10,5V ( Akumulatora oraz pompy podającej) Na postoju bez rozruchu. W trakcie błędu napięcia te były odpowiednio 11,5, 8,25, 8,25. Potem pomyślałem że to może kwestia akumulatora ale jak wszystko było już rozebrane. Wcześniej go naładowałem i auto odpala dobrze więc uznałem że nie jego wina. Może to jak w Renault słaby akumulator i choinka na desce jest ale auto jedzie, po wymianie na nowy problem znika żadnych błędów, a dopala tak samo. A akumulator można użytkować kolejne 5 lata w innym aucie :) 

Chciałem wrzucić zrzuty ekranu ale jakoś nie działa na tym forum , format nie prawidłowy. 


  • 0

#14 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 19:01, 07.01.2024

Czołem,

Ad.2. Zgadza się - myślałem dokładnie tak samo jak Ty. Jednak w moim przypadku każda próba zamiany tylko 2 przewodów kończyła się "oscylacjami" i "błędem korelacji faz" lub blokowaniem kierownicy. Fakt, to było jakiś czas temu, jest jakaś minimalna szansa, że pomyliłem się w notatce. Pamiętam jednak, że po kilku próbach takich "pojedynczych" zamian chciałem już się poddać, ale coś mnie tknęło i przełożyłem przewody w sposób opisany w poprzednim poście. Zadziałało i innych prób już nie robiłem.

Wytłumaczyłem to sobie tak - przekładamy przecież nie "bezwzględnie" działające sygnały, lecz zmieniamy położenie faz silnika względem bardziej skomplikowanego układu je (sygnały) generującego, działającego w układzie sprzężenia zwrotnego, dodatkowo podmieniając sam układ na inny ;-). Na dalszą analizę nie miałem czasu.

Ad.4. Tu trudno mi coś powiedzieć - auto, na którym prowadziłem zabieg zamiany sterowników EPS, trafiło do mnie z uwagi na to, że podczas jego naprawy ktoś założył moduł KG, ale bez wersji LKAS. Właściciela irytował fakt ciągłego wyskakiwania komunikatu o niesprawnym LKAS (odczytany kod błędu dotyczył problemu komunikacji między EPS a LKAS).

Tak, podnosiłem przód do góry - wydaje mi się, że taką informację podawał sam HDS. Do zakończenia procedury ruch kierownicą był potrzebny, choć sam kąt ustawiany był "pi razy drzwi". Z tym zerowaniem punktu neutralnego to już dokładnie nie pamiętam, ale faktycznie była jakaś operacja, która mimo, że była widoczna okazywała się być niedozwolona. Pamiętaj, że operacje adaptacji mogą być wykonywane tylko wtedy, jeżeli nie ma błędów zgłaszanych przez moduł.

Kalibracja czujnika momentu była chyba w części związanej z LKAS, nie EPS. Niestety, nie mam dostępu do omawianego auta i nie mogę tego wszystkiego sprawdzić/odtworzyć jeszcze raz.

Możesz podać błędy zgłaszane przez HDS dla uszkodzonego EPS?


Użytkownik FullChess edytował ten post 19:26, 07.01.2024

  • 0

FullChess


#15 Bezwyrazu

Bezwyrazu
  • Klubowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Koluszki
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:36, 10.01.2024

Dziękuje.

Będę próbował, ale na razie brak czasu. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq