Witam,
Walczę z sekundowym zamulaniem auta na LPG przy 5300rpm... Auto przy tych obrotach zmula na ułamek sekundy jakby brakowało paliwa.
Do czego doszedłem. Przyśpieszam z dołu z niskich RPM np z 2tyś RPM, aż do odcinki.
Na PB95 jest pełna moc. Mam ELM327. Przy pedale w podłogę lambda jest ok 0,92V czyli bogato i z tego co czytałem prawidłowo, aż do odcinki.
Co pokazuje jeszcze ELM327 - nawet na pedale w podłodze czyli WOT do 5300rpm pokazuje, że auto jedzie w CLOSED LOOP(lambda ok 0,9V), dopiero jak przekraczam 5300rpm pojawia się OPEN LOOP i dalej lambda ok 0,92V. Na benzynie jedzie dobrze.
Do 5300rpm pokazuje krótkoterminowe korekty ok 3-12% zmienia się dynamicznie w zależności od pozycji przepustnicy, czasem 14%. Long term ok 10-11%, też zmienne. Po przekroczeniu 5300rpm i wejściu w Open Loop, korekty krótkoterminowe wynoszą 0% czyli faktycznie jest w Open Loop.
LPG
Natomiast w momencie przekroczenia 5300rpm na LPG i przejścia z Closed na Open Loop właśnie wtedy zmula auto, a lambda nagle spada z 0,9V do 0,1V czyli mega ubogo?. Po przekroczeniu tych obrotów pojawia się Open Loop i lambda pokazuje okolice 0,86V na LPG jedzie dobrze.
Czy Open Loop nie powinien być od razu przy WOT?Czy ktoś to weryfikował u siebie? Nie wiem czy grzebać w sofcie LPG... czy szukać przyczyny braku OpenLoop od razu przy WOT. Na http://www.ozhonda.com wyczytałem, że ciśnienie w ssącym musi wynieść 89kpa, żeby komp przeszedł w Open Loop.
Z góry dzięki, za pomoc.
Użytkownik lukasrz edytował ten post 18:36, 25.04.2017