Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

K24A3 przejście w Open Loop powyżej 5300rpm

VII Open loop

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:45, 25.04.2017

Witam,

Walczę z sekundowym zamulaniem auta na LPG przy 5300rpm... Auto przy tych obrotach zmula na ułamek sekundy jakby brakowało paliwa.

Do czego doszedłem.  Przyśpieszam z dołu z niskich RPM np z 2tyś RPM, aż do odcinki.

Na PB95 jest pełna moc. Mam ELM327. Przy pedale w podłogę lambda jest ok 0,92V czyli bogato i z tego co czytałem prawidłowo, aż do odcinki.

Co pokazuje jeszcze ELM327 - nawet na pedale w podłodze czyli WOT do 5300rpm pokazuje, że auto jedzie w CLOSED LOOP(lambda ok 0,9V), dopiero jak przekraczam 5300rpm pojawia się OPEN LOOP i dalej lambda ok 0,92V. Na benzynie jedzie dobrze.

 

Do 5300rpm pokazuje krótkoterminowe korekty ok 3-12% zmienia się dynamicznie w zależności od pozycji przepustnicy, czasem 14%. Long term ok 10-11%, też zmienne. Po przekroczeniu 5300rpm i wejściu w Open Loop, korekty krótkoterminowe wynoszą 0% czyli faktycznie jest w Open Loop.

LPG

Natomiast w momencie przekroczenia 5300rpm na LPG i przejścia z Closed na Open Loop właśnie wtedy zmula auto, a lambda nagle spada z 0,9V do 0,1V czyli mega ubogo?. Po przekroczeniu tych obrotów pojawia się Open Loop i lambda pokazuje okolice 0,86V na LPG jedzie dobrze.

 

 

Czy Open Loop nie powinien być od razu przy WOT?Czy ktoś to weryfikował u siebie? Nie wiem czy grzebać w sofcie LPG... czy szukać przyczyny braku OpenLoop od razu przy WOT.  Na http://www.ozhonda.com wyczytałem, że ciśnienie w ssącym musi wynieść 89kpa, żeby komp przeszedł w Open Loop.

 

 

Z góry dzięki, za pomoc.


Użytkownik lukasrz edytował ten post 18:36, 25.04.2017

  • 0

#2 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:29, 26.04.2017

Powinieneś się udać z tym problemem do gazownika, może trzeba skorygować ustawienia w sterowniku LPG.

 

Jak widzisz więcej warunków musi być spełnionych żeby ECU wszedł w tryb Open loop, gaz do dechy + odpowiednie podciśnienie, które występuje dopiero na wyższych obrotach.


Użytkownik Pejot edytował ten post 12:32, 26.04.2017

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#3 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:42, 30.04.2017

Powinieneś się udać z tym problemem do gazownika, może trzeba skorygować ustawienia w sterowniku LPG.

 

 

Trzeba mieć czas by jeździć po partaczach :)

 

 

Na szczęście udało mi się usunąć problem samemu modyfikując mapy LPG  na korekty STFL i LTFL w granicach 0 i po wskazaniach sondy WB na lambde 0.84-0.86 w Open Loop, ciągnie w LPG teraz jak głupi!!!


Użytkownik lukasrz edytował ten post 18:42, 30.04.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Open loop

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq