Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Dokręcenie relingów dachowych w Tourer VIII

VIII Tourer relingi

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:36, 25.04.2017

Hej,

 

Demontując bagażnik po zimie zauważyłem, ze delikatnie ruszają mi się relingi dachowe. Jak sprytnie zdemontować te osłony na przodzie i tyle relinga, żeby nic nie połamać ? Chciałbym dokręcić śruby, które się ukrywają pod tymi osłonami. Jest jakiś patent na demontaż ?

Mój ESM tego nie obejmuje - nie mam go w wersji Tourer :(

 

/e12


  • 0

#2 marecki86

marecki86
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Ex
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:22, 25.05.2017

jak sie juz dowiesz to daj znac bo tez poprawilbym mocowanie swoich:) 


  • 0

#3 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:10, 26.05.2017

jak sie juz dowiesz to daj znac bo tez poprawilbym mocowanie swoich:) 

 

ruchu w temacie nie ma :( wiec chyba zaryzykuje wg swojego pomysłu w weekend i zrobię:

- z przodu i na koncu pod spodem od strony dachu jest otwor - wydaje mi sie ze trzeba wcisnac tam ten zatrzask i wyjechac oslona plastikowa (przednia do przodu, tylna do tylu)

- w polowie relinga od srodka jest klapka - po jej sciagnieciu beda pewnie sruby.

 

Dam znac czy czegos nie polamalem :)

/e12


  • 0

#4 lukasz_lo

lukasz_lo
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:TOURER
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:00, 10.07.2017

I co udało się odkręcić relingi?
  • 0

#5 Robs

Robs
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:11, 30.07.2017

Podpinam się do tematu, u mnie relingi też się delikatnie ruszają.
  • 0

#6 marecki86

marecki86
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Ex
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:22, 26.04.2018

hej, jakas aktualizajca? ktos juz je odkrecal/dokrecal/poprawial? bede je malowal na czarny mat i zastanawiam sie jak je odkrecic.


  • 0

#7 Siekan

Siekan
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Zabrze
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:04, 13.08.2019

Temat umarł. Ponawiam pytanie poprzednika. :)


  • 0

#8 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:28, 13.08.2019

Hej,

 

Z demontażem relingów w VIII nie jest tak prosto. Udało mi się je w miarę bez uszkodzeń zdemontować ... jednak nakładki przód - tył bez odrobiny sprytu są jednorazowe.

 

Najlepiej jest zacząć od tyłu.

Potrzebne będą drewniane płaskie patyczki - takie jak u lekarza :) ścinamy jeden koniec i wsuwamy od strony relinga z boku (z obydwu boków) ku tyłowi, tak, żeby rozchylić boki nakładki ....

Warto okleić dach i drugą stronę taśmą malarską, żeby nie uszkodzić lakieru. Na dole jest po 3 zatrzaski (z każdej strony), które musimy zwolnić i unieść tył nakładki delikatnie do góry. Wtedy wkładamy długi płaski śrubokręt i zwalniamy nakładkę z zatrzasku z przodu. Wszystkie nakładki mają zatrzask u góry na połączeniu reling-nakładka. Jest tam sprężysta blaszka w łapie relinga, którą należy nacisnąć - trzyma ona mocno zatrzask w nakładce. Po zwolnieniu blaszki można nakładkę przesunąć do tyłu.

Dodatkowo przednie nakładki mają zatrzask z przodu, który się zwalnia tylko przez przesunięcie nakładki do przodu samochodu - dla tego warto zacząć o tylnego :)

 

I teraz cały myk ... mamy odsłonięte śruby mocujące tylną łapę, odkręcamy je. Odkręcamy śruby przy środkowej łapie (tam jest prosta nakładka plastikowa w kształcie litery "C" demontowalna od strony dachu).

Podkładamy coś (tekturę) pod tylną łapę i na połączeniu przednia łapa - reling jest od spodu zatrzask. Wciskamy delikatnie do środka i zsuwamy dały reling z tylną łapą ku tyłowi.

Zostaje nam na samochodzie przednia łapa z nakładka :) ściągamy z niej kawałek plastiku na połączeniu łapa-reling (ten który naciskaliśmy od spodu) i mamy dostęp do górnego zatrzasku. Trzeba go delikatnie podważyć, żeby nie opierał się o blaszkę w przedniej łapie i można zsunąć przednią nakładkę ku przodowi bez żadnych uszkodzeń.

Wedy ukażą się śruby (w zasadzie są to takie nakrętki rurkowe) przedniej łapy relinga.

 

Tak opisowo - mam fotki zatrzasków, jak będzie kiedyś czas to dorzucę.

 

Pozdr,

e12


Użytkownik egon12 edytował ten post 16:28, 14.08.2019

  • 0

#9 Siekan

Siekan
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Zabrze
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type -S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Combi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:49, 29.08.2019

Kolego, jak masz zdjęcia to dorzuć. Przydadzą się.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Tourer, relingi

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq