Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana tulei met-gum "z diesla do benzyny / z tourera do sedana"

VII tuleje metalowo gumowe

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:37, 24.04.2017

Cześć,

Jestem na etapie remontu zawieszenia przód VII sedan 2.0 benzyna.

 

Jak się okazje, są różne tuleje metalowo gumowe w wahaczu przednim dolnym, montowane odpowiednio :

 

Duża:
51391-SDB-A01 - wszystkie kombi i wszystkie diesle 
51391-SEA-004 - tylko benzyna w sedanie, niezależnie od pojemności i skrzyni biegów
 
wewnętrzna:
51393-SDA-A02 - kombi
51393-SEA-004 - sedan 
 
amortyzatora
51810-SDA-A01 - te jest jedna taka sama we wszystkich VII-kach
 
Co myślicie - czy warto montować do sedana-benzyny 2.0 tuleje z diesla/kombi? Pewnie są twardsze, ale jak wpłynie to ma komfort? Czy będzie wyczuwalna różnica w prowadzeniu auta i tłumieniu wyboi na drodze? Jakie macie doświadczenia? 
 
 
 

  • 0

#2 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:41, 24.04.2017

Było już kiedyś o tym.Podobno są trwalsze.Myślę ,że różnica na drodze będzie subtelna i cięźko wyczuwalna ...to nie poliretanowe.
  • 0
                       

#3 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:43, 24.04.2017

Dokładnie, tak jak Wlodar pisze, gdzieś to było..

Ponoć trwalsze, bo silnik diesla cięższy..Ktoś to zakladał i jakoś nie narzekał na brak komfortu 😉
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#4 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:50, 24.04.2017

nie udało mi się znaleźć wątku o tych tulejach. Zaufany sprzedawca też poleca taką zamianę. 


  • 0

#5 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 10:16, 25.04.2017

Najważniejsze to prawidłowo zamontować "dużą". Są znaki/strzałki na niej.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#6 Haparts

Haparts
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Paliwo:PB
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:52, 25.04.2017

Po pierwsze: tuleja 51391-SDB-A01 występowała NIE TYLKO we wszystkich dieslach, tylko w WYBRANYCH CN1 po liftingu. W CN1 po liftingu występowała też tuleja 51391-SEA-004. Oczywiście oprócz tego także we wszystkich Tourerach (CM1/CM2/CN1).
Po drugie: tuleja 51391-SEA-004 występowała NIE TYLKO w benzynowych sedanach, bo występowała też w dieslach - czyli jak najbardziej w CN1 też.
Po trzecie: to jest podstawowa wiedza, którą powinien posiadać każdy sklep z częściami do samochodów. :diabelfaja:
Po czwarte: Zawsze najbezpieczniej jest dobierać elementy zawieszenia po numerze nadwozia samochodu (w CN1 praktycznie bez niego nie da się trafić dobrze - zawsze jest ruletka)
Po piąte: gdyby tuleje SDB tam, gdzie japońscy inżynierowie wsadzili SEA działały lepiej to by je tam wsadzili - najwidoczniej jest inaczej i nie ma co kombinować.
Po szóste: skąd wzięło się to paskudne przekonanie, że twardsza tuleja, to lepsza tuleja? :depresja:
 
 
 

Zaufany sprzedawca też poleca taką zamianę

 
Chcę go poznać.

Użytkownik Haparts edytował ten post 11:56, 25.04.2017

  • 0

#7 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:56, 25.04.2017

...ale ja nie pisałem,że twardsza tylko trwalsza, a to nie musi być przecież zależne ...a i to nie jest pewne tylko podobno :-) także spoko ....dobrze wiedzieć

Użytkownik Wlodar edytował ten post 12:37, 25.04.2017

  • 0
                       

#8 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 12:14, 25.04.2017

Moje rozeznanie bazuje na ok. 10 dekodowaniach części po VINie różnych wersji VII-mki - dzięki HAPART's za uzupełnienie mojego dochodzenia. 

Ciekawe czym tak naprawdę różnią się tuleje SDB od SEA - czy SDB jest twardsza SEA?


  • 0

#9 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:38, 25.04.2017

Może tak być choć nie musi
  • 0
                       

#10 Haparts

Haparts
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Paliwo:PB
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:18, 25.04.2017

Obawiam się, że tego nie ustalimy. Japoński R&D wydał dziesiątki milionów jenów, żeby było jak najlepiej - wychodzę z założenia, że lepiej ich nie poprawiać.
  • 0

#11 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:41, 25.04.2017

przy jakim przebiegu robicie te remonty?

Kurka, ja mam 370tyś i na prawde nie mam nic do roboty w zawieszeniu z tulejek gum-met.

Dla mnie to jest mega pancerny wóż ten accord. Fakt, że 80% to autostrady/eskresówki/krajówki, ale jestem w szoku ile to się trzyma. Chyba, że poprzedni właśiciel coś robił :)

Poza sworzniami i łącznikami stabów zero problemów.


  • 0

#12 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:07, 25.04.2017

160 tyś km. Auto mam od pół roku. Nie ma tragedii, ale chciałbym mieć dobre zawieszenie z przodu. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, tuleje metalowo gumowe

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq