Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

wymiana płynu chłodzacego i odpowietrzenie ?

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Daniel40opole

Daniel40opole
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:opole-uk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Estate
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:IX
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:34, 22.04.2017

witam serdecznie posiadaczy hondy accord viii 

Dręczy  mnie brak wiedzy w temacie wymiany i odpowietrzenia układu chłodzenia , mianowicie zlałem płyn chłodniczy przez dostępny korek spustowy na dole ( taki jakby kranik ) , po czym wymieniłem  płyn przez widoczne dla mnie miejsce zbiorniczka wyrównawczego i odpalenia samochodu wraz z ustawieniem  ogrzewania na maksa ,w oczekiwaniu na wskaźnik temperatury w pozycji poziomej  , i tak sie zastanawiam czy aby wszystko ok bo rurki gumowe gorące a w zbiorniczku jakby nic się nie dzieje , nie słychać tak zwanego psssss po od kręceniu koreczka  .

w gruncie rzeczy możliwe  że gdzieś jest jakiś punkt gdzie jest potrzeba odpowietrzenia układu .

przepraszam za nieład w zapytaniu .

Jednakże proszę o jakieś wsparcie posiadaczy accordów 2.2 i-detc .

Pozdrawiam wszystkich  Daniel


  • 0

#2 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:33, 03.05.2017

Dałeś sobie radę? W idtecu jest śruba odpowietrzająca/przelewowa w pobliżu turbo

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 21:38, 03.05.2017

  • 0

#3 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:34, 04.05.2017

jakby ktoś kiedyś szukał - poniżej zdjęcie śruby:

 

WP_20170504_11_20_48_Pro.jpg


  • 0

#4 Daniel40opole

Daniel40opole
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:opole-uk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Estate
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:IX
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:36, 25.05.2017

dzieki , jako jedyny masz wiedzę na ten temat ,  jak widzę .


  • 0

#5 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 06:13, 26.05.2017

proszę bardzo - jakby ktoś szukał manuala to instrukcję wymiany płynu chłodzącego mam "ukradzioną" z innego forum (j.angielski+foty); w razie czego piszcie na PW podam linka do ściągnięcia;
pozdrawiam

edit:
aktualnie mam: wymiana oleju w skrzyni MT, oleju silnikowego, płynu chłodniczego, demontaż przedniego zderzaka, filtr paliwa i filtr powietrza; wszystko prawdopodobnie będę przerabiał w tym roku i na bazie swoich fotek zrobię manuale do wrzucenia na forum; wszystko do silnika I-DTEC ze skrzynią MT

Użytkownik piotr2012 edytował ten post 06:27, 26.05.2017

  • 0

#6 PKO

PKO
  • Auto Roku 2020
  • 433 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:244 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan - CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:35, 13.01.2018

jakby ktoś kiedyś szukał - poniżej zdjęcie śruby:

 

WP_20170504_11_20_48_Pro.jpg

Głupie pytanie odpowietrzamy odkręcając tą śrubę na włączonym czy wyłączonym silniku ? 


  • 0

#7 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:35, 14.01.2018

na wyłączonym - w trakcie nalewania nowego płynu przez zbiornik wyrównawczy; mniej więcej w okolicach 5 litra powinien się płyn przelać przez śrubę; następnie zakręcamy śrubę i dolewamy resztę "pod korek" zbiornika wyrównawczego (na pewno poziom się obniży); potem albo rozgrzewanie silnika albo krótka przejażdżka i sprawdzenie poziomu płynu - u mnie przestało ubywać po dwóch niewielkich dolewkach, ale już dolewamy nie "pod korek", ale do poziomu MAX; pozdrawiam


Użytkownik piotr2012 edytował ten post 18:40, 14.01.2018

  • 0

#8 seband

seband
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:18, 12.10.2019

Czy w silniku 2.0 R20A3 M/T wystarczy przy wymianie 5l płynu czy dokupić jeszcze 1l? Instrukcja mówi, że powinno wejść 5,6l.

Czy trzeba mieć HDS, tak jak jest to opisane w Honda ESM, czy wystarczy skasowanie przeglądu z przycisków na kierownicy?

Nie ma ryzyka zapowietrzenia układu przy wymianie?


  • 0

#9 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 19:31, 12.10.2019

1) Zawsze trzeba mieć na stanie (garaż albo inne miejsce) trochę płynu na niespodziewane dolewki.
Np właśnie dzisiaj dolałem ok 150ml - i nie chodziłem do sklepu.
Więc ja bym kupił więcej niż wchodzi.

2) Wystarczy wykasować (wg mnie - bo jeszcze do wymiany nie dociągnąłem), to czynność obsługowa jak wiele innych.

3) Układ odpowietrzy się automatycznie.
Zaraz tu linka wkleję z opisem szybkiego odpowietrzania - bo gdzieś o tym pisałem (jak się komuś zechce to tak zrobi)
http://www.accordklu...peratura/page-4

Użytkownik piasek101 edytował ten post 19:32, 12.10.2019

  • 0

#10 Andrew honda

Andrew honda
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Saloon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:51, 29.09.2021

Jakbyś miał gdzieś jeszcze to zdjęcie tej śruby odpowietrzającego układ chłodzący, prosiłbym Cię o przesłanie... pozdrawiam 😎

jakby ktoś kiedyś szukał - poniżej zdjęcie śruby:

WP_20170504_11_20_48_Pro.jpg


Jakbyś miał gdzieś jeszcze to zdjęcie tej śruby odpowietrzającego układ chłodzący, prosiłbym Cię o przesłanie... pozdrawiam 😎

jakby ktoś kiedyś szukał - poniżej zdjęcie śruby:

WP_20170504_11_20_48_Pro.jpg


  • 0

#11 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:53, 30.09.2021

Proszę:

 

http://www.accordklu...y-honda-accord/

 

i mamy:

 

https://jumpshare.co...LgoXpihzPH6vick


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#12 Marcin Honda

Marcin Honda
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2015
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:09, 13.03.2022

Witam serdecznie.
Po spuszczeniu staregi plynu i wlaniu nowego przy otwartym odpowietrzniku ciagle brak ogrzewania.Jest tylko w pozycji HI.Odpowietrzalem kilkukrotnie na zgaszonym silniku.Z odpowietrznika leci plyn.W zbiorniczku nad max.
Zrobiłem juz okolo 30 kilometrów.
Co moglem zrobic nie tak?
Przed wymianą bylo wszystko dobrze.

Użytkownik Marcin Honda edytował ten post 16:13, 13.03.2022

  • 0

#13 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 21:06, 13.03.2022

Zrobiłbym jeszcze kilkadziesiąt kilometrów.

 

Chyba  w Twojej wersji  (bo pewności nie mam) jest zaworek od ogrzewania na grodzi silnika - popatrz czy całkowicie się otwiera.

Wiem, że przed wymianą wszystko działało - ale nie zaszkodzi sprawdzić.


  • 0

#14 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 08:07, 14.03.2022

"Odpowietrzalem kilkukrotnie na zgaszonym silniku."

Odpowietrzalem zawsze na włączonym silniku, do tego tylko odkręcałem odpowietrznik przy zbiorniczku wyrównawczym, nic więcej. W dtec jest pewien tak samo jak w 7 n22.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#15 Marcin Honda

Marcin Honda
  • Forumowicz
  • 35 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2015
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:31, 14.03.2022

Witam.
Dziękuję Wszystkim za zainteresowanie tematem.
Odpowietrzyłem również na zapalonym silniku odpowietrznikiem znajdujący sie w okolicy turbiny.
Zaworek zamyka sie i otwiera.
Co zauważyłem ze przy ustawieniu 26 C na nogi dmucha ciepłym powietrzem a na szyby i boki jak przestawię to juz zimnym.
Tylko na pozycji HI dmucha ciepłym.
Szczerze to nigdy tego niekontrolowalem może juz tak było.
Musze jeszcze trochę pojeździć bo wydaje mi się ze jeszcze jest zapowietrzony układ.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq