Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Remont skrzyni U2Q7

VI U2Q7

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 janek8881

janek8881
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type R
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:08, 20.04.2017

Witam

 

Zamierzam zrobić remont skrzyni biegów U2Q7 z ATRa. Remont związany jest z szumieniem łożysk szczególnie na postoju bez sprzęgła. Po wciśnięciu sprzęgła szumienie znika. Dodatkowo przy ruszaniu na 1, 2 i 3 biegu również czasem słychać szumienie. Mam kilka pytań z tym związanych. Czy warto kupować łożyska OEM czy lepiej poszukać bezpośrednio od producentów? Wydaje mi się że uda się znaleźć bezpośrednio np ntn itp?

W jakimś temacie znalazłem post Pejota odnośnie zamienników:

 

"Napisano 22:43, 03.02.2014

Te 3 łożyska, które najczęściej szumią (wałka głównego i pośredniego) kupisz np. na  http://www.albeco.com.pl/ albo http://aktom.pl/ , oczywiście google znajdzie więcej sklepów.

Jeżeli skrzynia szumi na postoju na wolnych obrotach to na bank do wymiany będzie łożysko i uszczelniacz na głównym wałku co wychodzi ze skrzyni - łożysko zamiennik ma symbol TM-SC05A61V1 (NTN) a uszczelniacz też znajdziesz np. od Corteco 19026199B "

 

Które to jest łożysko TM-SC05A61V1? Czy chodzi o łożysko o nr 13 z poniższego rysunku bo jako jedyne nie ma podanych wymiarów?

 

http://japancars.ru/...&nplblk=M__1501

 

Ogólnie naliczyłem 5 łożysk: 2 w obudowie skrzyni + uszczelnienia, 1 na wałku głównych oraz 2 na drugim wałku. Czy przy takim remoncie powinno się wymienić coś jeszcze? Oczywiście wiadomo uszczelnienia skrzyni i najlepiej silnika od tej strony. Przy okazji zostanie sprawdzone sprzęgło, jeśli będzie trzeba zostanie wymienione. Biegi wchodzą poprawnie, czasem 1 bieg nie wejdzie za pierwszym razem ale to sporadycznie. Możliwe że synchronizator wykazuje ślady zużycia. Kogo pytać o używane synchra?

 

Zastanawiam się jeszcze nad mechanizmem różnicowym. Jak sprawdzić w tym momencie bez rozbierania skrzyni w jakim jest on stanie? Czy wymieniać od razu te dwa łożyska stożkowe? Kupować OEM czy szukać zamienników? Czy po wymianie tych łożysk trzeba tam coś regulować, ustawiać?

 

Przy okazji rozbierania skrzyni zastanawiam się nad długą 5. Przeglądałem kilka tematów i chyba najodpowiedniejszym byłoby przełożenie ze skrzyni M2A4 lub M2B4 0,787. Czy ktoś ma rozebraną taką skrzynię i chce się pozbyć 5 biegu? Czy trzeba szukać całej skrzyni?

 

 

 

 

 


Użytkownik janek8881 edytował ten post 12:13, 20.04.2017

  • 0

#2 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 14:39, 20.04.2017

Jak na mój gust wymiana łożysk nic nie zmieni.

U mnie w skrzyni słychać szumienie (U2N4) dodatkowo na 3 przy niskiej prędkości słychać tak jakbym świst jak w skrzyniach z aut WRC. U kumpla w 2 hondach też szymi skrzynia na jałowym. Auta latają i nic się nie dzieje.  Kumpel ma Peugeota 407 II SW i też mu przeszkadzało ze mu skrzynia szumi. wymienił łożyska, skasowali do w warsztacie 2 koła (jeszcze jakieś pierdoły wymieniał przy okazji) a szumienie jak było tak jest.

 

ps. Ja stwoją skrzynię rozbierałem  przed założeniem i nie widziałem w niej nic niepokojącego, żannych opiłków itp. nie było na magnesie.

 

Ale jak będziesz ruszał swoją to zapewne trzeba będzie dystansowałć wałek główny podkładkami o odpowiedniej grubości.

Mechanizm różnicowy też się dystansuje i to ciężej bo nie mierzy się szczeliny a moment z jakim obraca się mechanizm w obudowie skrzyni.


Użytkownik h1tman edytował ten post 14:59, 20.04.2017

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#3 janek8881

janek8881
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Ruda Śląska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type R
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:16, 20.04.2017

Tylko że wcześniej tego nie miałem dopiero ostatnio się pojawiło. Może nie tyle szumienie co nawet charczenie jakby. Po co się dystansuje wałek główny?


  • 0

#4 accord_gdynia

accord_gdynia
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2,2
  • Wersja:TYPE-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:31, 04.11.2021

Witam, 

 

Zanoszę się z delikatnym  remontem  układu napędowego mojego Typka.

 

po oględzinach, obserwacjach , konsultacji z poważnymi ludźmi  doszliśmy do wniosku, że do rewizji jest skrzynia biegów a konkretnie, bardzo  mocno słychać łożyska w skrzyni.

 

Postanowiłem sam się podjąć naprawy. Nakierowałby ktoś mnie jak sie zabrać do tych łożysk ?  co jeszcze przy okazji warto zrobić.

 

Zamówiłem dodatkowo sprzęgło, olej do skrzyni 

uszczelniacz wału, łożysko podpory, nowe smary i osłony na przeguby i przy okazji filtry,oleje (co 8k) , nowy silikon pod miske i regulacja zaworów. 

 

Sugeruje się japancars.ru  ale nie potrafię rozgryźć o które chodzi a nie chchciałbym kupować w ciemno. 

mam obok hurtownie łożysk , dobiorą mi na miejscu czy raczej NTN i OEM ?

 

 

Czy może szukać jakiejś innej skrzyni co by podeszła? choć osobiście wolałbym trzymać auto w OEM.

 

przejrzałem forum , ktoś kiedyś poruszył temat linki niekatywne a odpowiedzi niejasne.

w razie powtórki tematu proszę o opublikowanie, temat dość pilny bo Honda to daily

 

 

 

 

 


  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:39, 04.11.2021

używaj prosze wyszukiwarki i pisz w istniejacych tematach. Tak będzie łatwiej.

Teraz prezent - przeniesione. Kolejnych prezentów nie będzie   :diabelgrin:

 

 

Witam, 

 

Zanoszę się z delikatnym  remontem  układu napędowego mojego Typka.

 

po oględzinach, obserwacjach , konsultacji z poważnymi ludźmi  doszliśmy do wniosku, że do rewizji jest skrzynia biegów a konkretnie, bardzo  mocno słychać łożyska w skrzyni.

 

Postanowiłem sam się podjąć naprawy. Nakierowałby ktoś mnie jak sie zabrać do tych łożysk ?  co jeszcze przy okazji warto zrobić.

 

Zamówiłem dodatkowo sprzęgło, olej do skrzyni 

uszczelniacz wału, łożysko podpory, nowe smary i osłony na przeguby i przy okazji filtry,oleje (co 8k) , nowy silikon pod miske i regulacja zaworów. 

 

Sugeruje się japancars.ru  ale nie potrafię rozgryźć o które chodzi a nie chchciałbym kupować w ciemno. 

mam obok hurtownie łożysk , dobiorą mi na miejscu czy raczej NTN i OEM ?

 

 

Czy może szukać jakiejś innej skrzyni co by podeszła? choć osobiście wolałbym trzymać auto w OEM.

 

przejrzałem forum , ktoś kiedyś poruszył temat linki niekatywne a odpowiedzi niejasne.

w razie powtórki tematu proszę o opublikowanie, temat dość pilny bo Honda to daily


  • 0

#6 M4jster

M4jster
  • Forumowicz
  • 332 postów
  • Skąd:Andrychów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:58, 05.11.2021

Nie wiem czy dobiorą Ci wszystkie łożyska w takiej hurtownii, bo niektóre są tam bardzo specyficzne igiełkowe - ja ściągałem OEM, ale do tanich nie należą i poczekać swoje też trzeba.

Jak chcesz mieć to szybko zrobione to zastanów się czy nie podrzucić jej do posnaniaka - pmperfomance - on poratował mnie kilkoma częściami w tej układance.

W inną skrzynię bym nie szedł bo ta jest krótka i ze szperą, lepszej nie znajdziesz.
 


  • 0

#7 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 10:44, 07.11.2021

Wszystkie potrzebne dobiorą Ci NTN'y jak rozbierzesz i przyniesiesz im stare z oznaczeniami. W tych skrzyniach na 99% nie zużywają się igiełka na biegach tylko łożyska główne. Ja u2q7 swego czasu rozbierałem z zamkniętymi oczami na czas więc wiem co mówie...

 

Aaa i w razie wypadku warto mieć jakaś na części np m2v5 - mają identyczne obudowy i bebechy.  


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, U2Q7

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq