Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Silnik prawda czy fałsz ?

VIII brak iskry nierówna praca przerwa

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 pawelzszu

pawelzszu
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:BiałyStok
  • Silnik:2,0
  • Wersja:lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:41, 19.04.2017

Witam.

Znalazłem taki komentarz gdzieś pod jakimś artykułem w auto-świat.pl :

 

"Choć benzynowe silniki Hondy słynęły w latach 90. z niezawodności i wysokiej kultury pracy, występowały pewne nieprawidłowości, które Japończycy starali się ukryć za wszelką cenę. Niektóre jednostki borykały się z chwilowym brakiem iskry na jednym z z cylindrów. Skala problemu nie była duża, a większość kierowców, nawet go nie dostrzegała, do momentu zapalenia się kontrolki informującej o awarii silnika "check engine".

Honda zdecydowała się na najprostszy sposób rozwiązania, a właściwie ukrycia nieprawidłowości, zwiększając tolerancję komputera sterującego pracą silnika na błędy. W praktyce użytkownicy nie otrzymywali informacji o problemie z silnikiem. Co gorsza, nieprawidłowe działanie jednostki wiązało się ze zwiększoną emisją spalin. Oszustwa szybko wyszły na jaw, w wyniku czego, budżet japońskiej marki znacząco się uszczuplił."
 
Pisałem już na ten temat w tym poście:
 

http://www.accordklu...iu/#entry827793

 

Do tej pory borykam się z podobnym problemem, niedługo mam przegląd ASO. Samochód ma  teraz 59000 tys. wiem że nie miał nic robione z regulacją zaworów. Mechanik w moim ASO powiedział żeby nie dotykać silnika regulacja przy 100000 tys. Mam samą benzynę. Dzwoniłem do ASO ariesmotor w Wawie gdzie był serwisowany do tej pory gość zaproponował mi "reset komputera i nauka biegu jałowego" co robić gdzie jest dobre rozwiązanie? 

 

 


  • 0

#2 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:53, 19.04.2017

...i to miałoby się też tyczyć benzynowej VIII-ki ?

Użytkownik Wlodar edytował ten post 18:54, 19.04.2017

  • 0
                       

#3 staroniek

staroniek
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Gorzów Wlkp.
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:JHMCL75408C208222
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:58, 19.04.2017

Czyli co Accord benzgate?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#4 bogdann

bogdann
  • Forumowicz
  • 474 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:-
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:59, 19.04.2017

 regulacja zaworów przy 100k? jezusiemaryjo...


  • 0

#5 rhaegar

rhaegar
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Aero Kit
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:00, 19.04.2017

 regulacja zaworów przy 100k? jezusiemaryjo...

 

A przy ilu jak nie przy 100 tys.? Mówimy o Pb, nie o LPG. Mi także w ASO mówili, że zawory regulować przy 100 tys. Mam 99k i nie było jeszcze regulacji (absolutnie żadnych problemów z silnikiem)


  • 0

#6 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:34, 19.04.2017

Bez zbędnego pisania .Tu masz wszystko co Cię interesuje


  • 0

#7 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:44, 19.04.2017

 

Witam.

Znalazłem taki komentarz gdzieś pod jakimś artykułem w auto-świat.pl :

 

"Choć benzynowe silniki Hondy słynęły w latach 90. z niezawodności i wysokiej kultury pracy, występowały pewne nieprawidłowości, które Japończycy starali się ukryć za wszelką cenę. Niektóre jednostki borykały się z chwilowym brakiem iskry na jednym z z cylindrów. Skala problemu nie była duża, a większość kierowców, nawet go nie dostrzegała, do momentu zapalenia się kontrolki informującej o awarii silnika "check engine".

Honda zdecydowała się na najprostszy sposób rozwiązania, a właściwie ukrycia nieprawidłowości, zwiększając tolerancję komputera sterującego pracą silnika na błędy. W praktyce użytkownicy nie otrzymywali informacji o problemie z silnikiem. Co gorsza, nieprawidłowe działanie jednostki wiązało się ze zwiększoną emisją spalin. Oszustwa szybko wyszły na jaw, w wyniku czego, budżet japońskiej marki znacząco się uszczuplił."
 
Pisałem już na ten temat w tym poście:
 

http://www.accordklu...iu/#entry827793

 

Do tej pory borykam się z podobnym problemem, niedługo mam przegląd ASO. Samochód ma  teraz 59000 tys. wiem że nie miał nic robione z regulacją zaworów. Mechanik w moim ASO powiedział żeby nie dotykać silnika regulacja przy 100000 tys. Mam samą benzynę. Dzwoniłem do ASO ariesmotor w Wawie gdzie był serwisowany do tej pory gość zaproponował mi "reset komputera i nauka biegu jałowego" co robić gdzie jest dobre rozwiązanie? 

 

 

W tych autoswiatach to sie mozna *cenzura* naczytac. Mowa tutaj o wypadaniu zaplonow, co rzeczywiscie ma wplyw na emisje. Tylko jakie zwiekszenie tolerancji komputera. Wypadaie zaplonu jest poprostu czuc, jako spore szarpniecia i od razu check miga (nie zapala sie tylko miga). Nie mylic tego z roznymi przymuleniami silnika itp. Te silniki maja swoja specyfike pracy, systemy vtc i vtec o to dbaja. Dzieki nim mamy stabilna prace na wolnych obrotach a jednoczesnie odpowiednia moc na wysokich. Polecam poszukac wykresow przebiegu momentu obrotowego w silniku bez takich systemow a silnikiem hondy. Porzadanym przebiegiem momentu jest jak najwyzsza wartosc od jak najnizszych obrotow do najwyzszych, na w miare stalym poziomie bez skokow. Fajnie jest podlaczyc hds i obejrzec kiedy vtc sie aktywuje, dodam ze nie tylko od obrotow ale obciazenia.

 

A co do regulacji zaworow, to jezdzac na benie i majac auto od nowego, mozna to darowac i poczekac do 100. Pisze tak tylko dlatego, ze w aso moga to czeso zepsuc niz ustawic poprawnie, lepiej juz samemu zrzucic dekiel i przynajmniej sprawdzic czy nie podpiera, ale to by bylo malo prawdopodobne.


  • 0

#8 rafal1a

rafal1a
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:32, 20.04.2017

Jak wypada zapłon i czuć szarpnięcie to można sprawdzić cewki.


  • 0

#9 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 14:03, 20.04.2017

Nie sugeruj się przebiegiem 100 tyś !!!!!!

Na zamieszczonym filmie wszystko masz jak na dłoni.

Przed przebiegiem 100 tyś zawory rozjechane.Zrobisz jak zechcesz .Twoje auto.Twoje pieniądze.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 14:05, 20.04.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, brak iskry, nierówna praca, przerwa

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq