Witam.
Znalazłem taki komentarz gdzieś pod jakimś artykułem w auto-świat.pl :
"Choć benzynowe silniki Hondy słynęły w latach 90. z niezawodności i wysokiej kultury pracy, występowały pewne nieprawidłowości, które Japończycy starali się ukryć za wszelką cenę. Niektóre jednostki borykały się z chwilowym brakiem iskry na jednym z z cylindrów. Skala problemu nie była duża, a większość kierowców, nawet go nie dostrzegała, do momentu zapalenia się kontrolki informującej o awarii silnika "check engine".
Honda zdecydowała się na najprostszy sposób rozwiązania, a właściwie ukrycia nieprawidłowości, zwiększając tolerancję komputera sterującego pracą silnika na błędy. W praktyce użytkownicy nie otrzymywali informacji o problemie z silnikiem. Co gorsza, nieprawidłowe działanie jednostki wiązało się ze zwiększoną emisją spalin. Oszustwa szybko wyszły na jaw, w wyniku czego, budżet japońskiej marki znacząco się uszczuplił."
Pisałem już na ten temat w tym poście:
http://www.accordklu...iu/#entry827793
Do tej pory borykam się z podobnym problemem, niedługo mam przegląd ASO. Samochód ma teraz 59000 tys. wiem że nie miał nic robione z regulacją zaworów. Mechanik w moim ASO powiedział żeby nie dotykać silnika regulacja przy 100000 tys. Mam samą benzynę. Dzwoniłem do ASO ariesmotor w Wawie gdzie był serwisowany do tej pory gość zaproponował mi "reset komputera i nauka biegu jałowego" co robić gdzie jest dobre rozwiązanie?
W tych autoswiatach to sie mozna *cenzura* naczytac. Mowa tutaj o wypadaniu zaplonow, co rzeczywiscie ma wplyw na emisje. Tylko jakie zwiekszenie tolerancji komputera. Wypadaie zaplonu jest poprostu czuc, jako spore szarpniecia i od razu check miga (nie zapala sie tylko miga). Nie mylic tego z roznymi przymuleniami silnika itp. Te silniki maja swoja specyfike pracy, systemy vtc i vtec o to dbaja. Dzieki nim mamy stabilna prace na wolnych obrotach a jednoczesnie odpowiednia moc na wysokich. Polecam poszukac wykresow przebiegu momentu obrotowego w silniku bez takich systemow a silnikiem hondy. Porzadanym przebiegiem momentu jest jak najwyzsza wartosc od jak najnizszych obrotow do najwyzszych, na w miare stalym poziomie bez skokow. Fajnie jest podlaczyc hds i obejrzec kiedy vtc sie aktywuje, dodam ze nie tylko od obrotow ale obciazenia.
A co do regulacji zaworow, to jezdzac na benie i majac auto od nowego, mozna to darowac i poczekac do 100. Pisze tak tylko dlatego, ze w aso moga to czeso zepsuc niz ustawic poprawnie, lepiej juz samemu zrzucic dekiel i przynajmniej sprawdzic czy nie podpiera, ale to by bylo malo prawdopodobne.